Motocykle » Aktualności » EICMA 2010: Aprilia Tuono V4R - golas z klasą

EICMA 2010: Aprilia Tuono V4R - golas z klasą
2010-11-03 - A. Miklewska Tagi: Aprilia, Eicma, Milan Show, Targi, Aprilia Tuono, Aprilia Tuono V4R
Aprilia Tuono V4R to ciekawy i mocny naked bike. Ma on 162 KM i moment obrotowy wynoszący 110 Nm. Ponadto V4R wyposażony jest w system APRC, podobnie jak Aprilia RSV4 Factory APRC SE. Dwie 320 mm tarcze z przodu z zaciskami Brembo powinny zatrzymać tego potwora. Natomiast zawieszenie wykonane przez firmę Sachs (43 mm tytanowe widelce z przodu i tylny amortyzator z czterostopniową regulacją) ładnie wybierze każdą nierówność. Tuono V4R posiada nowe koła, które są 2,3 kg lżejsze niż te montowane w Aprilii RSV4R.
Aprilia chciała stworzyć najpotężniejszego golasa na rynku i wyraźnie osiągnęła swój cel. Pokonała największego rywala Ducati Streetfighter o 7 KM. Zatankowana Aprilia Tuono V4R waży jedynie 179 kg, czyni to z tego naked bike'a naprawdę lekki motocykl. Tak niską wagę osiągnięto montując lżejsze koła i wydech. Siedzenie znajduje się na wysokości 840 mm, a bak mieści 17 litrów. Nie ma jeszcze informacji na temat ceny Aprilii Tuono V4R, ale można się spodziewać, że będzie ona konkurencyjna w stosunku do Ducati Streetfighter.
Specyfikacja techniczne Aprilia Tuono VR4:
Typ silnika: 65°V - 4 cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą, podwójny wałek rozrządu (DOHC), cztery zawory na cylinder
Paliwo: benzyna bezołowiowa
Średnica tłoka: 78 x 52,3 mm
Całkowita pojemność silnika: 999,6 ccm
Stopień sprężania: 13:1
Maksymalna moc na wale korbowym: 162 KM (119 kW) przy 11.000 rpm
Maksymalny moment obrotowy na wale korbowym: 110 Nm przy 9000 rpm
Układ paliwowy: Airbox z wlotami powietrza z przodu. Cztery 48 mm przepustnice Weber-Marelli z 4 wtryskiwaczami i najnowszej generacji system ride-by-Wire
Trzy różne mapy zapłonu: T (Track), S (Sport), R (Road)
Zapłon: elektroniczny układ zapłonowy Magneti Marelli zintegrowany z system kontroli silnika, jedna świeca na cylinder
Rozrusznik: elektryczny
Układ wydechowy: 4 w 2 w 1
Alternator: 420 W, montowane na kole zamachowym
Smarowanie: Mokra miska olejowa z olejową chłodnicą i dwoma pompami oleju (smarowania i chłodzenia)
Skrzynia biegów: 6-biegowa
1: 39/15 (2.600)
2: 33/16 (2.063)
3: 34/20 (1.700)
4: 32/22 (1.455)
5: 34/26 (1.308)
6: 33/27 (1.222)
Dźwigni zmiany biegów z systemem elektronicznym Quick Shift Aprilia (AQS)
Sprzęgło: mokre
Podstawowy napęd: koła zębate
Napęd: łańcuch, przełożenie: 42/16 (2.625)
Zarządzanie trakcją: system APRC (Aprilia Performance Ride Control), który zawiera system kontroli trakcji (ATC), Wheelie Control (AWC), Launch Control (ALC), z których wszystkie mogą być konfigurowane i wyłączane niezależnie od siebie.
Rama: Aluminiowa z elementami blaszanymi
Zawieszenie przednie: 43 mm widelce upside down Sachs. Całkowita regulacja napięcia wstępnego sprężyny, hydraulicznej kompresji i tłumienia odbicia. Skok: 120 mm
Zawieszenie tylne: wahacz aluminiowy podwójny. Amortyzator Sachs z regulacją: napięcia wstępnego sprężyny, hydraulicznej kompresji i tłumienia odbicia. Skok: 130 mm
Hamulce przednie: dwie pływające 320 mm tarcze ze stali nierdzewnej. Promieniowe 4-tłoczkowe zaciski Brembo.
