Motocykle » Aktualności » KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok

KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok
2010-03-03 - A. Miklewska Tagi: KTM, Enduro, Off Road, KTM 990 Adventure, KTM 990 Adventure R
Dla motocyklistów, którzy szukają mocnych wrażeń podczas jazdy, KTM 990 Adventure zawsze był świetnym rozwiązaniem. W 2010 roku KTM zmienił parę rzeczy w swoim jednośladzie. Dodał literkę R do nazwy motocykla, zmienił zawieszenie i "podkręcił" silnik, który teraz ma 10 KM więcej. Motociclismo niedawno testował ten motocykl, poniżej znajdziecie ich spostrzeżenia:
KTM poprawił swój motocykla, wersja R ma 115 KM, czyli o 10 KM więcej niż poprzednia wersja Adventure. Zawieszenie zostało podniesione i teraz siedzenie znajduje się na wysokości 915 mm, co w porównaniu z poprzednią wysokością 860 mm jest sporą zmianą. Dla niższych kierowców może być to uciążliwe.
Patrząc na ten motocykl z perspektywy "autostradowej turystyki", można go porównać z Hondą Pan European lub BMW K1300LT. Nowy KTM w długich trasach jest bardzo wygodny. Co więcej cena 990-tki, która waha się w granicach 14.000 euro jest o wiele bardziej przystępna niż wspomnianych wyżej turystyków. KTM pozwala nie tylko na jazdę po równych drogach, ale będzie także niezastąpionym przyjacielem podczas jazdy w terenie, gdzie konwencjonalne motocykle GT "nie mają wstępu".
Kiedy uda Ci się wdrapać na 990-kę czujesz się niemal jak na tronie - siedzenie jest bardzo wygodne, a szeroka kierownica pomaga w prowadzeniu motocykla w terenie. Silnik z wtryskiem paliwa jest niezwykle elastyczny, a owiewki zapewniają wystarczającą ochronę przed wiatrem. Dodatkowo, 20-litrowy zbiornik paliwa pozwala na przejechanie prawie 400 km bez potrzeby między tankowania.Nowy KTM oferuje nam system przeciwdziałania kradzieży, ze specjalnym kodowanym kluczem, innym dla każdego motocykla. Zawieszenie, które jest w pełni regulowane zostało nieco zmodyfikowane. Jest miększe i bardziej czułe, pomaga to podczas jazdy na żwirze i sypkiej nawierzchni.Nowy silnik jest inny od swojej poprzedniej wersji, dodatkowe 10 KM odczujemy gdy wskazówka obrotomierza minie 8.000 obrotów. Hamulce od Brembo są bardzo skuteczne, a opony Pirelli Scorpio pięknie z nimi współgrają by zatrzymać "pomarańczową" bestię. Motocykl posiada 21-calowe koło z przodu i waży na sucho 207 kg - to dobre parametry jak na duże turystyczne enduro.
KTM 990 Adventure R jest godnym przeciwnikiem dla BMW R1200GS. Z bardziej regulowanym zawieszeniem i większą mocą, nowa 990-tka naprawdę może wjechać wszędzie. To nie jest motocykl jedynie na rajd Paryż-Dakar czy na opowieść dla National Geographic - KTM zachęca do wyjścia z domu i szukania przygód.
2010 KTM 990 Adventure R: Dane techniczne
Silnik: 999 ccm, DOHC, 8-zaworowy, chłodzony cieczą, z wtryskiem paliwa, V-twin
Moc: 115 bhp przy 9.500 rpm
Moment obrotowy: 100 Nm przy 6.500 rpm
Skrzynia biegów: sześciobiegowa
Podwozie: stalowa, kratowa rama
Przednie zawieszenie: 48 mm widelec USD, 3 pozycje regulacji
Zawieszenie tylnie: 3 pozycje regulacji, monoshock
Hamulce: podwójne 300 mm tarcze z przodu, pojedyncza 240 mm tarcza z tyłu
Koła: 21 cali (przód), 17 cali (tył)
Ogumienie: 90/90-21 (przód), 150/70-17 (tył)
Pojemność zbiornika paliwa: 19,5 l
Waga sucha/mokra: 207 kg/230 kg
Średnie zużycie paliwa: 6,4 l/100 km
Od 0 do 100 km/h: 4,2 sekundy
Od 0 do 1000 m: 23 sekundy
KTM 990 Adventure R jest godnym przeciwnikiem dla BMW R1200GS. Z bardziej regulowanym zawieszeniem i większą mocą, nowa 990-tka naprawdę może wjechać wszędzie. To nie jest motocykl jedynie na rajd Paryż-Dakar czy na opowieść dla National Geographic - KTM zachęca do wyjścia z domu i szukania przygód.
2010 KTM 990 Adventure R: Dane techniczne
Silnik: 999 ccm, DOHC, 8-zaworowy, chłodzony cieczą, z wtryskiem paliwa, V-twin
Moc: 115 bhp przy 9.500 rpm
Moment obrotowy: 100 Nm przy 6.500 rpm
Skrzynia biegów: sześciobiegowa
Podwozie: stalowa, kratowa rama
Przednie zawieszenie: 48 mm widelec USD, 3 pozycje regulacji
Zawieszenie tylnie: 3 pozycje regulacji, monoshock
Hamulce: podwójne 300 mm tarcze z przodu, pojedyncza 240 mm tarcza z tyłu
Koła: 21 cali (przód), 17 cali (tył)
Ogumienie: 90/90-21 (przód), 150/70-17 (tył)
Pojemność zbiornika paliwa: 19,5 l
Waga sucha/mokra: 207 kg/230 kg
Średnie zużycie paliwa: 6,4 l/100 km
Od 0 do 100 km/h: 4,2 sekundy
Od 0 do 1000 m: 23 sekundy
źródło: fasterandfaster
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok
KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok
irokez 2011-10-16 22:59
qufa kto pisał ten tekst? osoba ta chyba nigdy go na oczy nie widziała, nie mówiąc o jeździe... na maksa rozwaliło mnie porównanie do Pan Europeam ,BMW LT czy GS przecież to kompletnie inne, zupełnie nieporównywalene moto,,, i jeszcze ten zasięg 400 km - podajecie pojemność zbiorników i średnie spalanie... - kto was uczył proporcji? pisałem to ja, zadowolony użytkownik Adv R ps zastanawialiście się dlaczego nie macie komentarzy? odpowiedź: bo ich nie chcecie kody z obrazka są beznadziejne, nie da się ich rozszyfrować, przecież nie po to powstał ten mechanizm...
Podobne: KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok




Podobne galerie: KTM 990 Adventure R - wrażenia z jazdy motocyklem na 2010 rok



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit KTM
Galerie zdjęć
Newsletter