Motocykle » Aktualności » Daimler Riding Car - pierwszy motocykl na świecie

Daimler Riding Car - pierwszy motocykl na świecie
W XIX wieku Gottlieb Daimler z pomocą Wilhelma Maybacha tchnął życie w pierwszy, lekki, szybki dwukołowy pojazd, który był napędzany silnikiem spalinowym.W tamtej epoce przekształcano wiekowe wizje w rzeczywistość. Powszechne czterosuwowe źródło zasilania zostało opatentowane w kwietniu 1885 roku. Silniki te były wykorzystywane w autobusach, wagonach kolejowych, łodziach, statkach i samolotach. Zapierający dech w piersiach rozwój miał miejsce na lądzie, w wodzie i w powietrzu.
Zaszczytny tytuł pierwszego motocykla przypada dziełu Dailmera. Jednoślad ten wyposażony był w jednocylindrowy, czterosuwowy silnik o pojemności 265 ccm, produkował on 0,4 KM przy 600 rpm i na te czasy było to niezwykłe osiągi, zważywszy na małą wagę maszyny.
Dailmer zbudował ten pojazd by przetestować silnik. Drewniana rama była umieszczona na drewnianych kołach opasanych żelaznymi rantami. Tylnie koło było napędzane pasem. Sam Dailmer w prasie tak opisywał swój pojazd: "Aby uruchomić silnik, trzeba najpierw zapalić płomyk pod gorącą rurą zapłonową i uruchomić silnik przy pomocy korby. Przygotowania te zabierają tylko parę minut. Silnik pracuje bez zakłóceń, ponieważ tłumik tłumi spaliny wprowadzane do rury wydechowej. Aby wprowadzić pojazd w ruch, kierowca musi usadowić się na pokładzie i połączyć silnik z motocyklem. Odbywa się to za pomocą dźwigni, kabli i napinacza."
W jednośladzie tym dostępne były dwa biegi, wybrane za pomocą dźwigni w czasie postoju. Pierwszy bieg był dobry dla prędkości do 6 km/h, natomiast drugi bieg rozpędzał maszynę do prędkości dwa razy większej. Hamulce były aktywowane przez sznurek, który kierowca musiał pociągnąć ręką.
Zobacz także: 21 zdjęć pierwszego motocykla na świecie »10 listopada 1885 roku, syn Dailmera Adolf przeprowadził pierwszy publiczny test tej maszyny. Przejechał trzy kilometrowy odcinek drogi pomiędzy Caanstatt i Untertürkheim. Dzięki temu jego ojciec mógł opatentował swój wynalazek w następnym roku. Aktualnie istnieje jeżdżąca replika oryginalnego pojazdu.
Dailmer zbudował ten pojazd by przetestować silnik. Drewniana rama była umieszczona na drewnianych kołach opasanych żelaznymi rantami. Tylnie koło było napędzane pasem. Sam Dailmer w prasie tak opisywał swój pojazd: "Aby uruchomić silnik, trzeba najpierw zapalić płomyk pod gorącą rurą zapłonową i uruchomić silnik przy pomocy korby. Przygotowania te zabierają tylko parę minut. Silnik pracuje bez zakłóceń, ponieważ tłumik tłumi spaliny wprowadzane do rury wydechowej. Aby wprowadzić pojazd w ruch, kierowca musi usadowić się na pokładzie i połączyć silnik z motocyklem. Odbywa się to za pomocą dźwigni, kabli i napinacza."
Zobacz także: 21 zdjęć pierwszego motocykla na świecie »
źródło: wired
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Daimler Riding Car - pierwszy motocykl na świecie
Podobne: Daimler Riding Car - pierwszy motocykl na świecie




Podobne galerie: Daimler Riding Car - pierwszy motocykl na świecie



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć