Motocykle » Aktualności » Nowa Yamaha YZF R1 2009

Najnowszy model R1 jest bardzo zaawansowany technologicznie. Zastosowano zupełnie nowy silnik o pojemności 998 cm3, który zawiera rozwiązania konstrukcyjne z jednostek używanych w MotoGP. Styliści zadbali o radykalnie nowy i agresywny wygląd maszyny.
Jednostka napędowa to rzędowa czwórka z czterema zaworami na cylinder, chłodzona cieczą, z podwójnym wtryskiem paliwa, generująca 182 KM Po raz pierwszy w R1 zastosowano D- mode Map. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy: optymalny, B pozwalający na spokojną jazdę i A dający najostrzejszą reakcję silnika. Yamaha otrzymała także nowy układ wydechowy i przeprojektowany airbox. Yamaha YZF R1 oparta jest na nowej aluminiowej ramie (Deltabox), która pozwala na jeszcze lepsze prowadzenie motocykla, szczególnie w zakrętach. W porównaniu do modelu z roku 2008, Yamaha na 2009 ma nieco niżej środek ciężkości. Magnezowa tylna rama, stosowana do tej pory w R6, znalazła swoje miejsce również w R1. Dla dalszego obniżenia wagi motocykl wyposażono również w lżejszy tylny wahacz. Z przodu znajduje się 43 mm widelec z innowacyjnym mechanizmem tłumiącym. Hamowanie zapewniają podwójne 310 mm tarcze z sześcio tłoczkowymi zaciskami z przodu i 210 mm tarcze z tyłu z jedno tłoczkowym zaciskiem. Zmieniony bardziej opływowy kształt owiewek pozwala na lepsze odprowadzenie ciepłego powietrza i lepiej chroni kierowcę przed wiatrem. Nowe przednie światła mają nadawać motocyklowi bardziej agresywny wygląd. R1 dostępna będzie w trzech kolorach: biała z czerwoną ramą, niebieskim (Yamaha Blue) i czarnym (Midnight Black).
Jednostka napędowa to rzędowa czwórka z czterema zaworami na cylinder, chłodzona cieczą, z podwójnym wtryskiem paliwa, generująca 182 KM Po raz pierwszy w R1 zastosowano D- mode Map. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy: optymalny, B pozwalający na spokojną jazdę i A dający najostrzejszą reakcję silnika. Yamaha otrzymała także nowy układ wydechowy i przeprojektowany airbox. Yamaha YZF R1 oparta jest na nowej aluminiowej ramie (Deltabox), która pozwala na jeszcze lepsze prowadzenie motocykla, szczególnie w zakrętach. W porównaniu do modelu z roku 2008, Yamaha na 2009 ma nieco niżej środek ciężkości. Magnezowa tylna rama, stosowana do tej pory w R6, znalazła swoje miejsce również w R1. Dla dalszego obniżenia wagi motocykl wyposażono również w lżejszy tylny wahacz. Z przodu znajduje się 43 mm widelec z innowacyjnym mechanizmem tłumiącym. Hamowanie zapewniają podwójne 310 mm tarcze z sześcio tłoczkowymi zaciskami z przodu i 210 mm tarcze z tyłu z jedno tłoczkowym zaciskiem. Zmieniony bardziej opływowy kształt owiewek pozwala na lepsze odprowadzenie ciepłego powietrza i lepiej chroni kierowcę przed wiatrem. Nowe przednie światła mają nadawać motocyklowi bardziej agresywny wygląd. R1 dostępna będzie w trzech kolorach: biała z czerwoną ramą, niebieskim (Yamaha Blue) i czarnym (Midnight Black).
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowa Yamaha YZF R1 2009
Podobne: Nowa Yamaha YZF R1 2009




Podobne galerie: Nowa Yamaha YZF R1 2009
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Yamaha
Newsletter
Galerie zdjęć