Motocykle » Aktualności » Motocyklowy Kubica w Mistrzostwach Świata 2009!

Motocyklowy Kubica w Mistrzostwach Świata 2009!
2009-02-20 - P. Łukasiewicz Tagi: Wyścigi, WMMŚ, Paweł Szkopek
W Warszawie odbyła się konferencja prasowa zespołu wyścigowego Szkopek MS Factory Racing. Paweł Szkopek, Mistrz Polski w wyścigach motocyklowych oraz zdobywca ubiegłorocznego Pucharu Europy oficjalnie potwierdził swój udział w pełnym cyklu Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Świata 2009. Zespół przedstawił też swoje plany na ten sezon dotyczące startów w Polsce.
Jedyny Polak startujący w tym prestiżowym serialu, będzie reprezentował zespół Triumpha w kategorii Supersport jeżdżąc w węgierskim teamie Factory Racing. Partnerem najlepszego polskiego motocyklisty wyścigowego będzie Czech Matej Smrz. Polak wystartuje w pełnym cyklu Mistrzostw Świata 2009 i weźmie udział w 14 wyścigach.
W konferencji prasowej, która odbyła się w warszawskim salonie Triumph’a przy ul. Łopuszańskiej udział wzięli także: Romuald Chałas - Prezes Automobilklubu Polski, Krzysztof Król- Dyrektor działu motocyklowego Inter Cars S.A. oraz Grzegorz Jędrzejewski- menager teamu.
Paweł Szkopek: Bardzo się cieszę, że uda mi się wystartować w pełnym cyklu Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Świata. Wciąż jeszcze poszukujemy strategicznego sponsora, który pozwoli nam zamknąć tegoroczny budżet. Już w najbliższą sobotę wylatujemy do Australii, gdzie odbędzie się pierwsza z czternastu rund całego cyklu.
Grudniowe testy w na portugalskim torze w Portimao odbywały się w niezbyt sprzyjających warunkach pogodowych (padał deszcz), więc część czołowych zespołów postanowiła odbyć dodatkowe testy w Australii. To zmusiło naszą ekipę do odwołania zaplanowanych testów w Valencji i nie zdążyliśmy jeszcze do końca dograć elektroniki. Nasze motocykle są już na miejscu, gdyż wszystkie zespoły wysłały o tydzień wcześniej sprzęt tym samym, wyczarterowanym samolotem transportowym. My niestety mieliśmy już wcześniej zabukowane bilety na 22 lutego i przez to nie ma nas jeszcze w Australii. Wystartujemy tam więc bez m.in. tzw. systemu startowego czy kontroli trakcji. Mimo to jestem dobrej myśli. Naszym celem będzie zdobycie punktowanego miejsca i dojechanie do mety. Węgierski zespół Factory Racing bardzo poważnie podchodzi do moich startów. Zatrudniono nowego inżyniera, który będzie zajmował się systemem telemetrycznym, co z pewnością pomoże nam w analizie przebiegu każdego z wyścigów pod kątem mojej jazdy i zachowania motocykla.
Romuald Chałas (Prezes Automobilklubu Polski): Staramy się wspierać starty Pawła w takim zakresie na ile jest to możliwe. Deklarujemy też pomoc w poszukiwaniu strategicznego sponsora. Jesteśmy dumni z dotychczasowych osiągnięć sportowych naszego zawodnika i z uwagą będziemy śledzić jego tegoroczne występy w Mistrzostwach Świata.
Factory Racing to węgierski zespół wyścigowy z siedzibą w Budapeszcie, którego właścicielem jest Robert Balogh. Międzynarodowy ekipa mechaników debiutowała w Mistrzostwach Świata w sezonie 2008. Partnerem zespołu mediolańska firma BE1, która dostarcza wyczynowe jednostki napędowe. Zgodnie z przepisami serialu, motocykle będą wyposażone w wyścigowe ogumienie Pirelli. Motocyklem Pawła Szkopka będzie zajmować się na stałe dwóch włoskich mechaników, maszynę Mateja Smrza obsługiwać będzie zespół trzech czeskich techników.
Factory Racing podpisało umowę z Polakiem na pełen cykl startów w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Świata po testach, które odbyły się pod koniec roku na portugalskim torze w Portimao. Zespół był bardzo zadowolony z czasów uzyskiwanych przez Pawła na torze oraz ze współpracy w dziedzinie ustawień motocykla. Mimo padającego deszczu Szkopek uzyskał ósmy czas korzystając z motocykla przygotowanego w specyfikacji 2008. Oficjalna prezentacja nowego składu zespołu na sezon 2009 odbyła się 7 lutego 2009 w Budapeszcie.
Tor Phillip Island: obiekt położony na wyspie o tej samej nazwie w stanie Victoria w Australii, otwarty w 1956 roku. Ostatnich modyfikacji dokonano około 10 lat temu. Całkowita długość toru to 4km 448 metrów. Najdłuższa prosta ma 900 metrów. Szerokość toru wynosi 13 metrów. Tor posiada siedem lewych i pięć prawych zakrętów. Według Pawła Szkopka jest to tor szybki a jednocześnie dosyć techniczny. Polski kierowca deklaruje, że lubi ścigać się na tego typu obiektach.
Kalendarz Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Świata 2009
1 marca - Australia, Phillip Island
14 marca - Katar, Doha/Losail
5 kwietnia - Hiszpania, Valencia
26 kwietnia - Holandia, Assen
10 maja - Włochy, Monza
17 maja - Republika Południowej Afryki, Kyalami
31 maja - USA, Salt Lake City
21 czerwca - San Marino, Misano
28 czerwca - Wielka Brytania, Donington Park
26 lipca - Czechy, Brno
6 sierpnia - Niemcy, Nürburgring
27 sierpnia - Włochy, Imola
4 września - Francja, Magny-Cours
25 września - Portugalia, Portimão
Paweł Szkopek wystartuje na motocyklu Triumph także w wybranych, nie kolidujących z kalendarzem MŚ, rundach Wyścigowych Mistrzostw Polski.
KALENDARZ WYŚCIGOWYCH MOTOCYKLOWYCH MISTRZOSTW POLSKI
(rundy w których wystartuje Szkopek Team)
11-12 lipca 2009 - Most
1-2 sierpnia 2009 - Poznań
29-30 sierpnia 2009 - Poznań
19-20 września 2009 Poznań (także runda Alpe Adria Cup)
Paweł Szkopek to jeden z najbardziej utytułowanych polskich wyścigowych zawodników motocyklowych. Jest pierwszym Polakiem, który wystąpił w motocyklowych Mistrzostwach Świata Superbike i Supersport i jak dotąd jedynym, który zdobył w nich punkty. Na swoim koncie ma również starty w Mistrzostwach Świata Endurance. Sezon 2008 jest potwierdzeniem jego świetnej formy: Paweł sięgnął po tytuł Mistrza Polski w klasie Superbike, zdobył też Puchar Europy w klasie Superstock 1000. 3 sierpnia 2008 roku zadebiutował w fabrycznym teamie Triumpha w rundzie Mistrzostw Świata na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii.
W Mistrzostwach Świata rozgrywanych od 1988 roku, startują motocykle produkcyjne wyposażone w czterosuwowe silniki. Kierowcy startują w dwóch klasach: Superbike oraz Supersport. Serial składa się z 14 rund rozgrywanych na torach całego świata. Każda runda obejmuje dwa dni kwalifikacyjne (piątek, sobota) oraz niedzielny wyścig. Jednym z satelickich, fabrycznych teamów wystawiających motocykle w Mistrzostwach Świata jest węgierski Factory Racing. Marka Triumph powróciła do rywalizacji w 2008 roku wystawiając dwóch zawodników w klasie Supersport i jednego w klasie Superstock 600.
Triumph Daytona 675 w wersji wyczynowej dysponuje mocą 138 KM i momentem obrotowym 84 Nm. Limit obrotów to: 14.700 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi poniżej 3 sekund.
Relacje telewizyjne z wszystkich rund cyklu będzie można zobaczyć w TV Eurosport.
Więcej informacji o zawodniku na stronie www.szkopek.pl
Paweł Szkopek: Bardzo się cieszę, że uda mi się wystartować w pełnym cyklu Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Świata. Wciąż jeszcze poszukujemy strategicznego sponsora, który pozwoli nam zamknąć tegoroczny budżet. Już w najbliższą sobotę wylatujemy do Australii, gdzie odbędzie się pierwsza z czternastu rund całego cyklu.
Romuald Chałas (Prezes Automobilklubu Polski): Staramy się wspierać starty Pawła w takim zakresie na ile jest to możliwe. Deklarujemy też pomoc w poszukiwaniu strategicznego sponsora. Jesteśmy dumni z dotychczasowych osiągnięć sportowych naszego zawodnika i z uwagą będziemy śledzić jego tegoroczne występy w Mistrzostwach Świata.
Factory Racing to węgierski zespół wyścigowy z siedzibą w Budapeszcie, którego właścicielem jest Robert Balogh. Międzynarodowy ekipa mechaników debiutowała w Mistrzostwach Świata w sezonie 2008. Partnerem zespołu mediolańska firma BE1, która dostarcza wyczynowe jednostki napędowe. Zgodnie z przepisami serialu, motocykle będą wyposażone w wyścigowe ogumienie Pirelli. Motocyklem Pawła Szkopka będzie zajmować się na stałe dwóch włoskich mechaników, maszynę Mateja Smrza obsługiwać będzie zespół trzech czeskich techników.
