Motocykle » Aktualności » Brytyjskie badania nad bezpieczeństwem motocyklistów

Brytyjskie badania nad bezpieczeństwem motocyklistów
2008-12-05 - P. Łukasiewicz Tagi: Bezpieczeństwo
Według badań, przeprowadzonych przez brytyjski Instytut Zaawansowanej Motoryzacji (IAM), jeden na sześciu motocyklistów, bioracych udział w wypadkach na drogach szybkiego ruchu (ekspresowych, autostradach itd) ginie nie w wyniku kolizji z pojazdem, ale z ogradzającymi drogę barierami "ochronnymi", a konkretnie ich stalowymi wspornikami. Niebezpieczeństwo śmierci motocyklisty w przypadku uderzenia w taką barierę jest według statystyk piętnastokrotnie większe niż w przypadku kierowcy samochodu osobowego.
Badania, które zostały opublikowane pod znaczącym tytułem "Barriers to change: designing safe roads for motorcyclists" ("Bariery do wymiany: projektowanie dróg bezpiecznych dla motocyklistów") dowodzą, iż jeśli nawet uderzenie nie zakończy się śmiercią, to i tak prawdopodobieństwo wystąpienia poważnych obrażeń jest pięciokrotnie wyższe, niż w przypadku innych rodzajów zdarzeń drogowych (uślizg, kolizja z innym pojazdem itd.)
Francuskie drogi są projektowane w taki sposób, żeby w miejscach szczególnie niebezpiecznych dla motocykli (ostre zakręty, strome podjazdy i zjazdy, miejsca występowania lokalnych zawilgotnień jezdni) słupy barier były osłonięte specjalnymi szynami, uniemożliwiającymi motocykliście bezpośrednie uderzenie i wymuszające "przesliźnięcie" się wzdłuż nich. Jeśli jest to możliwe we Francji, my także możemy to wprowadzić" - komentuje Dyrektor IAM, Neil Greig.
A w Polsce? No cóż, czekamy na badania w sprawie dziur w asfalcie, przeciekających misek olejowych trzydziestoletnich pojazdów, rozsypywania kruszyw przez przeładowane ciężarówki czy zalegania mokrych, opadłych liści na ulicach miast. Barierami zajmiemy się później.
O idealnym zaś przygotowaniu dróg dla motocyklistów możemy zaś dowiedzieć się z załączonego filmu:
Francuskie drogi są projektowane w taki sposób, żeby w miejscach szczególnie niebezpiecznych dla motocykli (ostre zakręty, strome podjazdy i zjazdy, miejsca występowania lokalnych zawilgotnień jezdni) słupy barier były osłonięte specjalnymi szynami, uniemożliwiającymi motocykliście bezpośrednie uderzenie i wymuszające "przesliźnięcie" się wzdłuż nich. Jeśli jest to możliwe we Francji, my także możemy to wprowadzić" - komentuje Dyrektor IAM, Neil Greig.
O idealnym zaś przygotowaniu dróg dla motocyklistów możemy zaś dowiedzieć się z załączonego filmu:
źródło: www.motorcyclenews.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Brytyjskie badania nad bezpieczeństwem motocyklistów
Podobne: Brytyjskie badania nad bezpieczeństwem motocyklistów




Podobne galerie: Brytyjskie badania nad bezpieczeństwem motocyklistów



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter