Motocykle » Aktualności » Nowa Vespa S 50 2009 - premiera

Piaggio, włoski producent jednośladów, znany z ciekawych pomysłów na swoje produkty, zaprezentował wersję 2009 jednego ze swoich najbardziej znanych modeli - Vespa S 50.
Ta zupełnie nowa w katalogu skuterów Piaggio pozycja przejęła to, co najlepsze w poprzednich wersjach Vespy - czyli włoski design, unikalny system zawieszenia, klasyczny wygląd i mnóstwo oldschoolowego klimatu :) Z technicznego zaś punktu widzenia została wyposażona w nowej generacji czterosuwowy, czterozaworowy silnik SOHC. Aby stworzyć najmocniejszy czterosuw 50ccm, inżynierowie z Piaggio zminimalizowali wagę Vespy, w zamian maksymalizując krzywą mocy silnika - wyciskając z niego tyle, ile do tej pory można było uzyskać tylko w dwusuwach. Nowy silnik to jednak nie tylko moc - przejście z dwu- na czterotakt pozwoliło zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a więc uczynić Vespę ekologiczniejszą.
Czysta, smukła, gotowa do twista :)
Wszystkie skutery Vespa przeznaczone na rynek amerykański były już od 2001 roku wyposażane w ekonomiczny, czysty czterosuwowy silnik 50 ccm, jednak dopiero model 2009 pozwolił na osiągnięcie optymalnego stosunku mocy do masy, stając się skuterem, zostawiającym w tyle wszystkie inne czterosuwowe pięćdziesiątki. Aby podnieść parametry silnika, konstruktorzy Vespy "odchudzili" maksymalnie jednostkę napędową, zmniejszając m.in. masę (a co za tym idzie - bezwładność) cylindra i systemu kierującego pracą zaworów, otrzymując większą moc i zwiększoną odporność na wysokie obroty. Zmodyfikowano także przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej, co zoptymalizowało spalanie i zmniejszyło paliwożerność motoroweru.
Jak twierdzi producent - Vespa 2009 jest idealnym jednośladem dla każdego, dla kogo liczy się klimat i osiągi, a nie gabaryty. Jak wszystkie Vespy, nowa S 50 wyposażona jest w system "Twist and Go", czyli oparte na zasadzie wariatora przeniesienie napędu, pozwalające gładko i wydajnie zamieniać zwiększoną moc silnika w płynne przyspieszenie i wygodną jazdę.
Oryginalne kształty Vespy, przyszłościowe rozwiązania
Gdy jest się potomkiem linii klasycznych skuterów, nie jest łatwo łączyć tradycję z nowoczesnością. Na szczęście Vespie 2009 udaje się to doskonale. Zachowawszy ten sam rodowód, co pierwsza seria, wyprodukowana w 1946 roku, model S 50 łączy w sobie wszystkie, docenione na całym świecie cechy: ekologiczny napęd, elegancję, pasję i indywidualizm.
Vespa 2009 oparta jest na podobnych rozwiązaniach technicznych, jak jej poprzedniczki - stalowe nadwozie samonośne o specjalnej, bardzo sztywnej konstrukcji i niski środek ciężkości, dają skuterowi doskonałe właściwości trakcyjne, a wysokiej jakości hamulce (z przodu - tarcza 200mm z dwutłoczkowym zaciskiem hydraulicznym, z tyłu - bęben z mechanicznym cięgłem) oraz koła o rozmiarach 10 (przód) i 11 (tył) cali z lekkimi aluminiowymi felgami pozwalają czuć się bezpiecznie nawet na niezbyt dobrych ulicach. Wyśmienitą widoczność zapewnia szerokokątny halogen przedni.
Na rynku amerykańskim cena modelu 2009 Vespy S 50 została ustalona na 3199 $ (około 9500 zł). Dostępne kolory to "Smoczo czerwony", "Błyszczący czarny", "Taormiński pomarańczowy" i "Białogórski". Ceny w Polsce nie są jeszcze znane.
Ta zupełnie nowa w katalogu skuterów Piaggio pozycja przejęła to, co najlepsze w poprzednich wersjach Vespy - czyli włoski design, unikalny system zawieszenia, klasyczny wygląd i mnóstwo oldschoolowego klimatu :) Z technicznego zaś punktu widzenia została wyposażona w nowej generacji czterosuwowy, czterozaworowy silnik SOHC. Aby stworzyć najmocniejszy czterosuw 50ccm, inżynierowie z Piaggio zminimalizowali wagę Vespy, w zamian maksymalizując krzywą mocy silnika - wyciskając z niego tyle, ile do tej pory można było uzyskać tylko w dwusuwach. Nowy silnik to jednak nie tylko moc - przejście z dwu- na czterotakt pozwoliło zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a więc uczynić Vespę ekologiczniejszą.
Czysta, smukła, gotowa do twista :)
Wszystkie skutery Vespa przeznaczone na rynek amerykański były już od 2001 roku wyposażane w ekonomiczny, czysty czterosuwowy silnik 50 ccm, jednak dopiero model 2009 pozwolił na osiągnięcie optymalnego stosunku mocy do masy, stając się skuterem, zostawiającym w tyle wszystkie inne czterosuwowe pięćdziesiątki. Aby podnieść parametry silnika, konstruktorzy Vespy "odchudzili" maksymalnie jednostkę napędową, zmniejszając m.in. masę (a co za tym idzie - bezwładność) cylindra i systemu kierującego pracą zaworów, otrzymując większą moc i zwiększoną odporność na wysokie obroty. Zmodyfikowano także przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej, co zoptymalizowało spalanie i zmniejszyło paliwożerność motoroweru.
Jak twierdzi producent - Vespa 2009 jest idealnym jednośladem dla każdego, dla kogo liczy się klimat i osiągi, a nie gabaryty. Jak wszystkie Vespy, nowa S 50 wyposażona jest w system "Twist and Go", czyli oparte na zasadzie wariatora przeniesienie napędu, pozwalające gładko i wydajnie zamieniać zwiększoną moc silnika w płynne przyspieszenie i wygodną jazdę.
Oryginalne kształty Vespy, przyszłościowe rozwiązania
Gdy jest się potomkiem linii klasycznych skuterów, nie jest łatwo łączyć tradycję z nowoczesnością. Na szczęście Vespie 2009 udaje się to doskonale. Zachowawszy ten sam rodowód, co pierwsza seria, wyprodukowana w 1946 roku, model S 50 łączy w sobie wszystkie, docenione na całym świecie cechy: ekologiczny napęd, elegancję, pasję i indywidualizm.
Vespa 2009 oparta jest na podobnych rozwiązaniach technicznych, jak jej poprzedniczki - stalowe nadwozie samonośne o specjalnej, bardzo sztywnej konstrukcji i niski środek ciężkości, dają skuterowi doskonałe właściwości trakcyjne, a wysokiej jakości hamulce (z przodu - tarcza 200mm z dwutłoczkowym zaciskiem hydraulicznym, z tyłu - bęben z mechanicznym cięgłem) oraz koła o rozmiarach 10 (przód) i 11 (tył) cali z lekkimi aluminiowymi felgami pozwalają czuć się bezpiecznie nawet na niezbyt dobrych ulicach. Wyśmienitą widoczność zapewnia szerokokątny halogen przedni.
źródło: www.motorcycle.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowa Vespa S 50 2009 - premiera
Podobne: Nowa Vespa S 50 2009 - premiera




Podobne galerie: Nowa Vespa S 50 2009 - premiera
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Vespa
Newsletter
Galerie zdjęć