Motocykle » Aktualności » Honda CRF250R - pierwsze spojrzenie na model 2014

Honda CRF250R - pierwsze spojrzenie na model 2014
2013-05-18 - Ł. Kręcichwost Tagi: Motocross, Honda CRF250R
Honda jest kolejnym producentem w offroadowym świecie, który zaprezentował jeden ze swoich modeli motocross na sezon 2014. Jest nim CRF250R, czyli zwycięski motocykl z tegorocznego cyklu AMA Supercross w klasie 250 EAST. Czerwona plakietka mistrza powędrowała bowiem na konto dosiadającego jej Wil’a Hahn’a z GEICO Honda. Model na sezon 2014 zawiera wiele ulepszeń związanych z silnikiem, układem wydechowym oraz zawieszeniem. I mimo iż wiele elementów wciąż pozostaje niezmienionych w porównaniu z modelem 2013, to trzeba przyznać że zabiegi modernizacji na przyszły rok są jednymi z poważniejszych w przeciągu ostatnich lat. Przyjrzyjmy się temu zatem bliżej.
Zacznijmy od analizy serca nowej Hondy. Jest nim czterozaworowy silnik o pojemności 249 ccm, który otrzymał teraz nową głowicę i tłok, przez co wzrosła kompresja z 13.2:1 do 13.5:1. Modyfikacjom uległ także system wtrysku paliwa PGM zawierający dwustopniowe wtryskiwacze. Nowy kąt wtrysku ma pozwolić Hondzie osiągnąć większą moc na niskich i średnich obrotach. Japończycy przeprojektowali również Airbox, przez co dostęp do niego został ułatwiony, a przepływ powietrza poprawiony. W celu obniżenia środka ciężkości w CRF250R, elementy nowej, aluminiowej ramy są teraz lżejsze. Korzystając z doświadczenia większej siostry CRF450R, ponownemu ustawieniu poddano położenie i charakterytykę dwóch, poprawiających centralizację środka ciężkości tłumików. Kolejna znacząca zmiana, to całkiem nowy wahacz.
Zawieszenie Showa Pro-Link pozostaje niezmienione, jednak zmieni się ustawienie widelca Showa 48mm. Zbiornik paliwa w porównaniu do rocznika 2013, zyskał na pojemności o nieco ponad 0,5 l. Mimo różnego rodzaju zabiegów mających na celu odchudzić „ćwiartkę” Hondy, model 2014 - przytył. I to o cztery funty (~1,8 kg) - oczywiście znaczną część tej różnicy odgrywa większa ilość paliwa w zbiorniku. Opony, na których CRF250R wyjedzie z salonu, to Dunlop MX51FA z przodu oraz MX51 z tyłu. Model 2013 zdobył uznanie za doskonałe zawieszenie i poręczność. Jaka w praniu okaże się nowa CRF250R? Czy wzrost mocy będzie odczuwalny? Na pierwsze komentarze uznanych riderów, musimy niestety jeszcze poczekać.
źródło: motorcycle-usa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Honda CRF250R - pierwsze spojrzenie na model 2014
Podobne: Honda CRF250R - pierwsze spojrzenie na model 2014




Podobne galerie: Honda CRF250R - pierwsze spojrzenie na model 2014



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter