Motocykle  »  Aktualności  »  BMW R1200GS i R1200GS Adventure na 2010 rok - pierwsze oficjalne zdjęcia
2010 BMW R1200GS

BMW R1200GS i R1200GS Adventure na 2010 rok - pierwsze oficjalne zdjęcia

2009-11-05 - A. Miklewska     Tagi: BMW, BMW R 1200 GS, BMW R1200GS, BMW R1200GS Adventure, Off Road

BMW nie zdejmuje ręki z rollgazu i na 2010 rok przygotowało dla nas ulepszoną wersję swojej najlepiej sprzedającej się maszyny. Widać, że panowie z Bawarii nie chcą pozwolić rywalom na strącenie korony z głowy dużego GS-a.

W R1200GS i R1200GS Adventure będziemy mogli za niedługo cieszyć się 110 KM, większym momentem obrotowym 119,18 Nm, co więcej na obrotomierzu zobaczymy 500 obr/min więcej. Dzięki temu nasze BMW będzie jeszcze mocniejsze.

Grupa motocykli turystycznych używanych do dalekich wojaży jest jedym z niewielu szybko rozwijających się rynków - GS niepodzielnie rządzi w tej grupie jako najlepiej sprzedający się motocykl. Jednak konkurencja nie śpi - nowy Ducati Multistrada 1200 i nowa Yamaha Super Tenere ostrzą już zęby na tą część rynku. Silnik o pojemności 1170 ccm został zaprojektowany od samego początku. Zwiększono moc i prędkość obrotową silnika. Wizualnie nowy silnik można odróżnić od odchodzącego modelu dzięki czarnym kolektorom wlotowym z głwicą cylindra w kolorze grafitowym oraz dwoma śrubami mocującymi zamiast czterech.

Nowa jednostka napędowa ma takżę zmodyfikowany uklad wydechowy. Środkowa sekcja została zmieniona by radzić sobie z wibracjami charakterystycznymi dla silnika DOHC. Wydech ma także nowe elektronicznie sterowane klapy, które otwierają się w pewnym zakresie obrotów. Dzięki temu zmniejszono ciśnienie zwrotne.

Chociaż tłumik z zewnątrz wygląda identycznie to jednak środek jest całkowicie nowy. Inne drobne zmiany to deska rozdzielcza, większe pokrętła do regulacji wysokości szyby. Kierownica dostała nowy asymetryczny zacisk, który może obracać się o 180 stopni. Dzięki temu kierwonicę można przystosować do jazdy w terenie w pozycji stojącej lub w pozycji bardziej komfortowej do jazdy po utwardzonych drogach.

BMW R1200GS NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY:

Wzrost mocy O 5 KM do 110 KM przy 7750 rpm.
Nowy moment obrotowy wynoszący teraz 119,18 Nm przy 6000 rpm.
Zwiększenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika z 8000 rpm do 8500 rpm.
Elektronicznie sterowana przepustnica spalin.
GS dostępny będzie w czterech kolorach: dwóch niemetalicznych (biały i czerwony) oraz dwóch metalicznych (czarny i szary).
GS Adventure dostępny będzie w dwóch kolorach: szary i żółty (oba metaliczne)
Nowa regulacja kierownicy dzięki której możemy zmienić ustawienia na drogę gruntową i utwardzoną.



źródło: MCN

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

BMW R1200GS i R1200GS Adventure na 2010 rok - pierwsze oficjalne zdjęcia