Motocykle  »  Aktualności  »  Ducati i Shell wspólnie świętują zwycięstwo
Ducati i Shell wspólnie świętują zwycięstwo

Ducati i Shell wspólnie świętują zwycięstwo

2008-10-23 - P. Łukasiewicz     Tagi: Wyścigi, Ducati, MotoGP, Superbike
Renomowany włoski producent motocykli Ducati ma kolejny powód do świętowania. Australijski motocyklista ze stajni Ducati, Troy Bayliss, został tegorocznym mistrzem świata wyścigów motocyklowych w kategorii Superbike, zapewniając tym samym firmie Ducati tytuł najlepszego producenta. W tym samym czasie w Australii, rodak Baylissa - Casey Stoner odniósł zdecydowane zwycięstwo w setnym wydaniu wyścigu Grand Prix w kategorii MotoGP. Dla Shell, jako partnera technicznego Ducati, zwycięstwa te również stanowią wielki sukces. „Od kiedy obydwie firmy połączyły swoje siły w wyścigach o mistrzostwo świata Superbike w 1999 i MotoGP w 2003, zaczęliśmy odnosić coraz więcej znaczących sukcesów na torze" - mówi Juan Carlos Perez, Dyrektor Generalny Pionu Sponsoringu Globalnego Shell Brands International. „Shell objął patronat nad strategiczną częścią współpracy, w której obydwie strony postawiły na rozwój technologiczny, co okazało się kolejnym kamieniem milowym w historii partnerstwa tych firm."

Historia współpracy Shell i Ducati
Historia tego sukcesu rozpoczęła się już w pierwszym roku współpracy. Wówczas światowej sławy motocyklista Carl Fogarty zdobył tytuł mistrza w kategorii Superbike w 1999 roku na motorze Ducati 996, którego silnik już wówczas chroniony był przez olej wyścigowy Shell Advance Ultra 4. Kolejne zwycięstwo odniósł australijski motocyklista Troy Bayliss, który w 1991 roku pokonał rywali na Ducati 996 Testastretta. Dwa lata później, gdy firma Ducati przystąpiła również do mistrzostw MotoGP, Shell zaprezentował Ducati Corse paliwo V-Power, które wraz z olejem Shell Advance miało stanowić kolejny krok w drodze do sukcesu. Pierwszy sezon, podczas którego Ducati brał równocześnie udział w mistrzostwach świata Superbike i MotoGP, okazał się bardziej pomyślny niż oczekiwano. W pierwszym z wyścigów zwyciężył Neil Hodgson na najnowszym Ducati 999, a Ducati zdobyło po raz pierwszy koronę najlepszego producenta w kategorii Superbike. Natomiast w wyścigu MotoGP drużyna Ducati zdobyła zaszczytne drugie miejsce. Dwa następne puchary mistrzów świata w kategorii Superbike przybyły do kolekcji Ducati kolejno w 2004 i 2006 roku dzięki Jamesowi Toselandowi i Troyowi Baylissowi. W 2007 roku drużyna Ducati MotoGP wygrała wszystkie 3 tytuły mistrzowskie w kategoriach: zawodników, producentów i zespołów. Po raz pierwszy od 30 lat mistrzostwo przypadło producentowi, który nie pochodził z Japonii. Zwycięstwo w kategorii zawodników odniósł 21-letni Casey Stoner, który debiutował wówczas jako reprezentant stajni Ducati.
W 2008 roku przy współpracy z inżynierami firmy Shell powstał silnik nowego Ducati Moto GP - Desmosedici GP8. Silnik został zmodyfikowany tak, aby zminimalizować tarcie oraz zwiększyć jego moc i reakcję motocykla. Udało się to uzyskać za pomocą specjalnie zaprojektowanej mieszanki paliwa wyścigowego Shell V-Power oraz oleju Shell Advance. Także Ducati 1098 F08 Superbike startujący w mistrzostwach świata Superbike korzysta z wersji wyścigowej paliwa Shell V-Power oraz olejów z serii Shell Advance.

„Shell Advance sprawia, że widać wyraźną różnicę w osiągach, dzięki temu, że redukuje tarcie w silniku i skrzyni biegów" - mówi Michael Knaak, Dyrektor Działu ds. Badań i Rozwoju produktów motocyklowych Shell Advance, Shell Global Solutions. „W 2004 roku wprowadziliśmy do oleju środki modyfikujące, co sprawiło, że Ducati Desmosedici zyskał znacznie większą moc. Najważniejszym celem w udoskonalaniu paliwa stało się z kolei zmaksymalizowanie wydajności samego paliwa. Lepsza wydajność paliwa i moc mogą być ze sobą w bezpośredniej sprzeczności, więc technicy Shell stanęli przed wyzwaniem, aby osiągnąć wyznaczony cel związany z wydajnością zachowując jednocześnie równowagę w osiągach. W rezultacie, mieszanka paliwowa Shell V-Power ciągle jest rozwijana na podstawie wiedzy, którą uzyskujemy podczas wyścigów tych super mocnych maszyn" - podsumował Michael Knaak.

Chcąc wspomóc ten wciąż trwający rozwój, na miejsce wyścigów MotoGP technicy firmy Shell wprowadzili w 2008 roku specjalne ruchome centrum zwane „Shell Track Lab". Ekipa Shell pracuje tuż obok garażu Ducati, co podkreśla dodatkowo strategiczne stosunki obu firm i fakt, że obie strony wspólnie pracują nad dalszym rozwojem inżynieryjnym. Dzięki temu mają pewność, że paliwa i oleje zapewniają optymalne korzyści wszystkim motocyklom. Po powrocie do bazy w Hamburgu, ci sami technicy odpowiadają za rozwój paliw i olejów, aby były one zgodne nie tylko z wymogami sportowymi, ale też by odpowiadały wymaganiom samego zespołu Ducati, który stał się jednym z najbardziej wnikliwych i wymagających klientów firmy Shell.

Obecnie partnerstwo techniczne firm Shell i Ducati odnosi najwięcej sukcesów w świecie sportów motorowych, zdobywając dziewięć tytułów rangi światowej oraz odnosząc ponad 150 zwycięstw w pierwszych dziesięciu latach współpracy. Podstawą tych stosunków jest wspólna pasja technologiczna. Ducati tworzy swe legendarne motocykle przeznaczone na wyścigi oraz na drogi, a Shell projektuje paliwa, które pozwalają osiągać doskonałe wyniki, przynosząc wiele korzyści motocyklistom z całego świata.



źródło: Shell Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Ducati i Shell wspólnie świętują zwycięstwo