Motocykle » Aktualności » Obowiązkowy ABS w motocyklach i ostrzejsze normy emisji spalin już w 2016 roku
Obowiązkowy ABS w motocyklach i ostrzejsze normy emisji spalin już w 2016 roku
2012-11-24 - A. Miklewska Tagi: Przepisy, ABS, Prawo, Unia Europejska
Parlament Europejski przegłosował ustawę, która zwiększa normy emisji spalin i wprowadza obowiązkowy ABS dla wszystkich nowych motocykli, skuterów, trajek i quadów w 2016 roku. Oczywiście nowe przepisy, nadal wymagają zgody państw członkowskich Unii Europejskiej. Ustawa ta wpłynie nie tylko na producentów ze Starego Kontynentu, inne kraje także będą musiały dostosować swoją produkcję do nowego prawa.
Zobacz także: ABS redukuje ryzyko poważniejszych wypadków motocyklowych »Za nową ustawą głosowało 643 eurodeputowanych, 16 było przeciw, a 18 wstrzymało się od głosu. Nowe zasady spowodują, że motocykle, które zjadą z taśmy produkcyjnej w 2016 roku i będą miały pojemność silnika większą niż 125 ccm, będą musiały zostać wyposażone w ABS. Mniejsze maszyny będą musiały mieć ABS lub połączony układ hamulcowy. Parlament Europejski czeka obecnie na sprawozdanie dotyczące opłacalności systemu ABS w mniejszych jednośladach.
Ustawodawca zwiększył także normy emisji spalin. Norma Euro 4 będzie obowiązywała w nowych motocyklach od 2016 roku. Norma Euro 5 pojawi się w 2020 roku. Obecnie produkowane motocykle muszą spełniać normę Euro 3. Bardziej restrykcyjna norma Euro 4, zaostrza dozwoloną ilość wydzielanego dwutlenku węgla, węglowodorów i tlenków azotu. W 2020 roku nowe motocykle zostaną objęte jeszcze bardziej rygorystyczną normą Euro 5, z jeszcze niższym dozwolonym poziomem tlenków azotu i nowych ograniczeniach dla węglowodorów niemetanowych.
Co ciekawe, nowa ustawa uchyla poprzednie rozporządzenie umożliwiające państwom Unii Europejskiej ograniczanie maksymalnej mocy motocykli do 100 KM. Francja była jedynym krajem, która korzystała z tego prawa
Inne przepisy przyjęte na mocy nowej ustawy obejmują wprowadzenie automatycznego włącznika świateł przy uruchomionym silniku oraz stopniowe wprowadzanie zaawansowanych systemów diagnostycznych, które będą monitorować nieprawidłowości i gromadzić dane dotyczące emisji spalin.
Zobacz także: ABS redukuje ryzyko poważniejszych wypadków motocyklowych »
Ustawodawca zwiększył także normy emisji spalin. Norma Euro 4 będzie obowiązywała w nowych motocyklach od 2016 roku. Norma Euro 5 pojawi się w 2020 roku. Obecnie produkowane motocykle muszą spełniać normę Euro 3. Bardziej restrykcyjna norma Euro 4, zaostrza dozwoloną ilość wydzielanego dwutlenku węgla, węglowodorów i tlenków azotu. W 2020 roku nowe motocykle zostaną objęte jeszcze bardziej rygorystyczną normą Euro 5, z jeszcze niższym dozwolonym poziomem tlenków azotu i nowych ograniczeniach dla węglowodorów niemetanowych.
Inne przepisy przyjęte na mocy nowej ustawy obejmują wprowadzenie automatycznego włącznika świateł przy uruchomionym silniku oraz stopniowe wprowadzanie zaawansowanych systemów diagnostycznych, które będą monitorować nieprawidłowości i gromadzić dane dotyczące emisji spalin.
źródło: motorcycle
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Obowiązkowy ABS w motocyklach i ostrzejsze normy emisji spalin już w 2016 roku
Podobne: Obowiązkowy ABS w motocyklach i ostrzejsze normy emisji spalin już w 2016 roku
Czy to koniec customowych chopperów w Europie? »
Fakty i mity dotyczące nowych rozporządzeń Unii Europejskiej »
Nowe przepisy ruchu drogowego i tuningu motocykli w Europie »
We Francji można już jeździć motocyklami z mocą przekraczającą 100 KM »
Podobne galerie: Obowiązkowy ABS w motocyklach i ostrzejsze normy emisji spalin już w 2016 roku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter