Motocykle  »  Aktualności  »  Bimota ujawnia nowy sportowy motocykl DB8
2010 Bimota DB8

Bimota ujawnia nowy sportowy motocykl DB8

2010-01-17 - A. Miklewska     Tagi: Bimota, Brembo, Bimota DB7R, Bimota DB8
Bimota w końcu pokazała światu swój nowy sportowy motocykl - model DB8. Wszyscy spodziewali się "nagiej" wersji DB7-ki, jednak Włosi potrafią czasami zaskoczyć. DB8-ka jest całkowicie obudowanym motocyklem. Bimota uspokaja tych, którzy czekali na DB7 w wersji naked bike. Ten motocykl powstanie, nie będzie po prostu nazywał się DB8. Właściciele Ducati Streetfighter mogą na razie odetchnąć z ulgą. Z dwuosobową kanapą i niższą ceną Bimota ma nadzieję zaskarbić sobie przychylność większej liczby klientów. Zrezygnowano z wstawek z włókna węglowego, zamiast tytanowego wydechu zainstalowano stalowy, a karbonową ramę zastąpiono aluminiową. Dzięki tym zmianom cena nowej Bimoty drastycznie zmalała. Na dzień dzisiejszy za tą maszynę musimy zapłacić ok. 35.500 dolarów. To dla przeciętnego mieszkańca Europy i tak sporo, jednak pomimo tego Bimota ma nadzieję sprzedać jeszcze w tym roku ok. 250 sztuk tego motocykla. Wydaje się, że są to dość wygórowane ambicje, ale czas pokaże czy uda się włoskiemu producentowi osiągnąć wymarzony cel.

BIMOTA DB8 SPECYFIKACJA:
Silnik: Ducati 1198 Testastretta Evoluzione, 4V 90° Twin-cylinders
Pojemność skokowa: 1198,4 ccm
System chłodzenia: chłodzony cieczą
Kompresja: 12.7 ± 0.5:1
Moc maksymalna: 170 KM przy 9750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 131 Nm przy 8000 obr/min
Układ wydechowy: 2-1-1, ze stali nierdzewnej
Rama: Spawana, aluminiowa
Rozstaw osi: 1435 mm
Zawieszenie przednie: Marzocchi USD widelce DLC w pełni regulowane
Zawieszenie tylne: Extreme Tech Monoshock w pełni regulowane
Zbiornik paliwa: 16 litrów (rezerwa 4 litry)
Waga: 178 kg
Kąt skrętu kół: 25°
Wysokość siedzenia: 800 mm
Długość całkowita: 2100 mm
Szerokość całkowita: 700 mm
Wysokość całkowita: 1115 mm
Prześwit: 135 mm
Hamulec przedni: Podwójne 320 mm pływające tarcze Brembo, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski Brembo, radialne pompy
Hamulec tylni: 220 mm pływająca tarcza2-tłoczkowy zacisk Brembo
Przednia opona: 120/70 ZR 17 Dunlop Sportmax GP Racer
Tylnia opona: 190/55 ZR 17 Dunlop Sportmax GP Racer



źródło: asphaltandrubber

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Bimota ujawnia nowy sportowy motocykl DB8