Motocykle  »  Aktualności  »  BMW R1200GS - wrażenia z jazdy modelem na 2010 rok
2010 BMW R1200GS

BMW R1200GS - wrażenia z jazdy modelem na 2010 rok

2010-01-18 - A. Miklewska     Tagi: BMW, Enduro, BMW R 1200 GS, BMW R1200GS, BMW R1200GS Adventure, Off Road
Dzięki zapożyczonemu od BMW HP2 systemowi DOHC, BMW R1200GS jest nadal w czołówce motocykli turystycznych. Przeprowadzono już kilka testów z jazdy tą maszyną, poniżej znajdziecie kilka uwag, które udało nam się zebrać. Gdy po raz pierwszy uruchomicie silnik nowego GS-a możecie odnieść wrażenie, że ktoś niedokładnie dokręcił tłumik. Jednak znając Niemców, taka sytuacja nie mogłaby mieć miejsca. Przyczyny możemy doszukać się w nowym elektronicznym systemie kontrolującym przepustnicę spalin, która reguluje produkcję i ciśnienie spalin w zależności od obciążenia silnika.

Zobacz także: 50 zdjęć 2010 BMW R1200GS »
Ze specyfikacji możemy odczytać, że nowy R1200GS będzie napędzany silnikiem, z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy, dającym 110 KM przy 7.750 rpm i 120 Nm przy 6.000 rpm. Dzięki nowej przepustnicy spalin i pozostałej elektronice, w którą wyposażony jest duży GS, silnik o pojemności 1170 ccm spełnia wszystkie rygorystyczne normy dotyczące emisji spalin i hałasu, zachowując jednocześnie charakterystyczny głęboki ryk boxer'a.

Gdy siądziecie za kierownicą poczujecie się jak w domu - siedzenie i kierownica nie różnią się od tych jakie znajdziemy u poprzednika. Zmienił się natomiast silnik, który teraz jest jeszcze bardziej czuły, sprawiając, że motocykl przyśpiesza szybciej niż wcześniej nawet w niższym zakresie obrotów. Nowy silnik jest najmocniejszy w zakresie 5.000 - 6.000 rpm, co pozwala przyśpieszać dynamiczniej nawet z pasażerem "na pokładzie". Można odnieść wrażenie, że jeżeli motocykl ma więcej mocy od poprzednika, jego zapotrzebowanie na paliwo także wzrośnie. Jednak bawarski producent pomyślał także o tym i zużycie paliwa pozostaje niezmienione, utrzymując się na poziomie 5,8 l/100 km.Pomimo niewielkich, korzystnych zmian wprowadzonych przez koncern BMW, właściciele starszej wersji R1200GS nie muszą śpieszyć się ze zmianą na nowszy model. Poprzednik nadal jest niezastąpioną maszyną do dalekich podróży.2010 BMW R1200GS: Specyfikacja techniczna

Silnik: 1170 ccm, DOHC, 8-zaworowy, chłodzony powietrzem, Boxer-twin
Moc: 110 KM przy 7.750 rpm
Moment obrotowy: 120 Nm przy 6.000 rpm
Skrzynia biegów: Sześciobiegowa, z suchym sprzęgłem
Rama: Stalowa
Zawieszenie: 41 mm Telelever (przód), jednostronny Paralever (tył), elektronicznie regulowane
Hamulce: Podwójne 305 mm tarcze z cztero tłoczkowymi zaciskami (przód), jedna 265 mm tarcza z podwójnym tłoczkowym zaciskiem (tył)
Koła: 19-calowy (przód), 17-calowy (tył)
Ogumienie: 110/80-19 (przód), 150/70-17 (tył)
Prędkość maksymalna: 215 km/h
Średnie zużycie paliwa: 5,8 litra na 100 km
Waga (z pełnym bakiem): 246 kg



źródło: fasterandfaster

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

BMW R1200GS - wrażenia z jazdy modelem na 2010 rok

BMW R1200GS - wrażenia z jazdy modelem na 2010 rok
tomas3h 2010-01-19 23:40
Ciekawe jak sobie radzą te głowice podczas gleby? Jeśli są z aluminium to czarno to widzę...