Motocykle » Katalog motocykli » Suzuki GSX-R 1000 K5

Najnowsza wersja Suzuki GSX-R 1000 jeździ tak szybko, że
producent nie chce się przyznać do prędkości maksymalnej tego motocykla.
Jeszcze
do niedawna w trosce o bezpieczeństwo motocyklistów niektóre kraje
ograniczały maksymalną dopuszczalną moc motocykli do 100 KM. Teraz
prawo jazdy kategorii "A" uprawnia do jazdy na motocyklu o dowolnej
pojemności i mocy, co czasem bywa tragiczne w skutkach. Dlatego też
producenci postanowili podjąć działania, które zapobiegłyby negatywnym
dla rynku skutkom kreowanego w mediach wizerunku motocykli sportowych,
jako pojazdów o niebezpiecznie dużej mocy. Pojawiła się szansa
zakończenia swoistego „wyścigu zbrojeń”, w którym kolejne wersje danego
modelu posiadały coraz większą moc.
W jaki sposób zrobić 166 kilogramowy motocykl o mocy większej niż chorągiew ciężkiej jazdy? Najlepiej pójść śladami projektantów Suzuki, dla których punktem wyjścia był model z roku 2004. Skrócili o 4 cm aluminiową ramę, pozostawiając rozstaw osi na niezmienionym poziomie (w rzeczywistości rozstaw ten zmniejszył się o 0,5 cm).
Zwiększyli o 11 cm3 pojemność silnika, wykonując przy tym kilka sztuczek, zmniejszających jego masę i przeprogramowując system wtrysku paliwa (na jedną przepustnicę przypadają dwa wtryskiwacze, przy czym drugi jest dołączany przy wyższym poziomie obrotów). Zwiększono kanały dolotowe i wylotowe z komory spalania, podnosząc jednocześnie stopień sprężania do 12,5:1. Skrzynia biegów otrzymała mniejsze przełożenia, przy czym przy zmianie biegów na niższe przed zgubnymi skutkami dużego momentu obrotowego nadal chroni motocyklistę „śliskie” sprzęgło. Duży trapezoidalny radiator ma teraz o 17% wyższą sprawność chłodzenia, przy nie zmienionej powierzchni przodu. Nowe wzmocnione tytanowe zawory dolotowe i wylotowe z 4,5 milimetrowymi wspornikami umożliwiły podniesienie granicy czerwonego obszaru na obrotomierzu o 1000 obr/min.
Motocykl ma teraz bardziej kompaktową budowę, objawiającą się krótszym odcinkiem od ramion motocyklisty do kierownicy, niżej umieszczonym siedzeniem, niżej zamontowanymi podnóżkami, krótszym i węższym zbiornikiem. Wertykalny kształt przedniego reflektora, przeprojektowane wloty powietrza, kierunkowskazy zintegrowane z obudową lusterek i tylnymi osłonami bocznymi, wszystkie te elementy sprawiają, że powierzchnia czołowa motocykla jest o 4% mniejsza niż w modelu z roku 2004. Wahacz tylny jest lżejszy i tak zaprojektowany, że jego prawe ramię chowa się pod masywną tytanową rurę wydechową (która dzięki zwiększonej grubości lepiej tłumi turbulencje).
Suzuki GSX-R 1000 w wersji na rok 2005 posiada wyśrubowane do granic możliwości parametry, które sens mają niemalże wyłącznie na papierze. Dlatego przed wyruszeniem nim w miasto lepiej jest wydrukować na kartce jego dane techniczne i okleić nimi plastikowe elementy motocykla. Gdy zatrzymamy się pod modnym klubem, każdy przechodzień będzie mógł naocznie przekonać się, jakiego cudu techniki dosiadamy, a my nie będziemy musieli ryzykować życia, aby choć w małej części zaprezentować możliwości naszego jednośladu.
Ostatnią rzeczą, na którą chcielibyśmy zwrócić uwagę, jest rura wydechowa tego motocykla. W wersji fabrycznej ma za zadanie tłumić odgłosy, dochodzące z narażonej na nieludzkie traktowanie komory spalania. Jednak po odpowiednim jej tuningu, polegającym na usunięciu z jej środka wszystkich elementów, które choć w małym stopniu mogłyby wyciszyć dźwięk silnika, mamy nadzieję usłyszeć nową jakość tytanowego, rezonującego po przepastnych przestrzeniach wydechu, dźwięku.
źródło: Suzuki Motor Poland
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Suzuki GSX-R 1000 K5
Podobne: Suzuki GSX-R 1000 K5




Podobne galerie: Suzuki GSX-R 1000 K5



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Suzuki
Newsletter
Galerie zdjęć