Motocykle  »  Aktualności  »  BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!
BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!

BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!

2013-05-06 - Ł. Kręcichwost     Tagi: BMW F800GS, BMW F800GS Adventure
BMW słynące z legendarnych motocykli przeznaczonych do dalekich podróży, takich jak R 1200 GS Adventure, wypuściło właśnie na świat jego mniejszego brata - F 800 GS Adventure. Mimo iż motocykl jest już na rynku jakiś czas, to dopiero model 2014 będzie pierwszym, do którego przylgnie to szlachetne oznaczenie - Adventure. Pod względem mechanicznym nie różni się on zbytnio o standardowego F 800 GS. Pod siodłem pracuje dwucylindrowy, chłodzony cieczą rzędowy silnik o pojemności 798 ccm. Jego moc wynosi 85 KM, zaś moment obrotowy 82 Nm. Z sercem 800-tki współpracuje sześciostopniowa skrzynia biegów, a całość została osadzona w rurowej ramie ze stali.  Pierwsze zmiany dostrzeżemy jednak przy konstrukcji tylnej ramy pomocniczej. W wersji Adventure będzie ona musiała przyjąć większe obciążenie spowodowane pojemniejszym zbiornikiem paliwa, przez co została wzmocniona. Tak zmodyfikowany F 800 GS pomieści blisko 24 litry benzyny (o 8 litrów więcej niż standardowa wersja), co wydłuży jego maksymalny zasięg o około 120 km. Wiązało się to także ze zmianą siodła na wygodniejsze oraz jego podwyższeniem o 10 mm. Nowa, powiększona owiewka, podnóżki enduro, regulowana dźwignia tylnego hamulca, osłona silnika oraz stelaż  służący  jednocześnie jako ochrona zbiornika paliwa, a także jako podstawa dla kufrów, niestety składają się na wzrost wagi „podróżnika” o 15 kg w porównaniu do F 800 GS.  Na pokładzie w standardzie znajdziemy system ABS, a dla najbardziej wymagających moto-podróżników bawarski producent zapewni elektroniczną regulację zawieszenia (ESA), automatyczną kontrolę stabilizacji (ASC), oferującą tryb Enduro wskazany do włączenia w najcięższym terenie, które znajdą się w opcji wyposażenia dodatkowego. Dużą wagę przywiązano także do designu nowej wersji, który jak mówi BMW, ma podkreślać siłę i męskość maszyny. Cena póki co pozostaje nieznana, ale z pewnością pójdzie ona w górę o jakieś 6-7 tys. w porównaniu do 43,150 zł, które trzeba wyłożyć za F 800 GS.



źródło: roadrunner

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!

BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!
wojtekn 2014-11-16 17:07
adventure , tak jak zwykły f 800 gs, nie ma żadnej, choćby ręcznej, regulacji zawieszenia przedniego, a co dopiero mówić o ESA, nigdzie takiej informacji w opisach bmw f 800 gs adventure , nie znalazłem,