Motocykle » Aktualności » Honda U3-X - nowy pomysł na transport miejski

Honda U3-X - nowy pomysł na transport miejski
2009-09-27 - P. Łukasiewicz Tagi: Honda, Technologia, Pojazdy elektryczne, Concept bike
Choć do Tokyo Motor Show pozostał jeszcze miesiąc, honda postanowiła przedpremierowo pokazać swoje nowe podejście do kwestii niewielkiego, miejskiego transportu osobistego. Skutery i Segwaye to według japońskiego producenta przeżytek, a świat niedługo przesiądzie się na U3-X - mały, składany monocykl ze skrzydlatym logo.
Całość opiera się na specjalnym systemie koła, składającego się z mniejszych rolek - dokładną zasadę działania zobaczyć można na video poniżej. Dzięki czujnikowi wychylenia, urządzenie jest w stanie dowiedzieć się, w którą stronę użytkownik pragnie pojechać - i dostosowuje do tego prędkość i kierunek napędu - niezależnie od tego, czy ma to być jazda do przodu, do tyłu, czy może... na boki. U3-X napędzają silniki elektryczne, pozwalające rozpędzić jednoślad do prędkości nie większej niż 7 km/h i jechać z taką prędkością przez nieco ponad godzinę. Do "przechowywania" prądu służyć będą baterie litowo-jonowe o niewielkiej pojemności - ale i niewielkiej wadze. Masa gotowego do jazdy U3-X wyniesie nie więcej niż 10 kg, więc będzie go można łatwo zabrać ze sobą do biura czy wchodząc do galerii handlowej. Dzięki składanemu siedzeniu i podpórkom pod stopy nie będzie on zajmował więcej miejsca niż duża torba sportowa.
Cena i data rozpoczęcia produkcji nowego jednośladu nie są jeszcze znane.
Całość opiera się na specjalnym systemie koła, składającego się z mniejszych rolek - dokładną zasadę działania zobaczyć można na video poniżej. Dzięki czujnikowi wychylenia, urządzenie jest w stanie dowiedzieć się, w którą stronę użytkownik pragnie pojechać - i dostosowuje do tego prędkość i kierunek napędu - niezależnie od tego, czy ma to być jazda do przodu, do tyłu, czy może... na boki. U3-X napędzają silniki elektryczne, pozwalające rozpędzić jednoślad do prędkości nie większej niż 7 km/h i jechać z taką prędkością przez nieco ponad godzinę. Do "przechowywania" prądu służyć będą baterie litowo-jonowe o niewielkiej pojemności - ale i niewielkiej wadze. Masa gotowego do jazdy U3-X wyniesie nie więcej niż 10 kg, więc będzie go można łatwo zabrać ze sobą do biura czy wchodząc do galerii handlowej. Dzięki składanemu siedzeniu i podpórkom pod stopy nie będzie on zajmował więcej miejsca niż duża torba sportowa.
źródło: Topspeed.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Honda U3-X - nowy pomysł na transport miejski
Podobne: Honda U3-X - nowy pomysł na transport miejski




Podobne galerie: Honda U3-X - nowy pomysł na transport miejski
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Honda
Newsletter
Galerie zdjęć