Motocykle  »  Aktualności  »  Romet 249 Division - polski motocykl na polskie drogi
Romet 249 Division

Romet 249 Division - polski motocykl na polskie drogi

2010-06-03 - A. Miklewska     Tagi: Romet, Romet 249 Division

Celem zespołu Romet Motors, jest wprowadzenie motocykla Romet 249 Division do sprzedaży w najbliższe wakacje. Najbardziej czasochłonny był czas testów i homologacji, na którym to etapie weryfikuje się jakość pracy wszystkich wcześniejszych ogniw. Otrzymany rezultat tych działań gwarantuje zadowolenie motocyklistów.

Motocykl napędzany jest jednocylindrowym silnikiem czterosuwowym o pojemności 223 ccm, chłodzonym powietrzem. Mieszanki paliwowo powietrznej dostarczy gaźnik. Za przeniesienie napędu na koła odpowiedzialna będzie stalowa rama z dwuramiennym wahaczem z centralnym amortyzatorem.  Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy współpracujący z tarczą o średnicy 290 mm zapewni dobre opóźnienie podczas hamowania.

Jak podkreśla firma Arkus & Romet Group, 249 Division jest wynikiem analizy potrzeb polskiego rynku. Producent skoncentrował się na połączeniu użytkowności i desingu, a także co istotne dla klientów bardzo atrakcyjnej cenie. Cena detaliczna brutto: 7.999,- pln. Fabryka Romet Motors zamierza najbliższe lata wykorzystać dla swojego dalszego rozwoju i pracuje nad kolejnymi produktami premierami.
Już wkrótce, na stronie producenta reportaż z produkcji Division w fabryce Romet Motors, a na wakacje konkurs: Wróć Divisionem do szkoły. Produktu należy szukać w sieci franczyzowej Romet Partner. Szczegóły na www.romet.pl.

Dane techniczne:

Rozstaw osi: 1420 mm
Silnik:
1 cylindry 4 suw, chłodzony powietrzem, 2 zawory na cylinder, OHC
Pojemność: 223 ccm
Prędkość maksymalna: 90 km/h
Przeniesienie napędu: łańcuch
Moc maksymalna (KM): 18 KM (7500±500 obr./min)
Rozruch: 18 KM (7500±500 obr./min)
Hamulec przód/tył: tarcza o średnicy 290 mm
Opona przód/tył: 110/70-17 ; 140/60-17
Liczba miejsc: 2
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 144 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 18 l

Wyposażenie standardowe:

  • stopka centralna,
  • stopka boczna,
  • elektroniczny wyświetlacz wraz z wyświetlaczem biegów i analogowym obrotomierzem,
  • kierunkowskazy LED,
  • tylna lampa LED,
  • podświetlanie tablicy rejestracyjnej - LED

 




źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Romet 249 Division - polski motocykl na polskie drogi

Romet 249 Division - polski motocykl na polskie drogi
Bob 2011-10-06 20:49
Nie wiem skąd te dane odnośnie prędkości maksymalnej ale na pewno nie 90km/h. Producent podaje 120-140km/h. W homologacji jest podobnie. Jestem w trakcie kończenia docierania tego motocykla i 90km/h to mam przy 6000 obr/min! Dlatego sądzę że po dotarciu motor powinien pójść ok 140km/h. Wszystko zależy jak ktoś docierał nowy motocykl. Pozdrawiam wszystkich użytkowników
Romet 249 Division - polski motocykl na polskie drogi
Piotrek123123123 2015-03-13 13:30
czesc wszystkim, mialem ta maszynę przez ponad 5 tys kilometrów i najlepiej jak wypisze plusy i minusy w pkt ponizej: + 1) wyglad 2) spalanie 3) stabilność podczas jazdy, szczegolnie po miescie (jest krotki) 4) jak na 16KM to fajnie ciagnie od dolu (silnik zdecydowanie niskoobrotowy) 5) pojemnosc baku paliwa 6) całkiem dobre hamulce - ekhm… 1) chińskie opony ( jak troche popada to w trosce o wlasne zdrowie lepiej nie jezdzic) 2) piszczące hamulce (szczegolnie podczas lekkiego hamowania) 3) łańcuch jak z gumy (po 5 tys mial spore luzy na zebatce) 4) dzwignia zmiany biegów ma luzy na mocowaniach (klekocze jak nie wiem) 5) biegi kleją czasami, ciezko wyczuc wrzucanie luzu 6) ogolne wykonanie porazka (plastiki podczas dokrecania srubek pekaja, wszystko grzechocze przy wiekszych obrotach) 7) podswietlenie tablicy sie non stop przepala jak troche wilgoci złapie :-) instalacja elektryczna chyba owinieta jest wszedzie papierem (lepiej nie pryskac woda w nieodpowiednie miejsca) 9) u mnie akurat, podczas odpalania na zimnym musialem trzymac troche gazu na manetce bo by zgasł. Do momentu az sie troche rozgrzał. 10) lusterka przy wiekszych obrotach są glosniejsze niz silnik 11) dodatkowo nic w nich nie widac (rozmyty obraz od wibracji) 12) na motocyklu siedzi sie jak na kozie, manetki nie sa pod katem tylko na wprost od siebie przez co nadgarstki bolą 13) masakrycznie twarde zawieszenie (regulacja nic nie daje) po dziurach mozna zgubic wszystkie zeby 14) schowek wielkosci szlanki (do tego nieszczelny) 15) plastik przykrywajacy kolektory przy silniku sie upala od temperatury rur 16) jak kiedys zdejmiecie tlumik to zobaczcie jak obspawana jest złączka na tłumiku (tutaj bardzo blisko cylindra) brak słow.. 17) kanapa na ktorej jaja pocą sie strasznie (nie przepuszcza powietrza) 1:-) odkrecajace sie sruby wszelakie (i te mocujace rame z silnikiem oraz te od plastików) 19) za krótki tylny chlapacz. podczas jazdy na mokrym leci na plecy 20) mocowanie plastikowej osłony od wydechów woła o pomstę do nieba 21) przecierające sie przewody i linki pod licznikiem od kręcenia sterem 22) rdzewiejace srubki (szczegolnie te przy wlewie paliwa) 23) mocowanie tablicy rejestracyjnej podczas jazdy (nawet na malych nierownosciach) lata jak ruska qrwa, wyglada to komicznie. 24) naciaganie lancucha rzadzi sie swoimi prawami.. podkrecisz naciag, dokrecisz srubę glowna i jest za mocny naciag, poluzujesz minimalnie, dokrecisz znowu glowna srubę - jest za luźno… Mysle ze jeszcze o czyms zapomnialem ale generalnie tak spostrzeglem uzytkowanie tego wynalazku przez pol sezonu. Poźniej opylilem go czym predzej :-) na szczescie łatwo dosyc bylo sprzedac bo wizualnie robi dobre pierwsze wrazenie, chociaz pojemnosc do sprzedania problematyczna. pzdr, piotrek
Podobne: Romet 249 Division - polski motocykl na polskie drogi
Podobne galerie: Romet 249 Division - polski motocykl na polskie drogi
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit