Motocykle  »  Aktualności  »  EICMA 2015: Honda NC750X na 2016 rok
Honda NC750X na 2016 rok

EICMA 2015: Honda NC750X na 2016 rok

2015-11-17 - A. Miklewska     Tagi: Eicma, Honda, Honda NC750X
Dotychczasowy wygląd oraz właściwości jezdne motocykla NC750X zostały na sezon 2016 całkowicie zmienione dzięki bardziej agresywnie zaprojektowanym elementom nadwozia, oświetleniu przedniemu oraz tylnemu wykonanemu w technologii LED, wyższej szybie, nowemu podwójnemu przedniemu widelcowi Showa, zwiększeniu pojemności schowka (który bez problemu pomieści kask integralny) w miejscu zbiornika oraz możliwości ustawienia 3 różnych trybów pracy w opcji S w przekładni DCT. Również tryby MT oraz AT zostały zmodyfikowane. Oszczędny silnik o pojemności 750cm3 został zmieniony w taki sposób, aby spełniał normy Euro 4. Motocykl wyposażono także w nowy tłumik, dzięki któremu brzmienie silnika jest jeszcze głębsze i wyraźniejsze. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2012 r., NC750X zdobywał coraz większą popularność w całej Europie, dzięki czemu pozostaje na stałej pozycji w rankingu 10 najlepiej sprzedających się motocykli na Starym Kontynencie.

Przyczyn sukcesu sprzedażowego można upatrywać w kilku cechach charakterystycznych dla modelu NC750X:
  • dwucylindrowy silnik osiągający doskonały moment obrotowy już w zakresach niskich obrotów i spalający małe ilości paliwa
  • komfortowa pozycja kierowcy, szeroka kierownica oraz wygodna kanapa,
  • zawieszenie dobrze dostrojone do długich przejażdżek
  • wyróżniająca się charakterystyczna stylistyka Adventure
Schowek (znajduje się tam, gdzie zazwyczaj ulokowany jest zbiornik), który jest w stanie pomieścić kask typu full-face oraz unikalna przekładnia Hondy - DCT- są to kolejne cechy, które sprawiają, że ponad 1/3 klientów wybiera dla siebie właśnie model HONDA NC750X. Jako całość, cechy NC750X sprawiają, że ten uniwersalny motocykl doskonale sprawdza się w różnych warunkach: w mieście, podczas wycieczek w terenie i po prostu podczas przejażdżek odbywanych dla przyjemności. Do tego wszystkiego doskonale nadaje się NC700X - motocykl urzekający swoją wszechstronnością. Na sezon 2016 zarówno jego sylwetka jak i funkcjonalność zostały poprawione w oparciu o innowacyjne DNA modelu NC750X, co sprawiło, że zarówno jego działanie jak i poczucie komfortu użytkowania tej maszyny są jeszcze lepsze niż kiedyś.
Charakterystyka modelu
Na sezon 2016 NC750X został zmodyfikowany stylistycznie, co sprawiło że motocykl posiada jeszcze więcej cech charakterystycznych dla modelu z segmentu Adventure, a jednocześnie jest jeszcze bardziej komfortowy zarówno dla kierowcy jak i pasażera.

Większa szyba gwarantuje lepszą osłonę przed wiatrem, a większy schowek posiada teraz użyteczny uchwyt wbudowany w pokrywę. Tylny reflektor wykonany w technologii LED dodaje motocyklowi klasy - razem z kolorowym wyświetlaczem dającym właścicielowi możliwość personalizacji jego wyglądu. Wszystko to sprawia, że posiadacz NC750X czuje się jeszcze bardziej prestiżowo - niczym właściciel maszyny z klasy premium.Przekładnia DCT jest jeszcze bardziej dopracowana - posiada zaktualizowane oprogramowanie pozwalające kierowcy na jeszcze lepsze wyczucie sprzęgła podczas włączania/wyłączania przepustnicy.

W celu poprawy wrażeń podczas jazdy o charakterze sportowym, wprowadzono 3 poziomy trybu S w ustawieniu AT oraz podniesiono górną granicę obrotów dla redukcji biegów w trybie MT. Nowe oprogramowanie polepsza także sprawność przekładni DCT w wielu trudnych sytuacjach na trasie.Dodano możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyny w tylnym amortyzatorze, zaś z przodu pojawił się podwójny widelec Showa z systemem SDBV (Showa Dual Bending Valves). Nowy tłumik jest lżejszy i generuje przyjemne „pulsowanie” podczas dodawania gazu. Manualna, 6-biegowa skrzynia biegów posiada lżejsze sprzęgło.

Stylistyka i osprzęt
Doświadczenia płynące z jeżdżenia motocyklem można sprowadzić do jednego słowa: emocje. I to właśnie stało się głównym kierunkiem zmian NC750X.

Z przodu motocykl otrzymał odważniejszy i bardziej podkreślający tożsamość Adventure reflektor wykonany technologii LED, który razem ze światłami do jazdy dziennej sprawia naprawdę unikalne wrażenie.

Szyba jest o 70mm wyższa, co poprawia przepływ powietrza wokół górnej części ciała kierowcy i zmniejsza napór w części centralnej. Szczeliny u góry z lewej i prawej strony zmniejszają odgłos wywoływany przez szum wiatru.

Owiewki boczne zostały wypełnione a osłony boczne zmniejszone tworząc muskularną linię nadwozia. Smukłe siedzisko i podobna linia LEDowych świateł oraz nowy tłumik - wszystko razem tworzy minimalistyczną formę, która jeszcze bardziej podkreśla przesunięcie masy w kierunku przodu motocykla.

Schowek został powiększony o 1L - do 22L. Pokrywa schowka posiada teraz chropowate uchwyty - przydatne do mocowania bagażu do zbiornika. Wnętrze pokrywy posiada 4 haczyki przydatne do mocowania gumowych pasków, które ułatwiają uporządkowanie bagażu i pełne wykorzystanie przestrzeni.

Całkowicie nowe wskaźniki zostały zaopatrzone w wyświetlacz LCD. Informacje na nim wyświetlane to m.in. przebieg, aktualny bieg, poziom i zużycie paliwa a w wersji z DCT - 3 poziomy ustawienia trybu S. Opcjonalnie można również zamontować podgrzewane manetki z sygnalizatorem.

Kolor wyświetlacza także może być modyfikowany przez kierowcę - dostępne jest aż 9 opcji kolorystycznych wskaźników. Możliwe jest także zmienianie się kolorów w zależności od wybranego biegu, poziomu obrotów lub wybranego trybu jazdy w przypadku przekładni DCT.

Ustawienia ECO oraz SHIFT są kolejną opcją, która podczas jazdy może być wyświetlana w kolorze lub (w opcji z DCT) zależnie od wybranego ustawienia trybu. Opcja ECO zmienia wyświetlacz na jasnoniebieski podczas kiedy jedziemy z optymalnym zużyciem paliwa a na zielono kiedy sposób prowadzenia jest jeszcze bardziej ekonomiczny. Ustawienie SHIFT zmienia kolor na pomarańczowy kiedy obroty silnika przekraczają poziom wstępnie ustawiony przez kierowcę.

Nowy kluczyk zapłonu typu „wave” posiada zabezpieczenie Honda Ignition Security System (HISS) - jeżeli chip w nim zamontowany nie zostanie rozpoznany przez komputer Engine Control Unit (ECU), to silnik nie zostanie uruchomiony.

NC750X będzie dostępny w Polsce 4 opcjach kolorystycznych:
  • Matt Pearl Glare White
  • Candy Arcadian Red
  • Matt Gunpowder Metallic
  • Glint Wave Blue Metallic
Szeroki wachlarz akcesoriów Honda zawiera m.in. specjalnie zaprojektowane tylne stelaże, osłony na dłonie, które nie tylko są funkcjonalne ale również podkreślają styl Adventure, 35l top-box, 29l kufry boczne, torby wewnętrzne, podstawkę centralną, światła przeciwmgielne, dodatkowe osłony, 5-stopniowe podgrzewane manetki, U-lock, oraz gniazdo ładowania AC.

Dual Clutch Transmission
Przekładnia DCT Hondy jest produkowana już 6. rok z rzędu i zyskuje coraz większą popularność we wszystkich modelach, w których występuje jako wyposażenie opcjonalne. DCT wykorzystuje dwa sprzęgła - jedno do rozruchu oraz biegów 1, 3 i 5. Drugie zaś do biegów 2, 4, i 6. Wałek główny każdego ze sprzęgieł znajduje się wewnątrz drugiego, co sprawia, że są one bardziej kompaktowe. Każde sprzęgło jest niezależnie kontrolowane przez swój własny układ elektryczno-hydrauliczny.

Przekładnia DCT posiada dwa tryby automatyczne oraz tryb MT do ręcznej zmiany biegów. Standardowy tryb automatyczny D rekomendowany jest do jazdy ogólnej lub po autostradach - zapewnia maksymalnie ekonomiczne zużycie paliwa. Tryb S, który zmienia przełożenia przy obrotach wyższych niż w przypadku trybu D, rekomendowany jest do jazdy sportowej - został także unowocześniony tak, aby umożliwić kierowcy wybór spośród 3 poziomów jazdy sportowej. Niektórzy kierowcy preferują jazdę na wyższych biegach, inni na niższych a 3 poziomy trybu S umożliwiają dopasowanie przełożeń do indywidualnie preferowanego stylu jazdy. Wybrany poziom zostaje zachowany i działa jako domyślny umożliwiając tym samym stałą jazdę w trybie S. Tryb jest także wyświetlany na desce rozdzielczej.

Przekładnia DCT zastosowana w modelu NC750X posiada system „Adaptive Clutch Capabilty Control”, który zarządza ilością transmitowanego ze sprzęgła momentu obrotowego. Rezultatem jest naturalne wyczucie sprzęgła w chwili zamykania i otwierania przepustnicy - wszystko dla jeszcze płynniejszej jazdy. Dalsze udoskonalenia obejmują szybsze działanie przełącznika N-D podczas uruchomionego zapłonu a także kontrolę systemu w trybie AT polegającą na pomiarze konta wznoszenia lub opadania terenu (w zależności czy jedziemy pod górę, czy w dół) i adaptowaniu do niego sposobu zmiany przełożeń.

Zawieszenie
Stalowa rama typu diament zastosowana w modelu NC 7750X, zapewnia wysoką sztywność potrzebną do osiągnięcia dużej zwrotności i poręczności w prowadzeniu motocykla w różnych warunkach. Jest to także rozwiązanie idealne - łączące niewielkie gabaryty i masę z odpowiednią sprężystością - gdy chcemy jeździć dynamicznie i sportowo.

Kąt główki ramy wynosi 27°, wyprzedzenie 110mm, rozstaw osi - 1540mm, a stosunek wagi przód/tył wynosi 48/52. Masa własna pojazdu 219,3kg (230 kg dla przekładni DCT). Wysokość kanapy - 830mm.

Pozycja kierowcy jest dość pionowa i neutralna. Wysoko umiejscowiony punkt widzenia sprawia, że kierowca może łatwo zauważyć ewentualne zagrożenie znajdujące się na torze jazdy motocykla. Kolejną zaletą pozycji typowej dla kierowców pojazdów z klasy Adventure, jest doskonała kontrola nad pojazdem jadącym z niewielką prędkością - w połączeniu z nisko umiejscowionym środkiem ciężkości i bardzo precyzyjnym układem sterowniczym otrzymujemy wyjątkowy balans równowagi przy niskich prędkościach.

Przednie zawieszenie Showa z 41mm teleskopowymi widelcami o skoku 153,5 mm na sezon 2016 zostało wyposażone w system SDBV (Showa Dual Bending Valves), zoptymalizowane zarówno pod kątem kompresji jak i tłumienia odbicia. Umożliwia to wytworzenie siły tłumienia w precyzyjnej proporcji do prędkości tłoka - co poprawia jakość jazdy i obsługi motocykla. Zwiększone tłumienie kompresji zapewnia mocniejszą reakcję zawieszenia i pomaga zmniejszyć drgania podczas ostrego hamowania. Wykończenia głowic z materiału Grey Alumite nadają całości elegancji i luksusowego wyglądu.

Z przodu zastosowano 320mm tarcze pływające oraz unowocześnione 2-tłokowe zaciski hamulcowe oferujące doskonałą kontrolę nad siłą hamowania. Zostały one uzupełnione przez tylną 240mm pływającą tarczę i zacisk z pojedynczym tłokiem. Lekki dwukanałowy ABS zapewnia mocne i pewne hamowanie nawet na śliskich lub mokrych nawierzchniach.

Aluminiowe przednie i tylne koła - felgi w rozmiarach 17 x 3,5 cala oraz 17 x 4,5 cala - posiadają opony w rozmiarach 120/70 ZR17 i 160/60 ZR17. Nowe kute, aluminiowe zawory w kształcie litery L, umieszczone w felgach ułatwiają sprawdzenie i ewentualne dostosowanie optymalnego ciśnienia w oponach.

Silnik
Design chłodzonego cieczą, 8-zaworowego silnika SOHC z dwoma równolegle położonymi cylindrami, zapewnia doskonałą wydajność już od niskiego zakresu obrotów. Jego architektura z relatywnie długim skokiem i specjalnie ukształtowanymi komorami spalania skomponowanymi z wysoko inercyjnym wałem korbowym pozwala bez wysiłku wyprodukować wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach. Maksimum mocy wynosi 40,3 kW @ 6250 rpm z maksymalnym momentem obrotowym 68Nm @ 4750rpm.

Mechanizm wtryskiwacza PGM-FI zawsze dostarcza mieszankę w idealnych proporcjach benzyny i powietrza, spalanych całkowicie w każdym zakresie obrotów uzyskiwanych w dowolnie wybranym trybie jazdy. Silnik spełnia normy emisji CO2 Euro4 oraz pozwala na przejechanie 28,9km na 1l paliwa (tryb WMTC). Kierowca może pokonać 400km na jednym baku paliwa, który pomieści 14,1l benzyny w zbiorniku umieszczonym pod kanapą.

Wałki wyrównoważające przeciwdziałają wibracjom generowanym silnik o wykorbieniach co 270- stopni pozostawiając tylko te charakterystyczne dla silników V2. Średnica i skok tłoka wynoszą 80x77 mm. Dzięki zminimalizowaniu liczby elementów silnika jest on stosunkowo lekki, wydajny i niezawodny. Na sezon 2016 silniki z manualną skrzynią biegów otrzymały zmienione współczynniki przełożenia sprzęgła oraz nową dźwignię zmiany biegów, która sprawia, że częste zmienianie przełożeń staje się dla kierowcy łatwiejsze.

Ten model posiada tylko jeden 36mm korpus przepustnicy, którego elementy mogą wykonać więcej niż jedno zadanie, np.: wałek rozrządu napędza jednocześnie pompę wody podczas gdy jeden z wałków wyrównoważających napędza pompę oleju. Taka konstrukcja redukuje zbędna masę motocykla.

Nowy lekki, pięciokątny tłumik jest mniejszy, niż ten wykorzystywany we wcześniejszych generacjach modelu i używa dwóch komór połączonych perforowaną rurką. Działa ona w połączeniu z komorą rezonującą tak, aby wytworzyć głębszy i jeszcze bardziej wyróżniający ten model dźwięk silnika i charakterystyczne „pulsowanie” wydechu. Katalizator posiada strukturę dwuwarstwową, aby jeszcze lepiej oczyszczać gazy spalinowe.



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

EICMA 2015: Honda NC750X na 2016 rok