Motocykle  »  Aktualności  »  EICMA 2010: Aprilia Tuono V4R - golas z klasą
2011 Aprilia Tuono V4R

EICMA 2010: Aprilia Tuono V4R - golas z klasą

2010-11-03 - A. Miklewska     Tagi: Aprilia, Eicma, Milan Show, Targi, Aprilia Tuono, Aprilia Tuono V4R
Aprilia Tuono V4R to ciekawy i mocny naked bike. Ma on 162 KM i moment obrotowy wynoszący 110 Nm. Ponadto V4R wyposażony jest w system APRC, podobnie jak Aprilia RSV4 Factory APRC SE.
  
Dwie 320 mm tarcze z przodu z zaciskami Brembo powinny zatrzymać tego potwora. Natomiast zawieszenie wykonane przez firmę Sachs (43 mm tytanowe widelce z przodu i tylny amortyzator z czterostopniową regulacją) ładnie wybierze każdą nierówność. Tuono V4R posiada nowe koła, które są 2,3 kg lżejsze niż te montowane w Aprilii RSV4R. Aprilia chciała stworzyć najpotężniejszego golasa na rynku i wyraźnie osiągnęła swój cel. Pokonała największego rywala Ducati Streetfighter o 7 KM. Zatankowana Aprilia Tuono V4R waży jedynie 179 kg, czyni to z tego naked bike'a naprawdę lekki motocykl. Tak niską wagę osiągnięto montując lżejsze koła i wydech. Siedzenie znajduje się na wysokości 840 mm, a bak mieści 17 litrów. Nie ma jeszcze informacji na temat ceny Aprilii Tuono V4R, ale można się spodziewać, że będzie ona konkurencyjna w stosunku do Ducati Streetfighter. Specyfikacja techniczne Aprilia Tuono VR4:

Typ silnika: 65°V - 4 cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą, podwójny wałek rozrządu (DOHC), cztery zawory na cylinder
Paliwo: benzyna bezołowiowa
Średnica tłoka: 78 x 52,3 mm
Całkowita pojemność silnika: 999,6 ccm
Stopień sprężania: 13:1
Maksymalna moc na wale korbowym: 162 KM (119 kW) przy 11.000 rpm
Maksymalny moment obrotowy na wale korbowym: 110 Nm przy 9000 rpm
Układ paliwowy: Airbox z wlotami powietrza z przodu. Cztery 48 mm przepustnice Weber-Marelli z 4 wtryskiwaczami i najnowszej generacji system ride-by-Wire
Trzy różne mapy zapłonu: T (Track), S (Sport), R (Road)
Zapłon: elektroniczny układ zapłonowy Magneti Marelli zintegrowany z system kontroli silnika, jedna świeca na cylinder
Rozrusznik: elektryczny
Układ wydechowy: 4 w 2 w 1
Alternator: 420 W, montowane na kole zamachowym
Smarowanie: Mokra miska olejowa z olejową chłodnicą i dwoma pompami oleju (smarowania i chłodzenia)
Skrzynia biegów: 6-biegowa
1: 39/15 (2.600)
2: 33/16 (2.063)
3: 34/20 (1.700)
4: 32/22 (1.455)
5: 34/26 (1.308)
6: 33/27 (1.222)

Dźwigni zmiany biegów z systemem elektronicznym Quick Shift Aprilia (AQS)

Sprzęgło: mokre
Podstawowy napęd: koła zębate
Napęd: łańcuch, przełożenie: 42/16 (2.625)
Zarządzanie trakcją: system APRC (Aprilia Performance Ride Control), który zawiera system kontroli trakcji (ATC), Wheelie Control (AWC), Launch Control (ALC), z których wszystkie mogą być konfigurowane i wyłączane niezależnie od siebie.
Rama: Aluminiowa z elementami blaszanymi
Zawieszenie przednie: 43 mm widelce upside down Sachs. Całkowita regulacja napięcia wstępnego sprężyny, hydraulicznej kompresji i tłumienia odbicia. Skok: 120 mm
Zawieszenie tylne: wahacz aluminiowy podwójny. Amortyzator Sachs z regulacją: napięcia wstępnego sprężyny, hydraulicznej kompresji i tłumienia odbicia. Skok: 130 mm
Hamulce przednie: dwie pływające 320 mm tarcze ze stali nierdzewnej. Promieniowe 4-tłoczkowe zaciski Brembo.
Hamulce tylne: jedna 220 mm tarcza, pływający zacisk Brembo z dwoma 32 mm izolowanymi tłokami.Obręcze kół: koła Aprilia z odlewanego aluminium
Przód: 3,5 "x17"
Tył: 6 "x17"
Opony: bezdętkowe
Przód: 120/70 ZR 17
Tył: 190/55 ZR 17 (alternatywnie: 190/50 ZR 17, 200/55 ZR 17)

Wymiary:
Max. długość: 2060 mm
Max. szerokość: 800 mm (przy kierownicy)
Max. wysokość: 1100 mm
Min. wysokość od podłoża: 120 mm
wysokość siedzenia: 840 mm
Rozstaw osi: 1440 mm
Trail: 107,5 mm
Kąt skrętu: 25°
Masa własna: 179 kg
Zbiornik paliwa: 17 litrów (w tym 4 litry rezerwy)



źródło: asphaltandrubber

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

EICMA 2010: Aprilia Tuono V4R - golas z klasą