Motocykle  »  Aktualności  »  Muscle bike w natarciu - porównanie motocyklowych olbrzymów
BMW K1300R

Muscle bike w natarciu - porównanie motocyklowych olbrzymów

2010-11-13 - A. Miklewska     Tagi: Naked bike, Muscle bike
W 2011 roku czeka nas parę nowości na rynku motocyklowych nakedów. Dlatego też powstało to zestawienie, by można się było przyjrzeć co nowego szykują nam producenci motocykli. Porównaliśmy:Ducati, włoska firma z tradycjami, zainteresowała się rynkiem nakedów o dużej pojemności. Stworzyła muscle bike'a/cruiser'a, który nie dość, że ma sporo mocy, duży moment, to jeszcze mało waży. Ciekawiło nas jak Ducati Diavel wypadło na tle takich sław jak V-Max czy B-King, dlatego też to porównanie.
Motocykl
Moc (KM)
Moment obrotowy (Nm)
Masa na sucho (kg)
KM/kg
Nm/kg
 Kontrola trakcjiCena
BMW K1300R
175
140
243
0,72
0,58
bd
bd
Ducati Diavel
164
127
235
0,70
0,54
 Standardowa $16.995 (ok.)
Ducati Monster 101
103
179
0,56
0,58
 Standardowa
 $11.995 (ok.)
Harley V-Rod Muscle
124
117305
0,41
0,38
 bd $17.199
Honda CB1300
116
117
251
0,460,47
 bd bd
Suzuki B-King
184
146
245
0,75
0,60
 bd $12.899
Triumph Rocket III
148
221
367
0,40
0,60
 bd $13.999
Yamaha MT-01
90
151
265
0,34
0,57
 bd bd
Yamaha V-Max
203
167
310
0,65
0,54
 bd $19.890
Muscle bike to klasa motocykli, która nie jest jedynie określona przez mechaniczną konfigurację - od silników V4 do projektowanych przez Porsche v-twin'ów i 2,3 litrowych rzędówek - ale także przez pewną koncepcję maszyny, który jest wydajna i nietuzinkowa.
Sonda: Który motocykl jest według Ciebie najlepszy?
Duże silniki produkują sporo koni mechanicznych i dają duży moment obrotowy, ale to łączy się także z dużą wagą, co czyni że są wolniejsze niż na pierwszy rzut oka wyglądają. Każdy z tych motocykli, gdy porówna się stosunek mocy do wagi, zostanie zdeklasowany przez byle jaką sportową 600-tkę. Maszyny te nie nadają się do wykręcania wspaniałych czasów na 1/4 mili czy do szybkiego winklowania w górach. Te niedogodności zostają jednak zrekompensowane przez uczucie, którego doświadcza kierowca tego jednośladu, gdy w ruchu uliczny odkręci manetkę gazu i pomknie do przodu, nawet nie musi redukować, by zostawić w tyle katamarany. W grupie tej wyróżnia się CB1300. Nie jest on może najszybszy czy też najładniejszy, ale niezwykły silnik, klasyczny wygląd i dobre owiewki czynią z niego luksusowy "autokar", który swoim wyglądem nie przypomina reszty "nadętego" towarzystwa. Pomimo swojej sporej wagi jest także bardzo poręczny, czego nie można powiedzieć o szybszym B-King'u. K1300R także dobrze się prowadzi (w porównaniu do Hondy), ale z powodu nisko umieszczonego środka ciężkości trzeba się na nim mocno wychylać by pokonywać zakręty z przyzwoitą prędkością.



źródło: hellforleathermagazine

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Muscle bike w natarciu - porównanie motocyklowych olbrzymów