Motocykle » Aktualności » MotoGP 2012: Więcej informacji na temat nowych przepisów

MotoGP 2012: Więcej informacji na temat nowych przepisów
Komisja zajmująca się wyścigami motocyklowymi (FIM, Dorna, MSMA, IRTA) spotkała się w ostatni weekend w Barcelonie, aby przedyskutować przepisy, które będą obowiązywały w sezonie 2012 MotoGP. Nowe reguły skupiają się na najważniejszym, czyli powrocie do silników o pojemności 1000 ccm, jest w nich też wzmianka o tym jak duży zbiornik paliwa może mieć motocykl. Co ciekawe, w przepisach jest mowa o silnikach o pojemności "do 1000 ccm", zostało więc oficjalnie potwierdzone, że istniejące motocykle z silnikami 800 ccm będą mogły dalej startować w wyścigach. Wprowadzono natomiast różne wagi dla motocykli o silnikach większych i mniejszych niż 800 ccm. Szczegóły poniżej:
Pojemność silnika: do 1000 ccm
Maksymalna ilość cylindrów: 4
Maksymalna średnica: 81 mm
Minimalna waga: 150 kg (do 800 ccm) / 153 kg (powyżej 800 ccm)
Ilość silników dla jednego kierowcy w sezonie: 6
Pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów
Komisja ustaliła także, że Claiming Rules Team (CRT) - co to dokładnie oznacza dowiemy się w maju - będą mogły używać 12 silników i zbiorników o pojemności 24 litrów. CRT to prawdopodobnie następny krok do obniżenia kosztów dla prywatnych zespołów i zachęcenie nowych (FB Corse, Inmotec lub Aprilia i BMW) do udziału w mistrzostwach. Niestety dopiero pod koniec maja dowiemy się czy powyższe przypuszczenia są prawdziwe.
Maksymalna ilość cylindrów: 4
Maksymalna średnica: 81 mm
Minimalna waga: 150 kg (do 800 ccm) / 153 kg (powyżej 800 ccm)
Ilość silników dla jednego kierowcy w sezonie: 6
Pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów
Komisja ustaliła także, że Claiming Rules Team (CRT) - co to dokładnie oznacza dowiemy się w maju - będą mogły używać 12 silników i zbiorników o pojemności 24 litrów. CRT to prawdopodobnie następny krok do obniżenia kosztów dla prywatnych zespołów i zachęcenie nowych (FB Corse, Inmotec lub Aprilia i BMW) do udziału w mistrzostwach. Niestety dopiero pod koniec maja dowiemy się czy powyższe przypuszczenia są prawdziwe.
źródło: asphaltandrubber
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
MotoGP 2012: Więcej informacji na temat nowych przepisów
Podobne: MotoGP 2012: Więcej informacji na temat nowych przepisów




Podobne galerie: MotoGP 2012: Więcej informacji na temat nowych przepisów
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter