Motocykle  »  Aktualności  »  EICMA 2015: Honda Integra 750 na 2016 rok
Honda Integra 750 na 2016 rok

EICMA 2015: Honda Integra 750 na 2016 rok

2015-11-17 - A. Miklewska     Tagi: Eicma, Honda Integra, Honda
Unikalny model Integra marki Honda uzyskał oświetlenie wykonane w technologii LED, nowe widelce przednie z podwójnymi zaworami Showa, wyświetlacz LCD z możliwością personalizacji opcji kolorystycznej, 2 opcje malowania Special Edition z wykończeniem metalicznym. Przekładnia DCT została zmodyfikowana poprzez dodanie 3-poziomowego trybu S, a także dalsze modyfikacje w trybach jazdy MT i AT. Oszczędny dwucylindrowy rzędowy silnik spełnia normy Euro 4 i posiada całkowicie nowy tłumik, który nadaje mu jeszcze lepszego brzmienia. Model Interga, wprowadzony do sprzedaży w 2012 roku jako jeden z 3 pojazdów należących do segmentu New Concept (NC), swoją nazwę wziął od doskonałych predyspozycji do łączenia komfortu i stylu użytkowania dużego skutera z dynamicznością pełnowymiarowego motocykla.

Model Integra posiada w standardzie przekładnię DCT, w ramach modyfikacji na sezon 2014 jego ekonomiczny, dwucylindrowy silnik powiększono do pojemności 745cm3. Ostrzejsza stylizacja polepszyła ergonomię tego pojazdu a wszystko razem sprawiło, że Interga ma jeszcze lepsze osiągi oraz większą moc i potencjał. Kolejnym krokiem rozwoju tego modelu sezonie 2016 jest unowocześnienie jego wyglądu, poprawa praktyczności oraz właściwości jezdnych oraz ogólne dopracowanie jednej z najbardziej wyróżniających się maszyn ze stajni Hondy.

Charakterystyka modelu
Najbardziej zauważalna zmianą są reflektory tylne i przednie wykonane w technologii LED, które dodają całości klasy typowej dla segmentu Premium. Nowe wskaźniki z opcją personalizacji koloru dopełniają tego image’u. Także nowe malowania z podwójną opcją Special Edition i metalicznym wykończeniem dodają temu pojazdowi klasy.
Przekładnia DCT jest jeszcze bardziej dopracowana - posiada zaktualizowane oprogramowanie pozwalające kierowcy na jeszcze lepsze wyczucie sprzęgła podczas włączania/ wyłączania przepustnicy. Aby maszyna prowadziła się jeszcze bardziej sportowo, teraz przekładnia posiada 3 poziomy trybu S, zmieniającego biegi w ustawieniu AT, oraz podniesiono górną granicę obrotów dla redukcji biegów w trybie MT. Nowe oprogramowanie polepsza także sprawność przekładni DCT w wielu trudnych sytuacjach na trasie.Regulacja napięcia wstępnego sprężyny została zastosowana w tylnym amortyzatorze, natomiast w przednim widelcu pojawiły się podwójne zawory Showa (SDBV). Nowy tłumik sprawia, że całość maszyny jest lżejsza, a także generuje miły dla ucha dźwięk oraz charakterystyczne „pulsowanie”.

Stylizacja i osprzęt
Kompaktowy reflektor przedni wykonany w technologii LED rzucający jasny snop światła oraz włączone pozostałe światła sprawiają, że wygląd nowego modelu Integra robi ogromne wrażenie. Zamontowany na krawędzi tylnej osłony tylny reflektor wykonany w technologii LED w zestawieniu z kompaktowym tłumikiem daje wrażenie niezwykle zgrabnego tyłu maszyny. W przestrzeni dedykowanej na stopy kierowcy zastosowano stal nierdzewną i razem z przeprojektowanymi gumowymi dywanikami tworzy ona wykończenie o wysokiej jakości.

Całkowicie nowy wyświetlacz LCD pokazuje obroty silnika, licznik przebiegu podróży, wybrany bieg, spalanie, zużycie paliwa i temperaturę silnika, podgrzewanie manetek (opcjonalnie) oraz poziom trybu S.

Kolor wyświetlacza także może być modyfikowany przez kierowcę - dostępne jest aż 9 opcji kolorystycznych wskaźników. Możliwe jest także zmienianie się kolorów w zależności od wybranego biegu, poziomu obrotów lub wybranego trybu jazdy w przypadku przekładni DCT.

Ustawienia ECO oraz SHIFT są kolejną opcją, która podczas jazdy może być wyświetlana w kolorze lub (w opcji z DCT) zależnie od wybranego ustawienia trybu. Opcja ECO zmienia wyświetlacz na jasnoniebieski podczas kiedy jedziemy z ekonomicznie, a na zielono kiedy sposób prowadzenia jest jeszcze bardziej oszczędny. Ustawienie SHIFT zmienia kolor na pomarańczowy kiedy obroty silnika przekraczają poziom wstępnie ustawiony przez kierowcę.

Nowy kluczyk zapłonu typu „wave” posiada zabezpieczenie Honda Ignition Security System (HISS) - jeżeli chip w nim zamontowany nie zostanie rozpoznany jako pasujący do stacyjki przez komputer Engine Control Unit (ECU), to silnik nie zostanie uruchomiony.

Model Integra 2016 będzie dostępny w Polsce w 3 opcjach kolorystycznych:
  • Pearl Glare White
  • Matte Gunpowder Metallic
  • Matte Majestic Silver Metallic (Special Edition)
Dla opcji SE Honda po raz pierwszy zdecydowała się wykorzystać wykończenie metaliczne. Specjalistyczny lakier wykorzystuje maleńkie płatki ustawione równolegle do siebie, które tym różnią się od zwykłego metalicznego lakieru, że tworzą mocną strukturę z dużym kontrastem, która zależnie od kąta patrzenia zmienia swój wygląd. Wersja SE posiada także dodatkowe paski akcentujące, paski znajdujące się na obręczach kół oraz różne kolory pokrywy silnika.

Oryginalne akcesoria marki Honda obejmują: specjalnie zaprojektowany do tego modelu tylny bagażnik, 35l i 45l top-box, 29l kufry, torby wewnętrzne, 5-stopniowe podgrzewane manetki, blokadę U-lock, deflektory.

Dual Clutch Transmission
Przekładnia DCT Hondy jest produkowana już 6. rok z rzędu i zyskuje coraz większą popularność we wszystkich pojazdach, w których występuje jako wyposażenie opcjonalne. DCT wykorzystuje dwa sprzęgła - jedno do rozruchu oraz biegów 1, 3 i 5. Drugie zaś do biegów 2, 4, i 6. Wałek główny każdego ze sprzęgieł znajduje się wewnątrz drugiego, co sprawia, że są one bardziej kompaktowe. Każde sprzęgło jest niezależnie kontrolowane przez swój własny układ elektryczno-hydrauliczny.

Przekładnia DCT posiada dwa tryby automatyczne oraz tryb MT do ręcznej zmiany biegów. Standardowy tryb automatyczny D rekomendowany jest do jazdy ogólnej lub po autostradach - zapewnia maksymalnie ekonomiczne zużycie paliwa. Tryb S- który zmienia przełożenia przy obrotach wyższych niż w przypadku trybu D - rekomendowany jest do jazdy sportowej - został także unowocześniony tak aby umożliwić kierowcy wybór spośród 3 poziomów jazdy sportowej. Niektórzy kierowcy preferują jazdę na wyższych biegach, inni na niższych - a 3 poziomy trybu S umożliwiają dopasowanie przełożeń do preferowanego stylu jazdy. Wybrany poziom zostaje zachowany i działa jako domyślny w trakcie kolejnych jazd. Tryb jest także wyświetlany na desce rozdzielczej.

Przekładnia DCT zastosowana w modelu NC750D posiada system „ Adaptive Clutch Capabilty Control”, który zarządza ilością transmitowanego ze sprzęgła momentu obrotowego. Rezultatem jest naturalne wyczucie sprzęgła w chwili zamykania i otwierania przepustnicy - wszystko dla jeszcze płynniejszej jazdy. Dalsze udoskonalenia obejmują szybsze działanie przełącznika N-D podczas uruchomionego zapłonu a także kontrolę systemu w trybie AT polegającą na pomiarze konta wznoszenia lub opadania i adaptowaniu do niego sposobu zmiany przełożeń.

Nadwozie
Stalowa rama typu diament zastosowana w modelu Integra, zapewnia wysoką sztywność potrzebną do zwinnego manewrowania maszyną w każdych warunkach. Kąt główki ramy wynosi 27 stopni, wyprzedzenie 110mm, rozstaw osi - 1525mm, a stosunek wagi przód/tył wynosi 50/50. Masa własna pojazdu 238kg.

41mm teleskopowe widelce na sezon 2016 zostały wyposażone w podwójnie zawory Showa zoptymalizowane zarówno pod kątem kompresji jak i tłumienia odbicia. Umożliwia to wytworzenie siły tłumienia w precyzyjnej proporcji do prędkości tłoka - już przy niskich prędkościach - poprawia to jakość jazdy i obsługi motocykla. Zwiększone tłumienie kompresji zapewnia mocniejszą reakcję zawieszenia i pomaga zmniejszyć drgania podczas ostrego hamowania. Wykończenia głowic z materiału Grey Alumite nadają całości eleganckiego wyglądu.

Tylny amortyzator posiada zakres ruchu 120mm i funkcjonuje poprzez mechanizm Pro-Link, który oferuje doskonały balans tłumienia odbicia dla sprawnego pokonywania nierówności z niewielką prędkością i zachowywania przy tym przez cały czas pełnej kontroli nad pojazdem.

Z przodu zastosowano 320mm tarcze pływające oraz unowocześnione 2-tłokowe zaciski hamulcowe z pełną możliwością regulacji siły hamowania. Zostały one uzupełnione przez tylną 240mm pływającą tarczę i zacisk z pojedynczym tłokiem. Lekki dwukanałowy ABS zapewnia mocne i pewne hamowanie nawet na śliskich lub mokrych nawierzchniach.

Aluminiowe przednie i tylne koła - w rozmiarach 17 x 3,5 cala oraz 17 x 4,5 są z oponami w rozmiarach 120/70 ZR17 i 160/60 ZR 17. Oprócz ramy i zawieszenia, w modelu Inetgra łatwo o poczucie, że obsługujemy „prawdziwy” motocykl. Nowe aluminiowe zawory w felgach, w kształcie litery L sprawiają, że łatwo jest sprawdzić i wyregulować ciśnienie w oponach.

Silnik
Design chłodzonego cieczą, 8- zaworowy silnika SOHC z dwoma równolegle położonymi cylindrami, zapewnia doskonałą wydajność już niskiego zakresu obrotów. Jego architektura z relatywnie długim skokiem i specjalnie ukształtowanymi komorami spalania skomponowanymi z wysoko inercyjnym wałem korbowym pozwala bez wysiłku wyprodukować wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach silnika. Maksimum mocy wynosi 40,3 kW @ 6250 rpm z maksymalnym momentem obrotowym 68Nm @ 4750rpm.

Mechanizm wtryskiwacza PGM-FI zawsze dostarcza mieszankę w idealnym stosunku benzyny i powietrza, spalanych całkowicie w każdym zakresie obrotów uzyskiwanych w dowolnie wybranym trybie jazdy. Silnik spełnia normy emisyjne CO2 Euro4 81g/km oraz pozwala na przejechanie 28,6km na 1l paliwa (norma WMTC). Kierowca może pokonać 400km na jednym baku paliwa, który pomieści 14,1l benzyny w zbiorniku umieszczonym pod kanapą.

Wałki wyrównoważające przeciwdziałają wibracjom generowane przez silnik o wykorbieniach co 270- stopni pozostawiając tylko te charakterystyczne dla silników V2. Stosunek średnicy i skoku tłoka wynosi 80 x 77mm. Dzięki zminimalizowaniu liczby elementów silnika jest on stosunkowo lekki, wydajny i niezawodny.

Ten model posiada tylko jeden 36mm korpus przepustnicy, którego elementy mogą wykonać więcej niż jedno zadanie, np.: wałek rozrządu napędza jednocześnie pompę wody podczas kiedy jeden z wałków wyrównoważających napędza pompę oleju. Takie rozwiązanie pozwala zredukować zbędna masę.

Nowy, lekki, pięciokątny tłumik jest mniejszy niż ten wykorzystywany we wcześniejszych generacjach modelu i używa dwóch komór spalania połączonych rurką posiadającą perforowany otwór. Działa ona w połączeniu z komorą rezonującą po to, aby wytworzyć głębszy i jeszcze bardziej wyróżniający ten model dźwięk silnika połączony z charakterystycznym „pulsowaniem” wydechu. Wbudowany katalizator posiada strukturę dwuwarstwową, aby jeszcze lepiej oczyszczać gazy spalinowe.



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

EICMA 2015: Honda Integra 750 na 2016 rok