Factory Racing podpisało umowę z Polakiem na pełen cykl startów w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Świata po testach, które odbyły się pod koniec roku na portugalskim torze w Portimao. Zespół był bardzo zadowolony z czasów uzyskiwanych przez Pawła na torze oraz ze współpracy w dziedzinie ustawień motocykla. Mimo padającego deszczu Szkopek uzyskał ósmy czas korzystając z motocykla przygotowanego w specyfikacji 2008. Oficjalna prezentacja nowego składu zespołu na sezon 2009 odbyła się 7 lutego 2009 w Budapeszcie.
Tor Phillip Island: obiekt położony na wyspie o tej samej nazwie w stanie Victoria w Australii, otwarty w 1956 roku. Ostatnich modyfikacji dokonano około 10 lat temu. Całkowita długość toru to 4km 448 metrów. Najdłuższa prosta ma 900 metrów. Szerokość toru wynosi 13 metrów. Tor posiada siedem lewych i pięć prawych zakrętów. Według Pawła Szkopka jest to tor szybki a jednocześnie dosyć techniczny. Polski kierowca deklaruje, że lubi ścigać się na tego typu obiektach.
Kalendarz Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Świata 2009
1 marca - Australia, Phillip Island
14 marca - Katar, Doha/Losail
5 kwietnia - Hiszpania, Valencia
26 kwietnia - Holandia, Assen
10 maja - Włochy, Monza
17 maja - Republika Południowej Afryki, Kyalami
31 maja - USA, Salt Lake City
21 czerwca - San Marino, Misano
28 czerwca - Wielka Brytania, Donington Park
26 lipca - Czechy, Brno
6 sierpnia - Niemcy, Nürburgring
27 sierpnia - Włochy, Imola
4 września - Francja, Magny-Cours
25 września - Portugalia, Portimão
Paweł Szkopek wystartuje na motocyklu Triumph także w wybranych, nie kolidujących z kalendarzem MŚ, rundach Wyścigowych Mistrzostw Polski.
KALENDARZ WYŚCIGOWYCH MOTOCYKLOWYCH MISTRZOSTW POLSKI
(rundy w których wystartuje Szkopek Team)
11-12 lipca 2009 - Most
1-2 sierpnia 2009 - Poznań
29-30 sierpnia 2009 - Poznań
19-20 września 2009 Poznań (także runda Alpe Adria Cup)
Paweł Szkopek to jeden z najbardziej utytułowanych polskich wyścigowych zawodników motocyklowych. Jest pierwszym Polakiem, który wystąpił w motocyklowych Mistrzostwach Świata Superbike i Supersport i jak dotąd jedynym, który zdobył w nich punkty. Na swoim koncie ma również starty w Mistrzostwach Świata Endurance. Sezon 2008 jest potwierdzeniem jego świetnej formy: Paweł sięgnął po tytuł Mistrza Polski w klasie Superbike, zdobył też Puchar Europy w klasie Superstock 1000. 3 sierpnia 2008 roku zadebiutował w fabrycznym teamie Triumpha w rundzie Mistrzostw Świata na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii.
W Mistrzostwach Świata rozgrywanych od 1988 roku, startują motocykle produkcyjne wyposażone w czterosuwowe silniki. Kierowcy startują w dwóch klasach: Superbike oraz Supersport. Serial składa się z 14 rund rozgrywanych na torach całego świata. Każda runda obejmuje dwa dni kwalifikacyjne (piątek, sobota) oraz niedzielny wyścig. Jednym z satelickich, fabrycznych teamów wystawiających motocykle w Mistrzostwach Świata jest węgierski Factory Racing. Marka Triumph powróciła do rywalizacji w 2008 roku wystawiając dwóch zawodników w klasie Supersport i jednego w klasie Superstock 600.
Triumph Daytona 675 w wersji wyczynowej dysponuje mocą 138 KM i momentem obrotowym 84 Nm. Limit obrotów to: 14.700 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi poniżej 3 sekund.
Relacje telewizyjne z wszystkich rund cyklu będzie można zobaczyć w TV Eurosport.
Więcej informacji o zawodniku na stronie www.szkopek.pl
źródło: www.szkopek.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Motocyklowy Kubica w Mistrzostwach Świata 2009!
Podobne: Motocyklowy Kubica w Mistrzostwach Świata 2009!




Podobne galerie: Motocyklowy Kubica w Mistrzostwach Świata 2009!



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter