Motocykle » Aktualności » MotoGP - silniki o pojemności 1000 ccm w 2012 roku

MotoGP - silniki o pojemności 1000 ccm w 2012 roku
2009-12-13 - A. Miklewska Tagi: Wyścigi, MotoGP, Valentino Rossi, Superbike, Przepisy
Komisja Grand Prix spotkała się i doszła do porozumienia, w jakim kierunku rozwinie się MotoGP w przyszłości. Zgodnie z przewidywaniami zgodzili się oni na silnik o pojemności 1000 ccm w sezonie 2012. Ujawniono także inne szczegóły nowych wytycznych, tzn. dozwolone będą maksymalnie cztery cylindry oraz średnica tłoka nie będzie mogła być większa niż 81 mm.
Zmiany te wprowadzono by formuła MotoGP stałą się bardziej przystępna dla szerszego grona producentów. Silniki o pojemności 800 ccm były zbyt dużym obciążeniem finansowym dla wielu firm produkujących motocykle.
Mówiąc o zmianach, szef FIM Vito Ippolito powiedział:
"Najważniejsze zmiany, które ustaliliśmy są nowymi zasadami dla klasy MotoGP. Będziemy mieć silniki, czterocylindrowe oczywiście czterosuwowe o maksymalnej pojemności 1000 ccm, a wielkość tłoka będzie wynosiła 81 mm. Baza ta dostarcza wszystkim producentom okazję do rozpoczęcia pracy. Na początku przyszłego roku wprowadzimy nowe zasady w bardziej kompletnej formie, ale to jest bazą; rok 2010 będzie rokiem nowej ery dla MotoGP." Kalendarium zmian silnika w ostatnich latach:
2002: wprowadzono czterosuwowy silnik o pojemności 990 ccm (zamiast dwusuwowego o pojemności 500 ccm).
2007: zmniejszono maksymalną pojemności silnika z 990 ccm do 800 ccm.
2009-2010: maksymalne zużycie silników (6 silników na zawodnika w 2010 r.).
2012: maksymalna pojemność silnika wzrosła do 1000 ccm, z limitem 4 cylindrów i maksymalnym rozmiarem tłoka 81 mm.
Mówiąc o zmianach, szef FIM Vito Ippolito powiedział:
"Najważniejsze zmiany, które ustaliliśmy są nowymi zasadami dla klasy MotoGP. Będziemy mieć silniki, czterocylindrowe oczywiście czterosuwowe o maksymalnej pojemności 1000 ccm, a wielkość tłoka będzie wynosiła 81 mm. Baza ta dostarcza wszystkim producentom okazję do rozpoczęcia pracy. Na początku przyszłego roku wprowadzimy nowe zasady w bardziej kompletnej formie, ale to jest bazą; rok 2010 będzie rokiem nowej ery dla MotoGP." Kalendarium zmian silnika w ostatnich latach:
2002: wprowadzono czterosuwowy silnik o pojemności 990 ccm (zamiast dwusuwowego o pojemności 500 ccm).
2007: zmniejszono maksymalną pojemności silnika z 990 ccm do 800 ccm.
2009-2010: maksymalne zużycie silników (6 silników na zawodnika w 2010 r.).
2012: maksymalna pojemność silnika wzrosła do 1000 ccm, z limitem 4 cylindrów i maksymalnym rozmiarem tłoka 81 mm.
źródło: asphaltandrubber
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
MotoGP - silniki o pojemności 1000 ccm w 2012 roku
Podobne: MotoGP - silniki o pojemności 1000 ccm w 2012 roku




Podobne galerie: MotoGP - silniki o pojemności 1000 ccm w 2012 roku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć