Motocykle » Aktualności » Moto Guzzi California 1400 - zaawansowany cruiser z potężnym V-Twin'em, już w amerykańskich salonach!
Moto Guzzi California 1400 - zaawansowany cruiser z potężnym V-Twin'em, już w amerykańskich salonach!
2013-04-15 - Ł. Kręcichwost Tagi: Moto Guzzi, Cruiser, Moto Guzzi California 1400
15 kwietnia to dzień, który z pewnością ucieszy fanów Moto Guzzi. Długo wyczekiwana bowiem premiera włoskiego producenta - model California 1400 2014 - trafił właśnie do amerykańskich salonów. Jego odmiana Custom została wyceniona na na $14.990, natomiast Touring na $17.990. Guzzi w wymienionych wariantach modelu California 1400 pokłada ogromne nadzieje. Mają się one przyczynić do uwyraźnienia wizerunku marki na światowych rynkach. Potwierdzeniem tego może być fakt, że twarzą Californii w globalnej kampanii reklamowej został Obi-Wan Kenobi, a mówiąc dokładniej, to odgrywający w Gwiezdnych Wojnach jego rolę aktor - Ewan McGregor.
"Kalifornijska" perełka Moto Guzzi jest zdecydowanie jednym z najbardziej zaawansowanych cruiserów na rynku. Na jego pokładzie znajdziemy m.in. system ride-by-wire, który oferuje trzy tryby jazdy, czy też trzypoziomowy system kontroli trakcji oraz tempomat. To jednak nie wszystko. Zarówno przednie jak i tylne reflektory wykonano w technologii LED, wyhamowywanie 337-kilogramowego (wersja Touring) olbrzyma powierzono 4-tłoczkowym (z przodu) hamulcom Brembo, współpracującym z systemem ABS. Siodło natomiast znajduje się na wysokości 740mm.
Poza nowoczesnymi systemami elektronicznymi, piękno Moto Guzzi można odkryć w jego sercu, czyli największym V-Twinie (z cylindrami ustawionymi pod kątem 90 stopni) o pojemności 1390cc, oferowanym przez włoskiego producenta. Generuje on 95,2 KM przy 6500 obr/min. Moment obrotowy z kolei wynosi 120Nm i osiągany jest już przy 2750 obr/min. Przeniesiem napędu zajmuje się wał kardana.
Niestety duża moc z tego potężnego V-Twin’a, wiąże się z wysokimi wibracjami. Spece z Moto Guzzi znaleźli jednak na to rozwiązanie. Osadzili oni jednostkę napędową w ramie, w której zastosowali (jak to sami nazywają) „sprężysto-kinetyczny system wsparcia”. Składają się na niego m.in. gumowe zaczepy i wykończenia.Wszystkie nowinki technologiczne, jak i potężny V-Twin zostały upakowane w gustownym ciele o dwóch twarzach. Wspomniane we wstępie wersje Custom i Touring, są ukłonem w stronę wiedzących czego tak naprawdę pragną od jednośladów - motocyklistów. Pierwszy z wymienionych wariantów, charakteryzuje się ostrością, minimalizmem akcesoriów i świecidełek, niepotrzebnych przecież podczas jazdy miejskiej i budzącej dreszcz emocji jazdy pozamiejskiej.Touring natomiast, to typowy krążownik szos. W jego wyposażeniu znajdziemy pakowne, bo aż 35-litrowe kufry, owiewkę, światła przeciwmgielne i pokaźną ilość chromu. Bez względu jednak na to jaką wersję wybierzemy, California 1400 zagwarantuje nam rzadkie wizyty na stacjach benzynowych dzięki 20,5-litowemu zbiornikowi paliwa!
źródło: twowheelmania
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Moto Guzzi California 1400 - zaawansowany cruiser z potężnym V-Twin'em, już w amerykańskich salonach!
Podobne: Moto Guzzi California 1400 - zaawansowany cruiser z potężnym V-Twin'em, już w amerykańskich salonach!
Moto Guzzi MGX-21 Flying Fortress - przyciąga spojrzenia »
EICMA 2014: Moto Guzzi MGX-21 Concept - wielkie i ciężkie coś... »
Victory Octane jest już dostępny w Europie »
Indian Springfield na 2016 rok - dla miłośników dostojnego podróżowania »
Podobne galerie: Moto Guzzi California 1400 - zaawansowany cruiser z potężnym V-Twin'em, już w amerykańskich salonach!
Moto Guzzi V9 Roamer i Bobber na 2016 rok »
Indian Springfield na 2016 rok »
Victory Octane na 2016 rok »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Moto Guzzi
Galerie zdjęć
Newsletter