
Honda RC213V-S - drogowa wersja wyścigowego motocykla RC213V
RC213V jest wyłącznie wyścigową maszyną, która w latach 2013 i 2014 zdobyła mistrzowskie tytuły w królewskiej klasie MotoGP - drogowych mistrzostw świata FIM. Honda wprowadziła pewne zmiany w specyfikacji RC213V, aby zaprezentować nowy model RC213V-S, który dopuszczony jest do poruszania się po drogach publicznych. A zamówienia na ten wyjątkowy motocykl można składać już od 13 lipca 2015 r.
W 1954 roku Soichiro Honda ogłosił zamiar uczestniczenia w wyścigach TT na wyspie Man, które w tamtych czasach były częścią drogowych Mistrzostw Świata Grand Prix. Honda opracowała własne maszyny wyścigowe, aby w 1959 roku, pięć lat po deklaracji, zacząć konkurować w wyścigach TT na Wyspie Man. W 1961 roku Honda z powodzeniem wygrała mistrzostwa TT w dwóch klasach, gdzie brała udział. Łączna liczba skumulowanych zwycięstw wyścigowych Hondy osiągnęła bezprecedensową ilość 600 zwycięstw w 2005 roku, która wzrosła do 695 na dzień 11 czerwca 2015. Od wyścigów TT na wyspie Man, Honda traktuje swoją działalność wyścigową w najróżniejszych zawodach jako "laboratorium na kółkach" i wykorzystuje zastosowane tam technologie w swoich modelach seryjnych, aby rozwijać doskonałą wydajność i niezawodność swoich motocykli.
Charakterystyka RC213V-S
Głównym założeniem przy projekcie RS213V-S nie było skopiowanie dynamicznych osiągów RC213V, ale przede wszystkim odtworzenie kompletnych właściwości maszyny RC213V i jego właściwości jezdnych. Aby umożliwić jazdę w zakresach prędkości, które zbliżają się do świata w RC213V, dostępny jest opcjonalny zestaw sportowy dostępny wyłącznie do jazdy tylko na obiektach zamkniętych, takich jak tory wyścigowe.
W ten sposób, RC213V-S pozwala przeżyć wrażenia z jazdy RC213V po drogach publicznych, a także umożliwia jazdę na wyższym poziomie na torze zamkniętym.
RC213V składa się tylko z niezbędnych części do wygrywania wyścigów, gdzie specyfikacja zmienia się w zależności od zawodnika i toru. Ale biorąc pod uwagę założenie jazdy po drogach publicznych na RC213V-S, minimalne zmiany i uzupełnienia zostały dokonane względem RC213V, aby spełnić wymagania dotyczące jazdy po ulicy, a jednocześnie zachować charakter RC213V.
Zmiany dokonane w odniesieniu do aspektów obsługi
- Pomimo zachowania struktury przekładni zębatej wałka rozrządu, to zawory pneumatyczne zostały zamienione na system sprężyn śrubowych.
- Bezstratne przeniesienie napędu zostało zastąpione konwencjonalną skrzynią biegów.
* Z powyższych zmian, przyjęto takie same specyfikacje jak te dla RCV1000R - maszyny z kategorii open w wyścigach motocyklowych
Dodatki niezbędne do poruszania się po drogach publicznych- Reflektor
- Lampa tylna
- Oświetlenie tablicy rejestracyjnej
- Przednie i tylne kierunkowskazy
- Prawe i lewe lusterko wsteczne
- Prędkościomierz
- Tłumik z katalizatorem
- Stelaż pod tablicę rejestracyjną
- Klakson
- System bezkluczykowy - Honda Smart Key
- Rozrusznik
- Boczna podstawka
Zmiany wprowadzone do jazdy po drogach publicznych
- Kąt wyprzedzenia główki ramy: 15 stopni → 26 stopni
- Opony: RS10 wyprodukowane przez Bridgestone Corporation
- Przednie tarcze hamulcowe: ze stali nierdzewnej, wyprodukowane przez Yutaka Giken Co., Ltd.
- Klocki hamulcowe: wyprodukowane przez Brembo S.p.A.
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Honda RC213V-S - drogowa wersja wyścigowego motocykla RC213V



