Motocykle  »  Aktualności  »  MV Agusta F4 1000 - wrażenia z jazdy
2010 MV Agusta F4 1000

MV Agusta F4 1000 - wrażenia z jazdy

2010-02-19 - A. Miklewska     Tagi: MV Agusta, F4 1000, MV Agusta F4 1000, MV
MV Agusta F4 1000 pomimo tego, że swoim wyglądem przypomina motocykle produkowane dekadę temu na swój sposób jest niesamowita. MV Agusta została rzekomo zmodernizowana, a tak naprawdę dodano tylko lekko ostrzejsze krawędzie, nowe malowanie i... tyle. Pomimo tego, ten sportowy motocykl wygląda naprawdę nieźle.

Zobacz także: 98 zdjęć MV Agusta F4 1000 »
Widząc nową F4-kę możemy się zastanawiać czy także "wnętrze" pozostało niezmienione. MotorBox niedawno testował Agustę i poniżej znajdziecie kilka uwag dotyczące tej maszyny: Chociaż nowa F4 wygląda niemal identycznie jak jej starsza siostra, tak naprawdę MV Agusta zmieniła mechanicznie wszystko. Nowy model nie posiada żadnej części, którą możemy znaleźć w starszym modelu. Nowa F4-ka jest bardziej nowoczesny i efektywna niż kiedykolwiek. Będzie ona teraz dużą konkurencją na torze, m.in. dzięki temu, że inżynierowie z MV Agusty odchudzili ją o 10 kg (waży teraz na sucho 192,5 kg).
Kratowa rama ze stali i aluminium została w znacznym stopniu zmieniona. Jest teraz lżejsza o 1,2 kg. Natomiast dzięki nieco wydłużonemu wahaczowi rozkład masy wynosi obecnie: 51,7% przód i 48,3% tył. Rzędowa czwórka została zredukowana z pojemności 1078 ccm do 998 ccm. Dodano także nowy układ wtryskowy paliwa Marelli oraz tytanowe zawory. Charakterystyka silnika jest imponująca - 186 KM przy 12.900 rpm i 114 Nm momentu przy 9.500 rpm potrafią naprawdę sporo.Zmiany w F4-ce nie ominęły także ulepszeń kosmetycznych. W nowej MV-ce znajdziemy bi-ksenonową lampę przednią, hamulce Brembo z promieniowymi zaciskami, 50 mm widelce USD Marzocchi, w pełni regulowany tylni amortyzator Sachs, szerszą i wyżej usytuowaną kierownicę. Za te wszystkie zmiany przyjdzie nam zapłacić ok. 18.500 euro.
Na torze, nowa F4-ka jest bardziej zwinna i zręczna niż poprzedniczka. O dziwo motocykl ten także na ulicy spisuje się całkiem dobrze. Zawieszenie jest w stanie poradzić sobie z nierówną nawierzchnią oraz małymi dziurami, o które nietrudno na drogach publicznych. Moc dostarczana z silnika o pojemności 998 ccm jest mniej gwałtowna. Czerwone pole obrotomierza zobaczymy dopiero przy 13.500 rpm, ale już przy 12.500 obrotów poczujemy co to znaczy szybka jazda. Jednak trzeba przypomnieć, że BMW S1000RR wyznaczyło nowe standardy w dynamice motocykli sportowych, więc dane te nie zachwycają tak jak kiedyś.
Nowa MV Agusta jest łatwiejsza w opanowaniu w sytuacjach, które wymagają delikatnej równowagi pomiędzy przykręceniem, a odkręceniem roll gazu. Jest to zdecydowany plus w szybkich zakrętach. System kontroli trakcji również działa bardzo dobrze i nie ingeruje za bardzo w zamierzenia kierowcy. Zamiast nagle odcinać moc, kiedy kierowca za mocno otworzy przepustnicę, robi to bardziej subtelnie. Hamulce, pomimo tego, że są skuteczne, mogłyby dozować siłę hamowania bardziej czule. Możliwe, że problem leży w pompie hamulca.Ogólnie rzecz biorąc, motocykl ten nie jest idealny, ale jest zdecydowanie lepszy od swojego poprzednika. Nowa MV Agusta F4 jest na dobrej drodze by dobrze się sprzedawać w swoim segmencie rynku.



źródło: fasterandfaster

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

MV Agusta F4 1000 - wrażenia z jazdy