Motocykle  »  Aktualności  »  KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok
2010 KTM 990 Adventure R

KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok

2010-03-03 - A. Miklewska     Tagi: KTM, Enduro, Off Road, KTM 990 Adventure, KTM 990 Adventure R
Dla motocyklistów, którzy szukają mocnych wrażeń podczas jazdy, KTM 990 Adventure zawsze był świetnym rozwiązaniem. W 2010 roku KTM zmienił parę rzeczy w swoim jednośladzie. Dodał literkę R do nazwy motocykla, zmienił zawieszenie i "podkręcił" silnik, który teraz ma 10 KM więcej. Motociclismo niedawno testował ten motocykl, poniżej znajdziecie ich spostrzeżenia: KTM poprawił swój motocykla, wersja R ma 115 KM, czyli o 10 KM więcej niż poprzednia wersja Adventure. Zawieszenie zostało podniesione i teraz siedzenie znajduje się na wysokości 915 mm, co w porównaniu z poprzednią wysokością 860 mm jest sporą zmianą. Dla niższych kierowców może być to uciążliwe. Patrząc na ten motocykl z perspektywy "autostradowej turystyki", można go porównać z Hondą Pan European lub BMW K1300LT. Nowy KTM w długich trasach jest bardzo wygodny. Co więcej cena 990-tki, która waha się w granicach 14.000 euro jest o wiele bardziej przystępna niż wspomnianych wyżej turystyków. KTM pozwala nie tylko na jazdę po równych drogach, ale będzie także niezastąpionym przyjacielem podczas jazdy w terenie, gdzie konwencjonalne motocykle GT "nie mają wstępu".
Kiedy uda Ci się wdrapać na 990-kę czujesz się niemal jak na tronie - siedzenie jest bardzo wygodne, a szeroka kierownica pomaga w prowadzeniu motocykla w terenie. Silnik z wtryskiem paliwa jest niezwykle elastyczny, a owiewki zapewniają wystarczającą ochronę przed wiatrem. Dodatkowo, 20-litrowy zbiornik paliwa pozwala na przejechanie prawie 400 km bez potrzeby między tankowania.Nowy KTM oferuje nam system przeciwdziałania kradzieży, ze specjalnym kodowanym kluczem, innym dla każdego motocykla. Zawieszenie, które jest w pełni regulowane zostało nieco zmodyfikowane. Jest miększe i bardziej czułe, pomaga to podczas jazdy na żwirze i sypkiej nawierzchni.Nowy silnik jest inny od swojej poprzedniej wersji, dodatkowe 10 KM odczujemy gdy wskazówka obrotomierza minie 8.000 obrotów. Hamulce od Brembo są bardzo skuteczne, a opony Pirelli Scorpio pięknie z nimi współgrają by zatrzymać "pomarańczową" bestię. Motocykl posiada 21-calowe koło z przodu i waży na sucho 207 kg - to dobre parametry jak na duże turystyczne enduro.

KTM 990 Adventure R
jest godnym przeciwnikiem dla BMW R1200GS. Z bardziej regulowanym zawieszeniem i większą mocą, nowa 990-tka naprawdę może wjechać wszędzie. To nie jest motocykl jedynie na rajd Paryż-Dakar czy na opowieść dla National Geographic - KTM zachęca do wyjścia z domu i szukania przygód.

2010 KTM 990 Adventure R: Dane techniczne

Silnik: 999 ccm, DOHC, 8-zaworowy, chłodzony cieczą, z wtryskiem paliwa, V-twin
Moc: 115 bhp przy 9.500 rpm
Moment obrotowy: 100 Nm przy 6.500 rpm
Skrzynia biegów: sześciobiegowa
Podwozie: stalowa, kratowa rama
Przednie zawieszenie: 48 mm widelec USD, 3 pozycje regulacji
Zawieszenie tylnie: 3 pozycje regulacji, monoshock
Hamulce: podwójne 300 mm tarcze z przodu, pojedyncza 240 mm tarcza z tyłu
Koła: 21 cali (przód), 17 cali (tył)
Ogumienie: 90/90-21 (przód), 150/70-17 (tył)
Pojemność zbiornika paliwa: 19,5 l
Waga sucha/mokra: 207 kg/230 kg

Średnie zużycie paliwa: 6,4 l/100 km
Od 0 do 100 km/h: 4,2 sekundy
Od 0 do 1000 m: 23 sekundy



źródło: fasterandfaster

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok

KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok
irokez 2011-10-16 22:59
qufa kto pisał ten tekst? osoba ta chyba nigdy go na oczy nie widziała, nie mówiąc o jeździe... na maksa rozwaliło mnie porównanie do Pan Europeam ,BMW LT czy GS przecież to kompletnie inne, zupełnie nieporównywalene moto,,, i jeszcze ten zasięg 400 km - podajecie pojemność zbiorników i średnie spalanie... - kto was uczył proporcji? pisałem to ja, zadowolony użytkownik Adv R ps zastanawialiście się dlaczego nie macie komentarzy? odpowiedź: bo ich nie chcecie kody z obrazka są beznadziejne, nie da się ich rozszyfrować, przecież nie po to powstał ten mechanizm...
KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok
tomek69 2012-01-26 14:55
Zgadzam się w 100% z IROKEZEM !!! Dane tech chyba z loterii fantowej ... tylne koło jest 18 cali a nie 17, bak 22 l, scorpio to jest taki VW - chodziło pewnie o scorpion. Kody to jest wyczyn :-)