Motocykle » Aktualności » Bimota Oro Nero - Motocykl z karbonu

Bimota Oro Nero - Motocykl z karbonu
2008-12-05 - P. Łukasiewicz Tagi: Technologia, Bimota, Bimota Oro Nero, Carbon
W dzisiejszych czasach już chyba każdy z producentów motocykli ma w swojej ofercie przynajmniej jeden, fabrycznie lub akcesoryjnie wyposażany w elementy z włókien karbonowych - a to owiewki, a to elementy hamulców... czasem zdarzy się nawet bak. Ostatnio znaczący krok naprzód w tym kierunku zrobiła włoska Bimota, przygotowując "pakiet karbonowy" dla dwóch swoich flagowych modeli, sportowego DB7 i futurystycznego Tesi 3D. Pakiet zawiera wykonane w pełni z włókien karbonowych owiewki, ramę, wahacz tylny oraz elementy wykończeniowe (końcówka wydechu, błotnik przedni itd.). Tak przygotowana wersja otrzymała nazwę DB7 Oro Nero.
To pierwszy w historii seryjny motocykl, w którym wykorzystano karbon zarówno do produkcji ramy, jak i wahacza - technologia zaczerpnięta z Formuły 1 pozwoliła odchudzić model DB7 o 6 kg, co wraz z dodatkowymi proponowanymi przez producenta drobiazgami (np. tytanowe sprężyny) dało 164 kg suchej masy. W połączeniu z silnikiem Ducati 1098 o mocy 164 KM daje stosunek mocy do masy 1:1. Masakra!
Już sam powyższy fakt uzasadnia egzystencję nowego DB7 Oro Nero. Bimota jednak zdecydowała się wyposażyć motocykl nie tylko w wykonane w kosmicznej technologii elementy, ale i w nowoczesną elektronikę - chociażby system GET, który przy pomocy GPSa rozpoznaje, na jakim odcinku którego toru wyścigowego porusza się motocykl - i w czasie rzeczywistym zaczyna zbierać odpowiednie dane z przejazdu, włącznie z odczytami w aktywnym zawieszeniu.
Producent nie podał jeszcze ceny DB7 Oro Nero, wiadomo tylko, że pojawi się w sprzedaży dopiero w przyszłym roku. Może to i dobrze, bo mój list do Mikołaja został już wysłany, a trudno byłoby go zawrócić z poczty...
źródło: hellforleathermagazine.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Bimota Oro Nero - Motocykl z karbonu
Bimota Oro Nero - Motocykl z karbonu
Invincible 2008-12-05 16:12
164KM na 164km/h?
Japońskie liry mają więcej.
Bez karbonu.
Bimota Oro Nero - Motocykl z karbonu
koralik 2009-05-24 19:09
Może i motocykle japońskie mają większą moc ale mniejszy moment obrotowy i dodatkowo masa jest wrogiem hamowań i przyspieszeń, kiedyś bolidy F1 miały znacznie więcej mocy niż dziś ale jednak to dziś jeżdżą szybciej, dlaczego? są lżejsze i mają lepszą aerodynamikę.
Wniosek z tego jest oczywisty spece z Bimoty wiedzą co w nauce piszczy, liczy się stosunek mocy do masy i ten w oronero jest na absolutnym szczycie wśród motocykli seryjnych. Ten motocykl należy traktować jako pokaz sztuki i możliwości inżynierów z Rimini.
Niestety taki kunszt kosztuje ale czyni też olbrzymi postęp, FORZA Bimota!
Podobne: Bimota Oro Nero - Motocykl z karbonu




Podobne galerie: Bimota Oro Nero - Motocykl z karbonu



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Bimota
Newsletter
Galerie zdjęć