Motocykle  »  Aktualności  »  EICMA 2015: Honda CB500F na 2016 rok
Honda CB500F na 2016 rok

EICMA 2015: Honda CB500F na 2016 rok

2015-11-17 - A. Miklewska     Tagi: Honda, Eicma, Honda CB500F
Posiadający 35kW mocy, model CB500F, uzyskał na sezon 2016 szereg modyfikacji obejmujących: lifting stylistyczny, ostrzej zarysowane linie krawędziowe, okrojony i bardziej muskularny wygląd, większy bak paliwa, oświetlenie wykonane w technologii LED, przednie widelce z regulowanym z napięciem wstępnym sprężyny, lżejszy wydech oraz regulowaną dźwignię hamulca. Nowe malowania uzupełniają agresywny wygląd maszyny. Model CB500F dołączył do rodziny modelowej średnich pojemności w 2013r. Kompaktowy rozmiar w połączeniu z mocną stylizacją dostarcza adrenaliny i ekscytacji typowych dla posiadacza motocykla o znacznie większej pojemności. Co więcej, dzięki swojej wszechstronności, poręczności, osiągom oraz niewielkim kosztom eksploatacji CB500F okazuje się doskonałym pojazdem do codziennego przemieszczania się oraz do robienia dłuższych wypadów podczas weekendu - i to wszystko bez względu na stopień doświadczenia kierowcy! Model CB500F dedykowany na sezon 2016 przeszedł kolejne ewolucyjne zmiany, które podkreślają z jednej strony charakter miejskiego street fightera, z drugiej łączą z radością z jazdy, dumy z posiadania, podziwu u innych.

Charakterystyka modelu
Podczas, gdy silnik DOHC o pojemności 471cm3 i produkujący 35KW mocy i powalający na przejechanie 29,5km na 1l benzyny oraz stalowa rama typu diament pozostały bez zmian, wygląd modelu CB500F przeszedł gruntowną zmianę w kierunku agresywnej stylizacji, z ostrymi liniami biegnącymi od przodu do tyłu pojazdu. Taki styl doskonale eksponuje wszystkie mechaniczne elementy pojazdu, a tylne i przednie oświetlenie wykonane w technologii LED nadaje całości charakteru typowego dla klasy Premium.
Większy zbiornik o pojemności 16,7l wydłuża zasięg pojazdu a poprawione elementy takie jak korek baku na zawiasach, regulowana dźwignia hamulca oraz kluczyk zapłonu w stylistyce „wave” sprawiają, że kierowca tej maszyny może czuć się jeszcze bardziej zadowolony z faktu jej posiadania.

Poprawiono prowadzenie się motocykla poprzez dodanie możliwości regulacji napięcia wstępnego sprężyny w przednim zawieszeniu, przeprojektowano bęben sterujący zmianą biegów dla płynniejszej zmiany przełożeń oraz stworzono nowy, krótki wydech, który emituje ostrzejszy dźwięk doskonale uzupełniający się z płynnie oddawaną mocą dostarczaną przez silnik.

Stylizacja i osprzęt
Stylizacyjny koncept kanciastego minimalizmu stojący za nowym modelem CB500F nosi nazwę „Mechaniczny i Agresywny”. Wyróżnia go kompaktowy reflektor przedni oraz niewielka kanapa - zmniejszono również całą linię nadwozia, tworząc w ten sposób skondensowaną trapezową formę, która skupia się wokół silnika i ramy.

Mały, ale efektywny reflektor przedni wykonany w technologii LED zestawiony ze światłami pozycyjnymi znajdującymi się u góry po lewej i prawej stronie tworzą wrażenie agresywnego przodu. Charakterystyczna linia i wyżłobienie są poprowadzone aż do prędkościomierza tworząc w ten sposób wrażenie jeszcze ostrzejszego zarysu całego pojazdu.

Obudowy boczne zostały zmniejszone i podzielone na dwie części - ich górę pomalowano. Zmniejszono także środkowe osłony - ich kształt koresponduje z bakiem i w ten sposób jeszcze bardziej eksponuje stalową ramę oraz kompaktowy silnik z jego nową pokrywą cylindra oraz wałem korbowym w kolorze brązu.

Podnóżki kierowcy i pasażera pomniejszono a dodatkowo tylne wykończono w aluminium co nadało całości luksusowego wyglądu. Niewielka tylna kanapa została płynnie zakończona tylnym reflektorem wykonanym w technologii LED oraz ostro-kształtnym uchwytem ochronnym.

Obszerny wyświetlacz posiada cyfrowy prędkościomierz, graficzny wskaźnik obrotów, 2 trip mastery, zegarek oraz cyfrowy wskaźnik poziomu oraz zużycia paliwa. Security System (HISS) został wbudowany w stacyjkę. Pod siedzeniem wygospodarowano przestrzeń do przechowywania blokady U-Lock.

Model CB500F będzie dostępny w Polsce w 4 opcjach kolorystycznych:
  • Ross White and Millennium Red (Tricolour)
  • Lemon Ice Yellow/Graphite Black
  • Millennium Red/Macadam Grey Metallic
  • Matte Gunpowder Black/Matte Krypton Silver Metallic
Inne oryginalne akcesoria Honda dla modelu CB500F to: podgrzewane manetki, przedni błotnik w stylistyce carbon-look, pokrowiec na kanapę, blokada U-Lock, sportowy pokrywa na tylne siedzisko, tylny błotnik, tank pad, gniazdo ładowania AC.

Silnik
Zastosowany w modelu CB500F dwucylindrowy, rzędowy, 8-zaworowy, chłodzony cieczą silnik DOHC oferuje doskonałą równowagę pomiędzy rozmiarem a elastycznością pracy. Trójkątna proporcja wału głównego, wału korbowego oraz wałka wyrównoważającego jest bardzo podobna do tej zastosowanej w sportowych modelach RR produkowanych przez markę Honda. Wiele ze struktury wewnętrznej silnika zostało bezpośrednio zapożyczone z modeli CBR600RR i CBR1000RR.

Średnica i skok tłoka to 67mm x 66.8mm, wał korbowy ma wykorbienia co 180 stopni a wałek wyrównoważąjcym jest położony bezpośrednio za cylindrem blisko środka ciężkości motocykla. Przekładnia wstępna uzębienia wałka wyrównoważającego jest wyposażona w reduktory luzu międzyzębnego w celu wyciszenia jej pracy.

Wtrysk paliwa PGM-FI zapewnia doskonałą reakcje przepustnicy. Przepływ gazów z airboxu do wydechu jest tak prosty jak to tylko możliwe, a płyta w airboxie rozdziela przepływ powietrza do każdego cylindra osobno w celu poprawienia efektywności pracy silnika. Maksymalna moc wynosi 35 KW przy 8500 rpm z momentem obrotowych 43Nm dostarczanym przy 7000rpm.

Silnik jest elementem nośnym, który, domyka ramę od spodu poprzez 4 punkty mocujące. Zawory są sterowane poprzez dźwigienki zaworowe, natomiast luz zaworowy został wyregulowany poprzez płytki. Dzięki temu zachowano niską masę. Dla zachowania mniejszych oporów tarcia zastosowano rolkowe dźwigienki zaworowe. Cichy Łańcuch rozrządu został powleczony Vanadium, co redukuje opory tarcia i zwiększa odporność na zabrudzenia. Zawór ssący ma średnicę 26mm, a wydechowy ma średnicę 21,5mm.

Blok silnika jest odlewany w technologii odlewu odśrodkowego z cienkimi i wytrzymałymi ściankami. Średnica cylindra jest identyczna jak w modelu CBR600RR. Dzięki temu została zachowana kompaktowość i lekkość konstrukcji. Wewnętrzna konstrukcja silnika redukuje straty w wyniku pompowania, które mogą wynikać w skutek wykorbień co 180 stopni. Aby temu zapobiec wykorzystywano technologię używaną w modelu CBR 1000RR. Redukcja oporów siły tarcia, większa i głębsza miska olejowa redukują przepływ oleju w chwilach ostrego skręcania lub gwałtownego hamowania. Pojemność miski olejowej wynosi 3,2l.

6-biegowa skrzynia biegów jest identyczna jak w siostrzanych modelach RR i wykorzystuje taką samą strukturę sprzęgła oraz mechanizmy łączenia. W ramach ulepszeń na sezon 2016 mechanizm zmiany biegów został lekko przeprojektowany, co dało efekt płynniejszej i łatwiejszej zmiany biegów.

Nowy tłumik zaprojektowano tak aby posiadał dwie komory połączone za pomocą perforowanej rury łączącej. W ten sposób staje się on krótszy (przy jednoczesnej centralizacji masy), 2 kilogramy lżejszy oraz dostarcza wyraźniejszego dźwięku wraz ze skokiem obrotów silnika.

Nadwozie
Zastosowana w modelu CB500F 35mm stalowa rama typu diament jest lekka i wytrzymała z dobrze dobranym stopniem sprężystości - w ten sposób kierowca doskonale wyczuwa zmiany terenu, po którym się aktualnie porusza. Kształt oraz położenie silnika oraz zbalansowana sztywność ramy skutecznie redukują wibracje.

Rozstaw osi wynosi 1410 mm, kąt główki ramy 25.5° i wyprzedzenie 102 mm - wszystko to daje poczucie lekkości i poręczności w prowadzeniu. Centralizacja masy z silnikiem położonym bardzo blisko punktu obrotu wahacza ułatwiają prowadzenie się i skręcanie. Optymalne rozdystrybuowanie masy między przodem a tyłem motocykla poprawia stabilność motocykla. Masa własna pojazdu wynosi 192 kg.

Siedzisko zostało umieszczone nisko, na wysokości 785mm, co sprawia, że manewrowanie CB500F jest niezwykle łatwe, tym bardziej, że pozycja typowa dla kierowców sportowych ułatwia dosiadanie motocykla nawet bardzo wysokim kierowcom, m.in., dzięki stosunkowo wysoko ulokowanej kierownicy.

Wymiary motocykla to 2080mm x 790mm x 1160mm z prześwitem mierzącym 160mm. Bak paliwa pomieści 16,7 l benzyny - wliczając w to rezerwę. W zestawieniu z ekonomicznym silnikiem otrzymujemy imponujący zasięg na poziomie 470 km na jednym baku.

41mm przedni widelec teleskopowy ze 120mm skokiem dostarcza kierowcy poczucia kontroli nad motocyklem i doskonałego połączenia z przednim kołem. Ulepszenia na sezon 2016 obejmują regulowane napięcie wstępne sprężyny, a końcówki widelca zostały wykończone materiałem Blue Alumite. Zawieszenie tylne Pro-link posiada 9-stopniową regulację napięcia wstępnego i współpracuje ze stalowym wahaczem. Napęd jest przenoszony przez łańcuch 520.

Lekkie, 17- calowe koła wykonane z odlewanego aluminium posiadają ramiona w kształcie litery Y. Szerokość przedniego koła wynosi 3,5 cala z oponą o wymiarach 120/70-ZR17, natomiast tylne mierzy 4,5 cala z oponą 160/60-ZR17. Z przodu znajduje się pojedyncza tarcza pływająca 320mm oraz 2-tłokowy zacisk hamulcowy. Z tyłu motocykl wyposażono w 240mm tarczę oraz zacisk hamulcowy z pojedynczym tłokiem. Motocykl posiada ABS w standardzie.



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

EICMA 2015: Honda CB500F na 2016 rok