Motocykle  »  Aktualności  »  Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda
Honda XL1000V Varadero

Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda

Po wprowadzeniu na rynek motocykli Yamaha Super Tenere i Ducati Multistrada 1200, sektor maszyn turystycznych zadrżał. Teraz mamy na nim sześć jednośladów:

Walczą one o klienta, który lubi daleko i dużo podróżować. Dla łatwiejszej decyzji, która maszyna będzie najlepsza, skontrastowaliśmy je w tabelce poniżej.

Wszystkie dane pochodzą ze stron producentów. Do porównania użyliśmy wagi motocykli bez płynów, ponieważ duże różnice w pojemności zbiorników paliwa mogłyby zakłócić porównanie. Każdy ma inne preferencje, więc powinien sam zdecydować czy najważniejsza dla niego jest moc, moment, a może właśnie waga.

BMWDucatiYamaha
KTM
Suzuki
Honda
Moc110 bhp przy
7.750 rpm
150 bhp przy
9.250 rpm
110 bhp przy
7.25 rpm
105 bhp przy
8.250 rpm
98 bhp przy
6.500 rpm
 93 bhp przy
7.500 rpm
Moment obrotowy119 Nm przy
6.000 rpm
119 Nm przy
7.500 rpm
115 Nm przy
6.000 rpm
100 Nm przy
6.250 rpm
100 Nm przy
6.400 rpm
 98 Nm przy
6.000 rpm
Waga
(na sucho)
203 kg
189 kg
244 kg
209 kg
207 kg
257 kg
Stosunek mocy do wagi (bhp:kg)
0,54
0,79
0,45
0,50
0,47
0,36
Stosunek momentu do wagi (Nm:kg)0,43
0,47
0,35
0,35
0,36
 0,38
Napęd tylnego koła
wałłańcuchwałłańcuch
łańcuchłańcuch
Zbiornik paliwa
20,0 l  20,0 l
23,0 l
20,0 l
22,0 l
 24,5 l
Przednie koło
19''17''19''21''19''19''
Dodatki
ABS z mozliwością wyłączenia
elektroniczna regulacja zawieszenia, mocy i systemu kontroli trakcji, ABS z możliwością wyłączenia
łączone hamulce,
ABS bez możliwości wyłączenia, 3 tryby pracy systemu kontroli trakcji, 2 tryby dozowania mocy
 ABS z możliwością wyłączenia
-
 C-ABS
Cena
$14.950$14.995$16.000
$14.898$9.799
$14.700

Jak widać powyżej, nowa Mulitistrada przoduje pod względem wydajności. Minusem jest 17 calowe przednie koło, brakuje też odpowiedniej ochrony silnika i ramy. Przez te wady właściwości terenowe tego motocykla są bardzo ograniczone. Super Tenere także nie wypada dobrze w tej klasyfikacji, jej dość spory ciężar i cena nie prezentują się najlepiej. Waga, 19 calowe koło z przodu i brak możliwości wyłączenia ABS-u także ograniczają jej zdolność do off-road'u.


Zobacz także: 74 zdjęcia BMW R1200GS »
Z powyższego porównania można, więc wywnioskować, że BMW R1200GS i KTM 990 Adventure nadal są liderami w tym segmencie rynku. Te dwa motocykle są w stanie wjechać w trudniejszy teren, ale nie przyprawią nas także o ból... pleców na dłuższych trasach.

Wysoka cena może jednak odrzucać od tych dwóch maszyn, trzeba wtedy poważnie zastanowić się nad ofertą Suzuki. Na pewno potrzeba DL-owi kilku zmian by mógł wjechać w teren, ale nawet doliczając te dodatkowe koszty będzie on najtańszym motocyklem w tej grupie. Szkoda tylko, że Suzuki wycofało ze sprzedaży V-Stroma 1000. W przypadku wybrania tej maszyny pozostaje jedynie szukać dobrej sztuki na "rynku wtórnym".



źródło: hellforleathermagazine

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda

Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda
Rubinio 2010-03-05 11:21
łaaał jakiez porównanie...normalnie mówi każdemu tyyyyle o tych motocyklach....co sami moga sprawdzić nie podnoszac tyłka z kanapy...sorry ale takie arty to jakaś kpina z czytelnika :/
Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda
Piryt 2011-10-14 13:23
Bardziej dennego "porównania" trudno oczekiwać... Wypociny godne niedorozwiniętego handlarza kartoflami.
Porównanie gigantów motocyklowej turystyki: BMW, Ducati, Yamaha, KTM, Suzuki, Honda
czarko52 2012-11-01 11:35
Jakież wielkie porównanie. Trzy motocykle a gdzie reszta