Motocykle  »  Aktualności  »  Nowa Vespa S 50 2009 - premiera
Nowa Vespa S 50 2009

Nowa Vespa S 50 2009 - premiera

2008-11-25 - P. Łukasiewicz     Tagi: Premiery, Skutery, Vespa
Piaggio, włoski producent jednośladów, znany z ciekawych pomysłów na swoje produkty, zaprezentował wersję 2009 jednego ze swoich najbardziej znanych modeli - Vespa S 50.

Ta zupełnie nowa w katalogu skuterów Piaggio pozycja przejęła to, co najlepsze w poprzednich wersjach Vespy - czyli włoski design, unikalny system zawieszenia, klasyczny wygląd i mnóstwo oldschoolowego klimatu :) Z technicznego zaś punktu widzenia została wyposażona w nowej generacji czterosuwowy, czterozaworowy silnik SOHC. Aby stworzyć najmocniejszy czterosuw 50ccm, inżynierowie z Piaggio zminimalizowali wagę Vespy, w zamian maksymalizując krzywą mocy silnika - wyciskając z niego tyle, ile do tej pory można było uzyskać tylko w dwusuwach. Nowy silnik to jednak nie tylko moc - przejście z dwu- na czterotakt pozwoliło zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a więc uczynić Vespę ekologiczniejszą.

Czysta, smukła, gotowa do twista :)

Wszystkie skutery Vespa przeznaczone na rynek amerykański były już od 2001 roku wyposażane w ekonomiczny, czysty czterosuwowy silnik 50 ccm, jednak dopiero model 2009 pozwolił na osiągnięcie optymalnego stosunku mocy do masy, stając się skuterem, zostawiającym w tyle wszystkie inne czterosuwowe pięćdziesiątki. Aby podnieść parametry silnika, konstruktorzy Vespy "odchudzili" maksymalnie jednostkę napędową, zmniejszając m.in. masę (a co za tym idzie - bezwładność) cylindra i systemu kierującego pracą zaworów, otrzymując większą moc i zwiększoną odporność na wysokie obroty. Zmodyfikowano także przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej, co zoptymalizowało spalanie i zmniejszyło paliwożerność motoroweru.
Jak twierdzi producent - Vespa 2009 jest idealnym jednośladem dla każdego, dla kogo liczy się klimat i osiągi, a nie gabaryty. Jak wszystkie Vespy, nowa S 50 wyposażona jest w system "Twist and Go", czyli oparte na zasadzie wariatora przeniesienie napędu, pozwalające gładko i wydajnie zamieniać zwiększoną moc silnika w płynne przyspieszenie i wygodną jazdę.

Oryginalne kształty Vespy, przyszłościowe rozwiązania
Gdy jest się potomkiem linii klasycznych skuterów, nie jest łatwo łączyć tradycję z nowoczesnością. Na szczęście Vespie 2009 udaje się to doskonale. Zachowawszy ten sam rodowód, co pierwsza seria, wyprodukowana w 1946 roku, model S 50 łączy w sobie wszystkie, docenione na całym świecie cechy: ekologiczny napęd, elegancję, pasję i indywidualizm.

Vespa 2009 oparta jest na podobnych rozwiązaniach technicznych, jak jej poprzedniczki - stalowe nadwozie samonośne o specjalnej, bardzo sztywnej konstrukcji i niski środek ciężkości, dają skuterowi doskonałe właściwości trakcyjne, a wysokiej jakości hamulce (z przodu - tarcza 200mm z dwutłoczkowym zaciskiem hydraulicznym, z tyłu - bęben z mechanicznym cięgłem) oraz koła o rozmiarach 10 (przód) i 11 (tył) cali z lekkimi aluminiowymi felgami pozwalają czuć się bezpiecznie nawet na niezbyt dobrych ulicach. Wyśmienitą widoczność zapewnia szerokokątny halogen przedni.
Na rynku amerykańskim cena modelu 2009 Vespy S 50 została ustalona na 3199 $ (około 9500 zł). Dostępne kolory to "Smoczo czerwony", "Błyszczący czarny", "Taormiński pomarańczowy" i "Białogórski". Ceny w Polsce nie są jeszcze znane.



źródło: www.motorcycle.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowa Vespa S 50 2009 - premiera