Motocykle  »  Aktualności  »  Yamaha XT1200Z Super Tenere - najnowsze informacje o modelu na 2010 rok
2010 Yamaha XT1200Z Super Tenere

Yamaha XT1200Z Super Tenere - najnowsze informacje o modelu na 2010 rok

Dzięki swojej najnowszej maszynie - XT1200Z, Yamaha wkracza śmiało w zdominowany przez BMW rynek motocykli turystycznych. Rajd Paryż-Dakar zainspirował twórców Super Tenere do produkcji maszyny dla motocyklowych turystów. XTZ to pierwsza japońska maszyna, która ma szansę zaistnieć w tym nowym i bardzo dochodowym segmencie rynku. Z silnikiem o pojemności 1199 ccm, Yamaha XT1200Z Super Tenere ma za zadanie zdetronizować BMW R1200GS i nowego gracza na rynku, czyli Ducati Multistradę 1200. Serce motocykla to rzędowa dwójka z czterema zaworami na cylinder, która produkuje 108 KM przy 7.250 rpm i daje 114 Nm przy 6.000 rpm. Dzięki nowej budowie silnika, moc dozowana jest w takiej postaci, która pozwala na lepszą przyczepność pomiędzy kołem, a drogą. Jest to duża zaleta w przypadku jazdy w terenie. Nowa Yamaha jest wyposażona w szereg nowinek technicznych. Sterowanie przepustnicy ride-by-wire, ABS, dwa tryby jazdy (sport, touring), system kontroli trakcji YCC-T. W celu zapewnienia jeszcze większej dawki zabawy, Yamaha wyposażyła swój nowy motocykl w zbiornik paliwa o pojemności 23 litrów, który powinien zadowolić nawet najbardziej wymagających użytkowników. Jedyną wadą tej maszyny wydaje się być waga. 261 kg może niektórym kierowcom sprawiać nieco trudności.
Cena nowej Yamahy nie została jeszcze zdradzona, ale można się spodziewać, że będzie niższa niż konkurencji.
Specyfikacja techniczna 2010 Yamaha XT1200Z Super Tenere:SILNIK
Typ: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, rzędowy, 2 cylindrowy, 4-zaworowy
Pojemność skokowa: 1199 ccm
Średnica x skok tłoka: 98 x 79,5 mm
Stopień sprężania: 11.0:1
Maksymalna moc: 80.9 kW (110 KM) przy 7250 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 114 Nm przy 6,000 rpm
Układ smarowania: Sucha miska olejowa
System zasilania paliwa: Wtrysk paliwa
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe
Starter: Elektryczny
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Wał
System kontroli trakcji: Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T)
Yamaha D-MODE: 2 tryby, Sport (S) i Touring (T)
Kontrola trakcji: 3 tryby, TCS1, TCS2 i OFF
Układ wydechowy: 2 w 1PODOWZIE
Rama: Szkielet z rury stalowej
Zawieszenie przednie: Widelce teleskopowe upside-down, regulacja napięcia wstępnego, kompresji i tłumienia odbicia
Skok przedniego zawieszenia: 190 mm
Zawieszenie tylnie: Monoshock, regulacja napięcia wstępnego i tłumienia odbicia
Hamulec przedni: Podwójne 310 mm tarcze, ABS
Hamulec tylni: Pojedyncza 282 mm tarcza
Opona przednia: 110/80/19
Opona tylnia: 150/70/17WYMIARY
Długość: 2250 mm
Szerokość: 980 mm
Wysokość: 1410 mm
Wysokość siedzenia: Regulowana 845-870 mm
Rozstaw osi: 1540 mm
Min. prześwit: 205 mm
Waga: 261 kg (z wszystkimi płynami)
Zapas paliwa: 23 litry
Ilość oleju w silniku: 4,2 litra



źródło: asphaltandrubber

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Yamaha XT1200Z Super Tenere - najnowsze informacje o modelu na 2010 rok