Motocykle » Aktualności » Kawasaki Z1000 2010 - nowy silnik, więcej mocy i trochę aluminium

Kawasaki Z1000 2010 - nowy silnik, więcej mocy i trochę aluminium
2009-10-05 - P. Łukasiewicz Tagi: Premiery, Kawasaki, Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000 jest chyba największą niespodzianką w przyszłorocznej ofercie "zielonych" i - przy okazji - najmocniejszym Z1000 od momentu powstania tego modelu w 2003 roku. Zupełnie nowy silnik, w który wyposażono motocykl, rzędowa czwórka o pojemności 1043 cm3 potrafi wycisnąć z siebie moc prawie 140 KM i moment obrotowy 110Nm. Nie ma przy tym za dużo do dźwigania - choć producent nie podaje jeszcze oficjalnie wagi motocykla - można przypuszczać, że będzie ona znacząco niższa od "zeszłorocznych" 198,2 kg. Dlaczego? Otóż rocznik 2010 wyposażony został w aluminiową ramę - w miejsce dotychczasowej stalowej.
Nowy silnik ma lepiej oddawać moc w niskim i średnim zakresie obrotów. Przebudowany został system dostarczania powietrza do cylindrów. Nowy jest także cały wydech (4 w 2), wraz z pokaźnym kolektorem wylotowym, którego główną funkcją ma być wspomaganie tłumików w ograniczaniu hałaśliwości potężnego silnika.
Sporo zmieniło się także w zawieszeniu - poziomy tylny amortyzator został przeprojektowany tak, aby zapewnić motocyklowi lepszą centralizację masy i efektywniejsze tłumienie. Golenie przedniego zawieszenia (upside down, 41mm) są w nowej Z1000 w pełni regulowane i wraz z dodatkowymi osłonami wyglądają po prostu świetnie.
Za hamowanie odpowiadają czterotłoczkowe zaciski, wgryzające się w dwie tarcze o średnicy 300 mm (przód) oraz jednotłoczkowy zacisk na pojedynczej, 250-milimetrowej tarczy tylnej.
W ramach pierwszego podsumowania - stylistyka nowego Z1000 jest dziwna, ale w swej agresywności może odnieść sukces. Troszkę zbyt dużo w niej plastiku - elementy z karbonu czy innych wysokiej jakości tworzyw byłyby chyba bardziej na miejscu.
Czy Wam też Z1000 2010 wydaje się podobna do KTM-ów Duke?
Cena na rynek europejski nie jest jeszcze znana.
W ramach pierwszego podsumowania - stylistyka nowego Z1000 jest dziwna, ale w swej agresywności może odnieść sukces. Troszkę zbyt dużo w niej plastiku - elementy z karbonu czy innych wysokiej jakości tworzyw byłyby chyba bardziej na miejscu.
Czy Wam też Z1000 2010 wydaje się podobna do KTM-ów Duke?
Cena na rynek europejski nie jest jeszcze znana.
źródło: hellforleathermagazine.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kawasaki Z1000 2010 - nowy silnik, więcej mocy i trochę aluminium
Podobne: Kawasaki Z1000 2010 - nowy silnik, więcej mocy i trochę aluminium




Podobne galerie: Kawasaki Z1000 2010 - nowy silnik, więcej mocy i trochę aluminium



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Kawasaki
Galerie zdjęć
Newsletter