Motocykle » Aktualności » Ducati i Shell wspólnie świętują zwycięstwo

Ducati i Shell wspólnie świętują zwycięstwo
Renomowany włoski producent motocykli Ducati ma kolejny powód do świętowania. Australijski motocyklista ze stajni Ducati, Troy Bayliss, został tegorocznym mistrzem świata wyścigów motocyklowych w kategorii Superbike, zapewniając tym samym firmie Ducati tytuł najlepszego producenta. W tym samym czasie w Australii, rodak Baylissa - Casey Stoner odniósł zdecydowane zwycięstwo w setnym wydaniu wyścigu Grand Prix w kategorii MotoGP. Dla Shell, jako partnera technicznego Ducati, zwycięstwa te również stanowią wielki sukces.
„Od kiedy obydwie firmy połączyły swoje siły w wyścigach o mistrzostwo świata Superbike w 1999 i MotoGP w 2003, zaczęliśmy odnosić coraz więcej znaczących sukcesów na torze" - mówi Juan Carlos Perez, Dyrektor Generalny Pionu Sponsoringu Globalnego Shell Brands International. „Shell objął patronat nad strategiczną częścią współpracy, w której obydwie strony postawiły na rozwój technologiczny, co okazało się kolejnym kamieniem milowym w historii partnerstwa tych firm."
Historia współpracy Shell i Ducati
Historia tego sukcesu rozpoczęła się już w pierwszym roku współpracy. Wówczas światowej sławy motocyklista Carl Fogarty zdobył tytuł mistrza w kategorii Superbike w 1999 roku na motorze Ducati 996, którego silnik już wówczas chroniony był przez olej wyścigowy Shell Advance Ultra 4. Kolejne zwycięstwo odniósł australijski motocyklista Troy Bayliss, który w 1991 roku pokonał rywali na Ducati 996 Testastretta. Dwa lata później, gdy firma Ducati przystąpiła również do mistrzostw MotoGP, Shell zaprezentował Ducati Corse paliwo V-Power, które wraz z olejem Shell Advance miało stanowić kolejny krok w drodze do sukcesu. Pierwszy sezon, podczas którego Ducati brał równocześnie udział w mistrzostwach świata Superbike i MotoGP, okazał się bardziej pomyślny niż oczekiwano. W pierwszym z wyścigów zwyciężył Neil Hodgson na najnowszym Ducati 999, a Ducati zdobyło po raz pierwszy koronę najlepszego producenta w kategorii Superbike. Natomiast w wyścigu MotoGP drużyna Ducati zdobyła zaszczytne drugie miejsce. Dwa następne puchary mistrzów świata w kategorii Superbike przybyły do kolekcji Ducati kolejno w 2004 i 2006 roku dzięki Jamesowi Toselandowi i Troyowi Baylissowi. W 2007 roku drużyna Ducati MotoGP wygrała wszystkie 3 tytuły mistrzowskie w kategoriach: zawodników, producentów i zespołów. Po raz pierwszy od 30 lat mistrzostwo przypadło producentowi, który nie pochodził z Japonii. Zwycięstwo w kategorii zawodników odniósł 21-letni Casey Stoner, który debiutował wówczas jako reprezentant stajni Ducati.
W 2008 roku przy współpracy z inżynierami firmy Shell powstał silnik nowego Ducati Moto GP - Desmosedici GP8. Silnik został zmodyfikowany tak, aby zminimalizować tarcie oraz zwiększyć jego moc i reakcję motocykla. Udało się to uzyskać za pomocą specjalnie zaprojektowanej mieszanki paliwa wyścigowego Shell V-Power oraz oleju Shell Advance. Także Ducati 1098 F08 Superbike startujący w mistrzostwach świata Superbike korzysta z wersji wyścigowej paliwa Shell V-Power oraz olejów z serii Shell Advance.
„Shell Advance sprawia, że widać wyraźną różnicę w osiągach, dzięki temu, że redukuje tarcie w silniku i skrzyni biegów" - mówi Michael Knaak, Dyrektor Działu ds. Badań i Rozwoju produktów motocyklowych Shell Advance, Shell Global Solutions. „W 2004 roku wprowadziliśmy do oleju środki modyfikujące, co sprawiło, że Ducati Desmosedici zyskał znacznie większą moc. Najważniejszym celem w udoskonalaniu paliwa stało się z kolei zmaksymalizowanie wydajności samego paliwa. Lepsza wydajność paliwa i moc mogą być ze sobą w bezpośredniej sprzeczności, więc technicy Shell stanęli przed wyzwaniem, aby osiągnąć wyznaczony cel związany z wydajnością zachowując jednocześnie równowagę w osiągach. W rezultacie, mieszanka paliwowa Shell V-Power ciągle jest rozwijana na podstawie wiedzy, którą uzyskujemy podczas wyścigów tych super mocnych maszyn" - podsumował Michael Knaak.
Chcąc wspomóc ten wciąż trwający rozwój, na miejsce wyścigów MotoGP technicy firmy Shell wprowadzili w 2008 roku specjalne ruchome centrum zwane „Shell Track Lab". Ekipa Shell pracuje tuż obok garażu Ducati, co podkreśla dodatkowo strategiczne stosunki obu firm i fakt, że obie strony wspólnie pracują nad dalszym rozwojem inżynieryjnym. Dzięki temu mają pewność, że paliwa i oleje zapewniają optymalne korzyści wszystkim motocyklom. Po powrocie do bazy w Hamburgu, ci sami technicy odpowiadają za rozwój paliw i olejów, aby były one zgodne nie tylko z wymogami sportowymi, ale też by odpowiadały wymaganiom samego zespołu Ducati, który stał się jednym z najbardziej wnikliwych i wymagających klientów firmy Shell.
