Motocykle » Aktualności » Nowa Honda CRF250L na 2013 rok - od dziś w polskich salonach

Nowa Honda CRF250L na 2013 rok - od dziś w polskich salonach
2012-07-19 - A. Miklewska Tagi: Honda, Supermoto, Honda CRF250L
Motocykle dual-purpose to DNA Hondy. W latach 70-tych linię tych pojazdów zapoczątkował model XL250S, motocykl stworzony zarówno do jazdy po ulicach, jak i w terenie. Kolejne modele XL cieszyły się niezwykłą popularnością i również stawały się legendą, udowadniając że ekonomiczny, łatwy w użyciu, jednocylindrowy, czterosuwowy silnik w stosownej ramie, tworzy uniwersalny pojazd oferujący kierującemu radość z jazdy w niemal każdych warunkach.
Tradycje i wieloletnie doświadczenie Hondy bezpośrednio związane z zawodami off-roadowymi, czy też pojazdami dual-purpose - okazały się niezwykle pożyteczne podczas prac rozwojowych nad nowym modelem i były inspiracją dla całego zespołu przygotowującego ten projekt.
Przy planowaniu Hondy CRF250L na pierwszym miejscu postawiono potrzeby klienta. Łatwość użytkowania, praktyczność czy wygoda, mają być kluczowymi elementami, które dostarczą kierującemu przyjemności z jazdy na co dzień w zatłoczonym mieście oraz weekendowych wypadów w teren. Założeniem inżynierów Hondy było stworzenie wszechstronnego pojazdu, który doskonale spełniałby wszystkie te oczekiwania. CRF250L został zatem wyposażony nie tylko w mocną, lecz także oszczędną i wytrzymałą jednostkę napędową oraz uniwersalna ramę. Przystępna cena i niskie koszty utrzymania przy zachowaniu niezwykle wysokiej jakości z jakiej, na całym świecie, znana jest marka Honda to niewątpliwe atuty modelu.
Niebagatelną siłą napędową całego projektu oraz motywacją dla inżynierów było skonstruowanie motocykla który pomoże w realizacji marzeń licznej rzeszy miłośników marki Honda.
Opis modelu
CRF250L to wszechstronny motocykl do jazdy w najróżniejszych warunkach. Jego wymiary, ergonomia, niska waga, 43 mm widelec upside-down Showa oraz system Pro-link zastosowany w tylnym zawieszeniu, sprawiają że model ten doskonale radzi sobie na nieutwardzonym gruncie, a także w centrum miasta. Pojedynczy cylinder zastosowany w silniku zapewnia odpowiednią ilość mocy i momentu przy niskim zużyciu paliwa. Ostre i dynamiczne linie nadwozia nawiązują do legendarnych sportowych modeli CRF.Idea która przyświecała zespołowi projektantów to stwierdzenie “ekonomiczny i praktyczny na co dzień, a rozrywkowy i porywający w weekendy!”
Zasadnicze założenia
Mając na uwadze z jednej strony wydajność, a z drugiej - ochronę środowiska, projektantom pracującym nad silnikiem CRF250L udało się stworzyć bardziej kompaktowy układ sterujący zaworami, co pozwoliło na zastosowanie mniejszej głowicy cylindra. Irydowa świeca zapłonowa wraz z precyzyjnym wtryskiem PGM-FI dodatkowo zredukowały zużycie paliwa.
By zredukować straty mocy będące wynikiem tarcia, w silniku CRF250L przesunięto cylinder niesymetrycznie względem osi wału korbowego, zaś do produkcji tłoka zastosowano odporny na ścieranie materiał dodatkowo pokryty warstwą molibdenu. Co więcej pompa olejowa uniemożliwia napowietrzanie wtłaczanego oleju.
Rozwiązania techniczne w silniku pozwoliły na zminimalizowanie jego masy oraz generowane wibracje. Nowa sześciobiegowa skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem zostały wzmocnione i zaprojektowane, tak by poradzić sobie z dodatkowymi obciążeniami podczas jazdy w terenie.
Motocykl został wyposażony w chłodnicę o wydajności 10,7 kW, którą przed uszkodzeniami chroni osłona wykonany z polipropylenu. By sprostać wymogom Euro III czujnik O2 Lambda współpracuje z katalizatorem umieszczonym wewnątrz stożkowego tłumika.
Rozstaw osi 1445 mm daje doskonałą stabilność i zwrotność. Masa własna motocykla to zaledwie 144 kg. Efektywny, odwrócony 43 mm widelec Showa nawiązuje konstrukcyjnie do sportowej serii CRF. Tylne zawieszenie zostało wyposażone w system Pro-Link o skoku osi 240 mm. Całość zapewnia należytą sztywność i dzięki zmniejszonej masie nieresorowanej poprawia wyczucie
podczas jazdy.
Przedni hamulec z pojedynczą tarczą o średnicy 256 mm pracuje z 2-tłoczkowym zaciskiem, tylny z 220 mm tarczą wyposażony jest w zacisk 1-tłoczkowy. Hamowanie jest doskonale wyczuwalne i skuteczne, a lekkie tarcze typu wave mają właściwości samoczyszczące, pomocne w trudnych warunkach.
Lekkie aluminiowe felgi wpływają na redukcję nieresorowanej masy, a ich wzór został
bezpośrednio zaczerpnięty z wytrzymałych kół sportowych CRF250/450R. 21 calowe koło z przodu i 18 calowe tylne poprawia stabilność w trudnym terenie i upodobnia CRF250L do wyczynowych motocykli off-roadowych.
Stylistyka motocykla CRF 250L wzorowana jest na sportowej serii CRF o zcentralizowanej masie i charakterystycznych trójkątnych proporcjach. Ergonomia była również jednym z istotnych czynników mających wpływ na projekt modelu. Motocykl zapewnia komfort i łatwość prowadzenia w rożnych warunkach. Szeroka kierownica z poprzeczką pozwala zająć wygodną, wyprostowaną pozycję , a 45° kąt skrętu umożliwia łatwe manewrowanie w ruchu miejskim.
Wąski zbiornik który pomieści 7,7 litrów paliwa, połączony z wygodną płaską kanapą oferuje maksymalna kontrolę i możliwość zajęcia wygodnej pozycji za kierownicą. Siedzenie na wysokości 875 mm, dzięki szczupłej i zgrabnej sylwetce, nie powinna odstraszać niższych kierowców. Kompaktowa, zamykana skrzynka narzędziowa umieszczona jest przy mocowaniu tylnego błotnika.
Specyfikacja techniczna
Podane wielkości są orientacyjne, a producent zastrzega prawo do ich zmiany bez
powiadomienia.
* Uwaga: podane wielkości zostały zmierzone przez firmę Honda w standardowych
warunkach badawczych opisanych w WMTC (World Motorcycle Test Cycle). Pomiarywykonywano na hamowni podwoziowej na pojeździe w wersji standardowej, jedynie zkierowcą i bez wyposażenia dodatkowego. Rzeczywiste zużycie paliwa może odbiegaćod podanego powyżej zależnie od stylu jazdy, stanu technicznego motocykla, warunków pogodowych i drogowych, ciśnienia powietrza w oponach, zainstalowanego wyposażenia, przewożonego bagażu, wagi kierowcy i pasażera itd.
Przy planowaniu Hondy CRF250L na pierwszym miejscu postawiono potrzeby klienta. Łatwość użytkowania, praktyczność czy wygoda, mają być kluczowymi elementami, które dostarczą kierującemu przyjemności z jazdy na co dzień w zatłoczonym mieście oraz weekendowych wypadów w teren. Założeniem inżynierów Hondy było stworzenie wszechstronnego pojazdu, który doskonale spełniałby wszystkie te oczekiwania. CRF250L został zatem wyposażony nie tylko w mocną, lecz także oszczędną i wytrzymałą jednostkę napędową oraz uniwersalna ramę. Przystępna cena i niskie koszty utrzymania przy zachowaniu niezwykle wysokiej jakości z jakiej, na całym świecie, znana jest marka Honda to niewątpliwe atuty modelu.
Opis modelu
CRF250L to wszechstronny motocykl do jazdy w najróżniejszych warunkach. Jego wymiary, ergonomia, niska waga, 43 mm widelec upside-down Showa oraz system Pro-link zastosowany w tylnym zawieszeniu, sprawiają że model ten doskonale radzi sobie na nieutwardzonym gruncie, a także w centrum miasta. Pojedynczy cylinder zastosowany w silniku zapewnia odpowiednią ilość mocy i momentu przy niskim zużyciu paliwa. Ostre i dynamiczne linie nadwozia nawiązują do legendarnych sportowych modeli CRF.Idea która przyświecała zespołowi projektantów to stwierdzenie “ekonomiczny i praktyczny na co dzień, a rozrywkowy i porywający w weekendy!”
Zasadnicze założenia
- Silnik
Mając na uwadze z jednej strony wydajność, a z drugiej - ochronę środowiska, projektantom pracującym nad silnikiem CRF250L udało się stworzyć bardziej kompaktowy układ sterujący zaworami, co pozwoliło na zastosowanie mniejszej głowicy cylindra. Irydowa świeca zapłonowa wraz z precyzyjnym wtryskiem PGM-FI dodatkowo zredukowały zużycie paliwa.
By zredukować straty mocy będące wynikiem tarcia, w silniku CRF250L przesunięto cylinder niesymetrycznie względem osi wału korbowego, zaś do produkcji tłoka zastosowano odporny na ścieranie materiał dodatkowo pokryty warstwą molibdenu. Co więcej pompa olejowa uniemożliwia napowietrzanie wtłaczanego oleju.
Rozwiązania techniczne w silniku pozwoliły na zminimalizowanie jego masy oraz generowane wibracje. Nowa sześciobiegowa skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem zostały wzmocnione i zaprojektowane, tak by poradzić sobie z dodatkowymi obciążeniami podczas jazdy w terenie.
Motocykl został wyposażony w chłodnicę o wydajności 10,7 kW, którą przed uszkodzeniami chroni osłona wykonany z polipropylenu. By sprostać wymogom Euro III czujnik O2 Lambda współpracuje z katalizatorem umieszczonym wewnątrz stożkowego tłumika.
- Podwozie
Rozstaw osi 1445 mm daje doskonałą stabilność i zwrotność. Masa własna motocykla to zaledwie 144 kg. Efektywny, odwrócony 43 mm widelec Showa nawiązuje konstrukcyjnie do sportowej serii CRF. Tylne zawieszenie zostało wyposażone w system Pro-Link o skoku osi 240 mm. Całość zapewnia należytą sztywność i dzięki zmniejszonej masie nieresorowanej poprawia wyczucie
podczas jazdy.
Przedni hamulec z pojedynczą tarczą o średnicy 256 mm pracuje z 2-tłoczkowym zaciskiem, tylny z 220 mm tarczą wyposażony jest w zacisk 1-tłoczkowy. Hamowanie jest doskonale wyczuwalne i skuteczne, a lekkie tarcze typu wave mają właściwości samoczyszczące, pomocne w trudnych warunkach.
Lekkie aluminiowe felgi wpływają na redukcję nieresorowanej masy, a ich wzór został
bezpośrednio zaczerpnięty z wytrzymałych kół sportowych CRF250/450R. 21 calowe koło z przodu i 18 calowe tylne poprawia stabilność w trudnym terenie i upodobnia CRF250L do wyczynowych motocykli off-roadowych.
- Wyposażenie/Stylistyka
Stylistyka motocykla CRF 250L wzorowana jest na sportowej serii CRF o zcentralizowanej masie i charakterystycznych trójkątnych proporcjach. Ergonomia była również jednym z istotnych czynników mających wpływ na projekt modelu. Motocykl zapewnia komfort i łatwość prowadzenia w rożnych warunkach. Szeroka kierownica z poprzeczką pozwala zająć wygodną, wyprostowaną pozycję , a 45° kąt skrętu umożliwia łatwe manewrowanie w ruchu miejskim.
Wąski zbiornik który pomieści 7,7 litrów paliwa, połączony z wygodną płaską kanapą oferuje maksymalna kontrolę i możliwość zajęcia wygodnej pozycji za kierownicą. Siedzenie na wysokości 875 mm, dzięki szczupłej i zgrabnej sylwetce, nie powinna odstraszać niższych kierowców. Kompaktowa, zamykana skrzynka narzędziowa umieszczona jest przy mocowaniu tylnego błotnika.
Specyfikacja techniczna
Honda CRF250L - Specyfikacja | ||||
---|---|---|---|---|
Silnik | ||||
Typ | chłodzony cieczą, czterosuwowy, czterozaworowy, jednocylindrowy, DOHC | |||
Pojemność skokowa | 250 cm3 | |||
Stopień sprężenia | 10.7 | |||
Moc maksymalna | 23,1 KM przy 8500 obr/min | |||
Maksymalny moment obrotowy | 22 Nm przy 7000 obr/min | |||
Zużycie paliwa | 3,1 l / 100 km* | |||
Pojemność miski olejowej | 1,8 l | |||
Zapłon | tranzystorowy | |||
Kąt wyprzedzenia zapłonu | 10° | |||
Maksymalne obroty | 10500 obr/min | |||
Rozrusznik | elektryczny | |||
Układ zasilania wtrysk paliwa | PGM-FI | |||
Obroty biegu jałowego | 1450±100 obr/min | |||
Średnica x Skok | 76,0 x 55,0 mm | |||
Pojemność akumulatora | 12V 6Ah (10HR) | |||
Moc alternatora | 0.34 kW/5,000 obr/min | |||
Świeca zapłonowa | SIMR8A9 (NGK) | |||
Średnica przepustnicy | 36 mm | |||
Przeniesienie napędu | ||||
Sprzęgło | mokre, wielotarczowe | |||
Przełożenie końcowe | łańcuch | |||
Przełożenie wstępne | 2.807 | |||
Przełożenie na biegach | 1: 3.333; 2: 2.117; 3: 1.571; 4: 1.304; 5: 1.115; 6: 0.962 | |||
Przełożenie przekładni głównej | 2.857 | |||
Skrzynia biegów | 6 biegowa o stałym zazębieniu | |||
Podwozie | ||||
Rama | podwójna kołyskowa | |||
Kąt nachylenia główki ramy | 27,6° | |||
Wyprzedzenie | 113 mm | |||
Promień skrętu | 2,3 m | |||
Wymiary i waga | ||||
Masa własna | 144 kg | |||
Dopuszczalna ładowność | 159 kg | |||
Pojemność zbiornika paliwa | 7,7 l | |||
Długość x Szerokość x Wysokość | 2195 x 815 x 1195 mm | |||
Rozstaw osi | 1445 mm | |||
Wysokość siedzenia | 875 mm | |||
Prześwit | 255 mm | |||
Koła, zawieszenie i hamulce | ||||
Przedni hamulec | hydrauliczny, tarczowy, 256 mm, zacisk 2-tłoczkowy | |||
Przednie koło | szprychowe (rozmiar obręczy: 21 x 1,60) | |||
Przednia opona | 3.00-21 51P | |||
Tylny hamulec | hydrauliczny, tarczowy, 220 mm, zacisk 1-tłoczkowy | |||
Tylne koło | szprychowe (rozmiar obręczy: 18 x 2,15) | |||
Tylna opona | 120/80-18 62P | |||
Przednie zawieszenie | odwrócony widelec teleskopowy 43 mm | |||
Skok przedniego zawieszenie | 250 mm | |||
Tylne zawieszenie | wahacz z systemem Pro-link | |||
Skok tylnego zawieszenia | 240 mm |
powiadomienia.
* Uwaga: podane wielkości zostały zmierzone przez firmę Honda w standardowych
warunkach badawczych opisanych w WMTC (World Motorcycle Test Cycle). Pomiarywykonywano na hamowni podwoziowej na pojeździe w wersji standardowej, jedynie zkierowcą i bez wyposażenia dodatkowego. Rzeczywiste zużycie paliwa może odbiegaćod podanego powyżej zależnie od stylu jazdy, stanu technicznego motocykla, warunków pogodowych i drogowych, ciśnienia powietrza w oponach, zainstalowanego wyposażenia, przewożonego bagażu, wagi kierowcy i pasażera itd.
źródło: informacja prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowa Honda CRF250L na 2013 rok - od dziś w polskich salonach
Podobne: Nowa Honda CRF250L na 2013 rok - od dziś w polskich salonach




Podobne galerie: Nowa Honda CRF250L na 2013 rok - od dziś w polskich salonach
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Honda
Newsletter
Galerie zdjęć