Motocykle  »  Aktualności  »  Ceny paliw rosną! Jak zaoszczędzić parę złotych?
Czy tankowanie paliwa może być przyjemnością?

Ceny paliw rosną! Jak zaoszczędzić parę złotych?

2011-10-17 - A. Miklewska     Tagi: Eksploatacja, Motocykle, Paliwa
Za oknem piękna, złota jesień, więc większość motocyklistów przygotowuje już swoje maszyny do zimowego snu. Otula je czule prześcieradłem i stawia w ogrzewanym garażu, cały czas myśląc o przyszłorocznym rozpoczęciu sezonu. Piękny sen z powiek zrzucają niestety ceny paliw. Poniżej przedstawiamy jednak kilka rad jak w nowym sezonie zaoszczędzić parę złotych: Stała prędkość
Kiedy przyśpieszasz, silnik musi wykonać kawał ciężkiej roboty, podczas hamowania tracisz natomiast mnóstwo energii. Jazda ze stałą prędkością jest najodpowiedniejsza. Silnik nie musi ciężko pracować i trudniej też o sytuację, które wymagają nagłego hamowania. Przyśpieszaj i hamuj bardzo delikatnie i tylko wtedy gdy jest to koniecznością. Paliwo i filtry powietrza
W celu poprawnej pracy, silnik motocykla musi dostawać odpowiednią mieszankę paliwa i powietrza. Częsta zmiana filtrów powietrza i tankowanie paliwa jedynie na sprawdzonych stacjach sprawi, że Twój motocykl będzie szczęśliwy.

Opony
Większe tarcie wytwarzane przez stare opony powoduje, że nasz motocykl musi ciężej pracować i traci więcej energii. Nie należy również zapominać, że jazda na oponach w złym stanie jest niebezpieczna.
Czynności serwisowe
Zdrowy silnik to szczęśliwy silnik, a szczęśliwy silnik pali mniej paliwa. Oddawał swój motocykl reguralnie do serwisu, dzięki temu wszystkie mechaniczne części twojego jednośladu będą działay prawidłowo. Każda część Twojej ukochanej maszyny gra swoją małą rolę w zużyciu paliwa.



źródło: motorbiker

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Ceny paliw rosną! Jak zaoszczędzić parę złotych?

Ceny paliw rosną! Jak zaoszczędzić parę złotych?
ERIO 2011-10-17 14:53
CO ZA BZDURY STARE OPONY MAJA MNIEJSZA PRZYCZEPNOSC WIEC MNEIJSZE TARCIE WIC MNIEJ PALIWA ZUZYWA SI ENA STARYCH OPONACH .. TYLKO TRZEBA NABIC 4 ATMOSFERY, BO JAK SIE NABIJE 0,4 ATMOSFERY TO BEDA ZWIEKSZONE OPORY TOCZENIA ... A JUZ SZCEGOLNIE NA NOWEJ OPONIE, FILTRY POWIETRZA TEZ SA BAAARDZO WAZNE , WYMIENIAJMY JE CO DZIEN, A MIESZKAJAC W ZAKURZONYCH LOKALIZACJACH JAK SLASK I PUSTYNIA, NAWET KILKA RAZY DZIENNIE, BO INACZEJ SPALANIE MOZE WZROSNAC DWOKROTNIE ... NAPEDZAJCIE KLIENTOW SERWISOM ITD ... oSOBISCIE NIGDY NIE WYMIENILEM FILTRA POWIETRZA, MIESZKAM W \KIELCACACH I JEZSZE PO DROGACH ASFALTOWYCH A NIE W AFRYCE PO PUSTYNI, NIE MA TU PYLU I KURZU KTORY BY ZANIECZYSZCZAL FILTR, JEZELI JUZ TO KOMPRESOREM PRZEDLUCHUJE OD CZASU DO CZASU . WYMIENIAM OLEJ W SILNIKU, BO PRZY OSTRZEJSZEJ JEZDZIE OLEJ MUSI BYC SYNTETYCZNY, COBY NIGDY NIE ZRYWAC FILMU OLEJOWEGO NA TRĄCYCH POWIERZCHNIACH, NAWET W 31 LETNIM AUCIE MAM SYNTETYK 0W30, CISNIENIE W OPONACH MA WPLYW NA ZUZYCIE PALIWA, ALE WIEK OPONY , WPLYW NA TARCIE I ZUZYCIE PALIWA ... NO CHYBA ODWROTNY DO OPISANEGO W ATRYKULE SPONSOROWANYM I OWSZEM PLYNNA JAZDA OBNIZA SPALANIE, ALE PLYNNA TJ. Z PRZEWIDYWANIEM I ODPOWIEDNIO WCZESNYM ZWALNIANIEM , A RESZTA ZALEZY OD NATEZENIA RUCHU ... POZDR