Obecnie partnerstwo techniczne firm Shell i Ducati odnosi najwięcej sukcesów w świecie sportów motorowych, zdobywając dziewięć tytułów rangi światowej oraz odnosząc ponad 150 zwycięstw w pierwszych dziesięciu latach współpracy. Podstawą tych stosunków jest wspólna pasja technologiczna. Ducati tworzy swe legendarne motocykle przeznaczone na wyścigi oraz na drogi, a Shell projektuje paliwa, które pozwalają osiągać doskonałe wyniki, przynosząc wiele korzyści motocyklistom z całego świata.
Historia współpracy Shell i Ducati
Historia tego sukcesu rozpoczęła się już w pierwszym roku współpracy. Wówczas światowej sławy motocyklista Carl Fogarty zdobył tytuł mistrza w kategorii Superbike w 1999 roku na motorze Ducati 996, którego silnik już wówczas chroniony był przez olej wyścigowy Shell Advance Ultra 4. Kolejne zwycięstwo odniósł australijski motocyklista Troy Bayliss, który w 1991 roku pokonał rywali na Ducati 996 Testastretta. Dwa lata później, gdy firma Ducati przystąpiła również do mistrzostw MotoGP, Shell zaprezentował Ducati Corse paliwo V-Power, które wraz z olejem Shell Advance miało stanowić kolejny krok w drodze do sukcesu. Pierwszy sezon, podczas którego Ducati brał równocześnie udział w mistrzostwach świata Superbike i MotoGP, okazał się bardziej pomyślny niż oczekiwano. W pierwszym z wyścigów zwyciężył Neil Hodgson na najnowszym Ducati 999, a Ducati zdobyło po raz pierwszy koronę najlepszego producenta w kategorii Superbike. Natomiast w wyścigu MotoGP drużyna Ducati zdobyła zaszczytne drugie miejsce. Dwa następne puchary mistrzów świata w kategorii Superbike przybyły do kolekcji Ducati kolejno w 2004 i 2006 roku dzięki Jamesowi Toselandowi i Troyowi Baylissowi. W 2007 roku drużyna Ducati MotoGP wygrała wszystkie 3 tytuły mistrzowskie w kategoriach: zawodników, producentów i zespołów. Po raz pierwszy od 30 lat mistrzostwo przypadło producentowi, który nie pochodził z Japonii. Zwycięstwo w kategorii zawodników odniósł 21-letni Casey Stoner, który debiutował wówczas jako reprezentant stajni Ducati.
„Shell Advance sprawia, że widać wyraźną różnicę w osiągach, dzięki temu, że redukuje tarcie w silniku i skrzyni biegów" - mówi Michael Knaak, Dyrektor Działu ds. Badań i Rozwoju produktów motocyklowych Shell Advance, Shell Global Solutions. „W 2004 roku wprowadziliśmy do oleju środki modyfikujące, co sprawiło, że Ducati Desmosedici zyskał znacznie większą moc. Najważniejszym celem w udoskonalaniu paliwa stało się z kolei zmaksymalizowanie wydajności samego paliwa. Lepsza wydajność paliwa i moc mogą być ze sobą w bezpośredniej sprzeczności, więc technicy Shell stanęli przed wyzwaniem, aby osiągnąć wyznaczony cel związany z wydajnością zachowując jednocześnie równowagę w osiągach. W rezultacie, mieszanka paliwowa Shell V-Power ciągle jest rozwijana na podstawie wiedzy, którą uzyskujemy podczas wyścigów tych super mocnych maszyn" - podsumował Michael Knaak.
Chcąc wspomóc ten wciąż trwający rozwój, na miejsce wyścigów MotoGP technicy firmy Shell wprowadzili w 2008 roku specjalne ruchome centrum zwane „Shell Track Lab". Ekipa Shell pracuje tuż obok garażu Ducati, co podkreśla dodatkowo strategiczne stosunki obu firm i fakt, że obie strony wspólnie pracują nad dalszym rozwojem inżynieryjnym. Dzięki temu mają pewność, że paliwa i oleje zapewniają optymalne korzyści wszystkim motocyklom. Po powrocie do bazy w Hamburgu, ci sami technicy odpowiadają za rozwój paliw i olejów, aby były one zgodne nie tylko z wymogami sportowymi, ale też by odpowiadały wymaganiom samego zespołu Ducati, który stał się jednym z najbardziej wnikliwych i wymagających klientów firmy Shell.
Obecnie partnerstwo techniczne firm Shell i Ducati odnosi najwięcej sukcesów w świecie sportów motorowych, zdobywając dziewięć tytułów rangi światowej oraz odnosząc ponad 150 zwycięstw w pierwszych dziesięciu latach współpracy. Podstawą tych stosunków jest wspólna pasja technologiczna. Ducati tworzy swe legendarne motocykle przeznaczone na wyścigi oraz na drogi, a Shell projektuje paliwa, które pozwalają osiągać doskonałe wyniki, przynosząc wiele korzyści motocyklistom z całego świata.
źródło: Shell Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ducati i Shell wspólnie świętują zwycięstwo
Podobne: Ducati i Shell wspólnie świętują zwycięstwo




Podobne galerie: Ducati i Shell wspólnie świętują zwycięstwo



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ducati
Newsletter
Galerie zdjęć