Motocykle » Aktualności » BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!

BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!
2013-05-06 - Ł. Kręcichwost Tagi: BMW F800GS, BMW F800GS Adventure
BMW słynące z legendarnych motocykli przeznaczonych do dalekich podróży, takich jak R 1200 GS Adventure, wypuściło właśnie na świat jego mniejszego brata - F 800 GS Adventure. Mimo iż motocykl jest już na rynku jakiś czas, to dopiero model 2014 będzie pierwszym, do którego przylgnie to szlachetne oznaczenie - Adventure. Pod względem mechanicznym nie różni się on zbytnio o standardowego F 800 GS. Pod siodłem pracuje dwucylindrowy, chłodzony cieczą rzędowy silnik o pojemności 798 ccm. Jego moc wynosi 85 KM, zaś moment obrotowy 82 Nm. Z sercem 800-tki współpracuje sześciostopniowa skrzynia biegów, a całość została osadzona w rurowej ramie ze stali. Pierwsze zmiany dostrzeżemy jednak przy konstrukcji tylnej ramy pomocniczej.
W wersji Adventure będzie ona musiała przyjąć większe obciążenie spowodowane pojemniejszym zbiornikiem paliwa, przez co została wzmocniona. Tak zmodyfikowany F 800 GS pomieści blisko 24 litry benzyny (o 8 litrów więcej niż standardowa wersja), co wydłuży jego maksymalny zasięg o około 120 km. Wiązało się to także ze zmianą siodła na wygodniejsze oraz jego podwyższeniem o 10 mm. Nowa, powiększona owiewka, podnóżki enduro, regulowana dźwignia tylnego hamulca, osłona silnika oraz stelaż służący jednocześnie jako ochrona zbiornika paliwa, a także jako podstawa dla kufrów, niestety składają się na wzrost wagi „podróżnika” o 15 kg w porównaniu do F 800 GS.
Na pokładzie w standardzie znajdziemy system ABS, a dla najbardziej wymagających moto-podróżników bawarski producent zapewni elektroniczną regulację zawieszenia (ESA), automatyczną kontrolę stabilizacji (ASC), oferującą tryb Enduro wskazany do włączenia w najcięższym terenie, które znajdą się w opcji wyposażenia dodatkowego. Dużą wagę przywiązano także do designu nowej wersji, który jak mówi BMW, ma podkreślać siłę i męskość maszyny. Cena póki co pozostaje nieznana, ale z pewnością pójdzie ona w górę o jakieś 6-7 tys. w porównaniu do 43,150 zł, które trzeba wyłożyć za F 800 GS.
źródło: roadrunner
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!
BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!
wojtekn 2014-11-16 17:07
adventure , tak jak zwykły f 800 gs, nie ma żadnej, choćby ręcznej, regulacji zawieszenia przedniego, a co dopiero mówić o ESA, nigdzie takiej informacji w opisach bmw f 800 gs adventure , nie znalazłem,
Podobne: BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!




Podobne galerie: BMW F 800 GS Adventure - mniejszy z rodziny podróżników, gotowy do najdalszych wojaży!



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter