Motocykle » Aktualności » Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda

Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda
2010-03-02 - A. Miklewska Tagi: BMW, Honda, Suzuki, KTM, Yamaha, Ducati, BMW R1200GS, Off Road, Ducati Multistrada 1200, Yamaha Super Tenere, KTM 990 Adventure, Suzuki V-Strom 1000, Honda Varadero
Po wprowadzeniu na rynek motocykli Yamaha Super Tenere i Ducati Multistrada 1200, sektor maszyn turystycznych zadrżał. Teraz mamy na nim sześć jednośladów:
Zobacz także: 65 zdjęć Yamaha XT1200Z Super Tenere »
Zobacz także: 115 zdjęć Ducati Multistrada 1200 »Wszystkie dane pochodzą ze stron producentów. Do porównania użyliśmy wagi motocykli bez płynów, ponieważ duże różnice w pojemności zbiorników paliwa mogłyby zakłócić porównanie. Każdy ma inne preferencje, więc powinien sam zdecydować czy najważniejsza dla niego jest moc, moment, a może właśnie waga.
Zobacz także: 74 zdjęcia BMW R1200GS »Z powyższego porównania można, więc wywnioskować, że BMW R1200GS i KTM 990 Adventure nadal są liderami w tym segmencie rynku. Te dwa motocykle są w stanie wjechać w trudniejszy teren, ale nie przyprawią nas także o ból... pleców na dłuższych trasach.
Wysoka cena może jednak odrzucać od tych dwóch maszyn, trzeba wtedy poważnie zastanowić się nad ofertą Suzuki. Na pewno potrzeba DL-owi kilku zmian by mógł wjechać w teren, ale nawet doliczając te dodatkowe koszty będzie on najtańszym motocyklem w tej grupie. Szkoda tylko, że Suzuki wycofało ze sprzedaży V-Stroma 1000. W przypadku wybrania tej maszyny pozostaje jedynie szukać dobrej sztuki na "rynku wtórnym".
- BMW R1200GS
- Ducati Multistrada 1200
- Yamaha XT1200Z Super Tenere
- KTM 990 Adventure
- Suzuki DL1000 V-Strom
- Honda XL1000V Varadero
Walczą one o klienta, który lubi daleko i dużo podróżować. Dla łatwiejszej decyzji, która maszyna będzie najlepsza, skontrastowaliśmy je w tabelce poniżej.
Zobacz także: 65 zdjęć Yamaha XT1200Z Super Tenere »
Zobacz także: 115 zdjęć Ducati Multistrada 1200 »
BMW | Ducati | Yamaha | KTM | Suzuki | Honda | |
---|---|---|---|---|---|---|
Moc | 110 bhp przy 7.750 rpm | 150 bhp przy 9.250 rpm | 110 bhp przy 7.25 rpm | 105 bhp przy 8.250 rpm | 98 bhp przy 6.500 rpm | 93 bhp przy 7.500 rpm |
Moment obrotowy | 119 Nm przy 6.000 rpm | 119 Nm przy 7.500 rpm | 115 Nm przy 6.000 rpm | 100 Nm przy 6.250 rpm | 100 Nm przy 6.400 rpm | 98 Nm przy 6.000 rpm |
Waga (na sucho) | 203 kg | 189 kg | 244 kg | 209 kg | 207 kg | 257 kg |
Stosunek mocy do wagi (bhp:kg) | 0,54 | 0,79 | 0,45 | 0,50 | 0,47 | 0,36 |
Stosunek momentu do wagi (Nm:kg) | 0,43 | 0,47 | 0,35 | 0,35 | 0,36 | 0,38 |
Napęd tylnego koła | wał | łańcuch | wał | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Zbiornik paliwa | 20,0 l | 20,0 l | 23,0 l | 20,0 l | 22,0 l | 24,5 l |
Przednie koło | 19'' | 17'' | 19'' | 21'' | 19'' | 19'' |
Dodatki | ABS z mozliwością wyłączenia | elektroniczna regulacja zawieszenia, mocy i systemu kontroli trakcji, ABS z możliwością wyłączenia | łączone hamulce, ABS bez możliwości wyłączenia, 3 tryby pracy systemu kontroli trakcji, 2 tryby dozowania mocy | ABS z możliwością wyłączenia | - | C-ABS |
Cena | $14.950 | $14.995 | $16.000 | $14.898 | $9.799 | $14.700 |
Jak widać powyżej, nowa Mulitistrada przoduje pod względem wydajności. Minusem jest 17 calowe przednie koło, brakuje też odpowiedniej ochrony silnika i ramy. Przez te wady właściwości terenowe tego motocykla są bardzo ograniczone. Super Tenere także nie wypada dobrze w tej klasyfikacji, jej dość spory ciężar i cena nie prezentują się najlepiej. Waga, 19 calowe koło z przodu i brak możliwości wyłączenia ABS-u także ograniczają jej zdolność do off-road'u.
Zobacz także: 74 zdjęcia BMW R1200GS »
Wysoka cena może jednak odrzucać od tych dwóch maszyn, trzeba wtedy poważnie zastanowić się nad ofertą Suzuki. Na pewno potrzeba DL-owi kilku zmian by mógł wjechać w teren, ale nawet doliczając te dodatkowe koszty będzie on najtańszym motocyklem w tej grupie. Szkoda tylko, że Suzuki wycofało ze sprzedaży V-Stroma 1000. W przypadku wybrania tej maszyny pozostaje jedynie szukać dobrej sztuki na "rynku wtórnym".
źródło: hellforleathermagazine
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda
Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda
Rubinio 2010-03-05 11:21
łaaał jakiez porównanie...normalnie mówi każdemu tyyyyle o tych motocyklach....co sami moga sprawdzić nie podnoszac tyłka z kanapy...sorry ale takie arty to jakaś kpina z czytelnika :/
Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda
Piryt 2011-10-14 13:23
Bardziej dennego "porównania" trudno oczekiwać... Wypociny godne niedorozwiniętego handlarza kartoflami.
Podobne: Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda




Podobne galerie: Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter