Motocykle » Aktualności » Triumph Sprint GT 1050 - nowy sportowy turystyk

Triumph Sprint GT 1050 - nowy sportowy turystyk
2010-05-17 - A. Miklewska Tagi: Triumph, Triumph Sprint GT 1050, Triumph Sprint GT
W nowym Triumph'ie Sprint GT 1050 zastosowano silnik o pojemności 1050 ccm, zapożyczony z motocykla Sprint ST. Możemy jednak zauważyć wiele zmian w tej jednostce. Moc wzrosła o 5 KM do wartości 132 KM przy 9.200 rpm. Moment obrotowy wynosi 108 Nm (czyli o 5 Nm więcej) i jest dostępny 1.200 rpm wcześniej niż w silniku matce.
Sprint GT został zaprojektowany do długich wypraw, zbiornik paliwa o pojemności 20 litrów, powinien pozwolić nam na przejechanie bez tankowania około 320 km. W celu zwiększenia wydajności zostały także poprawione przełożenia skrzyni biegów.
Pomimo wielu podobieństw do wersji ST, GT jest praktycznie nowym motocyklem. Poczynając od zbiornika paliwa, przez dłuższy monowahacz, który zwiększa rozstaw osi do 1537 mm (bardziej sportowy Sprint ST miał rozstaw osi wynoszący 1457 mm). Dodatkowo 43 mm przednie widelce zostały zmodyfikowane, aby lepiej spisywały się z bardziej dynamicznym modelem GT.
Zobacz także: Więcej zdjęć nowego Triumph'a Sprint GT 1050 »Wydech został przeniesiony w bardziej tradycyjne miejsce, czyli z boku motocykla. Pozwoliło to na obniżenie środka ciężkości.
Tylne koło jest 1 kg lżejsze, by zrekompensować 31 litrowe kufry po bokach. Odchudzono także hamulce - zastosowano lżejsze tarcze i nowe klocki, które mają zapewnić 10-procentowy wzrost skuteczności hamowania. Przednie hamulce są zarządzane przez parę 320 mm pływających tarczy z czterotłoczkowymi zaciskami, natomiast z tyłu mamy jedną 255 mm tarczę.Na kierownicy zobaczymy czytelne zegary z analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem oraz cyfrowym ekranem wyświetlającym zużycie paliwa, liczbę kilometrów do następnego tankowania, czas podróży i średnią prędkość.
System ABS, który w przypadku ST był dostępny jako opcja, w Sprincie GT jest instalowany standardowo. Natomiast jako opcję możemy sobie zamówić: podgrzewane manetki, wyższą szyba, żelowe siedzenie lub magnetyczną torbę na bak.
Nowy Sprint GT będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: Aluminium Silver i Pacific Blue. Cena podstawowego modelu będzie wynosiła około 13.050 Euro.
Pomimo wielu podobieństw do wersji ST, GT jest praktycznie nowym motocyklem. Poczynając od zbiornika paliwa, przez dłuższy monowahacz, który zwiększa rozstaw osi do 1537 mm (bardziej sportowy Sprint ST miał rozstaw osi wynoszący 1457 mm). Dodatkowo 43 mm przednie widelce zostały zmodyfikowane, aby lepiej spisywały się z bardziej dynamicznym modelem GT.
Zobacz także: Więcej zdjęć nowego Triumph'a Sprint GT 1050 »
System ABS, który w przypadku ST był dostępny jako opcja, w Sprincie GT jest instalowany standardowo. Natomiast jako opcję możemy sobie zamówić: podgrzewane manetki, wyższą szyba, żelowe siedzenie lub magnetyczną torbę na bak.
Nowy Sprint GT będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: Aluminium Silver i Pacific Blue. Cena podstawowego modelu będzie wynosiła około 13.050 Euro.
źródło: themotorreport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Triumph Sprint GT 1050 - nowy sportowy turystyk
Podobne: Triumph Sprint GT 1050 - nowy sportowy turystyk




Podobne galerie: Triumph Sprint GT 1050 - nowy sportowy turystyk



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Triumph
Newsletter
Galerie zdjęć