Hamulce tylne: jedna 220 mm tarcza, pływający zacisk Brembo z dwoma 32 mm izolowanymi tłokami.Obręcze kół: koła Aprilia z odlewanego aluminium
Przód: 3,5 "x17"
Tył: 6 "x17"
Opony: bezdętkowe
Przód: 120/70 ZR 17
Tył: 190/55 ZR 17 (alternatywnie: 190/50 ZR 17, 200/55 ZR 17)
Wymiary:
Max. długość: 2060 mm
Max. szerokość: 800 mm (przy kierownicy)
Max. wysokość: 1100 mm
Min. wysokość od podłoża: 120 mm
wysokość siedzenia: 840 mm
Rozstaw osi: 1440 mm
Trail: 107,5 mm
Kąt skrętu: 25°
Masa własna: 179 kg
Zbiornik paliwa: 17 litrów (w tym 4 litry rezerwy)
Typ silnika: 65°V - 4 cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą, podwójny wałek rozrządu (DOHC), cztery zawory na cylinder
Paliwo: benzyna bezołowiowa
Średnica tłoka: 78 x 52,3 mm
Całkowita pojemność silnika: 999,6 ccm
Stopień sprężania: 13:1
Maksymalna moc na wale korbowym: 162 KM (119 kW) przy 11.000 rpm
Maksymalny moment obrotowy na wale korbowym: 110 Nm przy 9000 rpm
Układ paliwowy: Airbox z wlotami powietrza z przodu. Cztery 48 mm przepustnice Weber-Marelli z 4 wtryskiwaczami i najnowszej generacji system ride-by-Wire
Trzy różne mapy zapłonu: T (Track), S (Sport), R (Road)
Zapłon: elektroniczny układ zapłonowy Magneti Marelli zintegrowany z system kontroli silnika, jedna świeca na cylinder
Rozrusznik: elektryczny
Układ wydechowy: 4 w 2 w 1
Alternator: 420 W, montowane na kole zamachowym
Smarowanie: Mokra miska olejowa z olejową chłodnicą i dwoma pompami oleju (smarowania i chłodzenia)
Skrzynia biegów: 6-biegowa
2: 33/16 (2.063)
3: 34/20 (1.700)
4: 32/22 (1.455)
5: 34/26 (1.308)
6: 33/27 (1.222)
Dźwigni zmiany biegów z systemem elektronicznym Quick Shift Aprilia (AQS)
Sprzęgło: mokre
Podstawowy napęd: koła zębate
Napęd: łańcuch, przełożenie: 42/16 (2.625)
Zarządzanie trakcją: system APRC (Aprilia Performance Ride Control), który zawiera system kontroli trakcji (ATC), Wheelie Control (AWC), Launch Control (ALC), z których wszystkie mogą być konfigurowane i wyłączane niezależnie od siebie.
Rama: Aluminiowa z elementami blaszanymi
Zawieszenie przednie: 43 mm widelce upside down Sachs. Całkowita regulacja napięcia wstępnego sprężyny, hydraulicznej kompresji i tłumienia odbicia. Skok: 120 mm
Zawieszenie tylne: wahacz aluminiowy podwójny. Amortyzator Sachs z regulacją: napięcia wstępnego sprężyny, hydraulicznej kompresji i tłumienia odbicia. Skok: 130 mm
Hamulce przednie: dwie pływające 320 mm tarcze ze stali nierdzewnej. Promieniowe 4-tłoczkowe zaciski Brembo.
Hamulce tylne: jedna 220 mm tarcza, pływający zacisk Brembo z dwoma 32 mm izolowanymi tłokami.Obręcze kół: koła Aprilia z odlewanego aluminium
Przód: 3,5 "x17"
Tył: 6 "x17"
Opony: bezdętkowe
Przód: 120/70 ZR 17
Tył: 190/55 ZR 17 (alternatywnie: 190/50 ZR 17, 200/55 ZR 17)
Wymiary:
Max. długość: 2060 mm
Max. szerokość: 800 mm (przy kierownicy)
Max. wysokość: 1100 mm
Min. wysokość od podłoża: 120 mm
wysokość siedzenia: 840 mm
Rozstaw osi: 1440 mm
Trail: 107,5 mm
Kąt skrętu: 25°
Masa własna: 179 kg
Zbiornik paliwa: 17 litrów (w tym 4 litry rezerwy)
źródło: asphaltandrubber
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
EICMA 2010: Aprilia Tuono V4R - golas z klasą
Podobne: EICMA 2010: Aprilia Tuono V4R - golas z klasą




Podobne galerie: EICMA 2010: Aprilia Tuono V4R - golas z klasą



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Aprilia
Newsletter
Galerie zdjęć