Motocykle » Aktualności » Africa Twin powraca! Honda CRF1000L Africa Twin pojawi się jeszcze w 2015 roku

Africa Twin powraca! Honda CRF1000L Africa Twin pojawi się jeszcze w 2015 roku
2015-05-13 - A. Miklewska Tagi: Honda, Off Road, Honda Africa Twin, Honda CRF1000L
Honda ma przyjemność ogłosić powrót jednej z najbardziej rozpoznawalnego i sugestywnego motocykla - Africa Twin. Nawiązując do wyraźnie sprecyzowanego kierunku rozwoju i zamysłu prezentacji prototypu True Adventure podczas wystawy EICMA w listopadzie 2014 r., Honda potwierdza wprowadzenie do sprzedaży całkowicie nowego modelu CRF1000L Africa Twin, który pojawi się u dealerów w całej Europie jeszcze pod koniec 2015.
Zobacz także: EICMA 2014: Honda True Adventure - czy będzie jak Africa Twin? »Niektóre motocykle kryją w sobie podróżnika, który zawsze jest gotowy do przygód. Oryginalna XRV650 Africa Twin - maszyna, która zadebiutowała w 1986 roku, a następnie wygrała cztery rajdy Paryż - Dakar* z rzędu, była takim właśnie motocyklem. Jej zdolność do poruszania się w każdym terenie, wytrzymała konstrukcja, łatwa obsługa, zwinność i całodzienny komfort uczyniły ją idealnym partnerem, do eksplorowania każdego zakątka globu. Jej konstrukcja przyczyniła się do powstania segmentu motocyklowego, który stał się obecnie jednym z najbardziej popularnych na całym świecie. Nowa Africa Twin pozostaje wierna wszystkim atrybutom i właściwościom XRV650 oraz jej następczyni XRV750, co więcej uzupełnia je o doświadczenia Hondy zdobyte w ostatniej dekadzie zarówno na drodze, jak i w terenie, włączając z sukcesy zespołu HRC podczas Dakaru w 2013**.
Ponadto, pierwszy raz w tym segmencie motocykli, Africa Twin będzie opcjonalnie wyposażona w dwusprzęgłową przekładnię (DCT) *** - technologii, która pozostaje unikalna i jest dostępna jedynie w motocyklach Hondy. Najnowsza ewolucja DCT została specjalnie zaprojektowana i zaprogramowana pod kątem zdolności terenowych, których Africa Twin jest synonimem.
Zupełnie nowa CRF1000L Africa Twin została przygotowana, aby na nowo zdefiniować potencjał i oczekiwania wobec dużego motocykla segmentu adventure, zarówno na drodze jaki i w terenie. Otwiera całkowicie nowy rozdział w sławnej historii motocykli Hondy dedykowanych do przeżywania prawdziwej przygody (True Adventure).
Uwagi
* NXR750V, fabryczna maszyna HRC, w obliczu silnej konkurencji wyczerpującego rajdu Paryż-Dakar, w późnych latach 80tych, wygrywała w rękach Cyril Neveu edycje w 1986 i 1987, w 1988 roku - z Edi Orioli i wreszcie w 1989 roku - pilotowana przez Gilles Lalay’a. Drogowa wersja XRV650 Africa Twin HRC, w hołdzie dla wysiłków utytułowanych zawodników, produkowana była w latach 1988-1989 i stała się podwaliną legendarnej maszyny.
Pod koniec 1989 roku została zaprezentowana XRV750 Africa Twin i szybko stała się punktem odniesienia turystycznego motocykla klasy adventure. Wyposażona była w 6-zaworowy, chłodzony cieczą silnik V-twin, o pojemności 742 cm3 i mocy 61 KM (z momentem obrotowym 62,7 Nm). Charakteryzowała się długim skokiem zawieszenia, dużym zbiornikiem paliwa, przeniesieniem napędu łańcuchem, 21-calowym kołem przednim (z szerokim wyborem opon off-roadowych) i podwójnymi hamulcami tarczowymi z przodu. Dwukrotnie modyfikowana, była w produkcji aż do 2003 roku i do dzisiaj pozostaje jednym z najbardziej poszukiwanych motocykli używanych, których ceny pozostają na wysokim poziomie.
** Po 24 latach nieobecności, Honda z zespołem HRC powróciła do Dakaru w 2013 roku. Do tej edycji wyścigu (obecnie organizowanego w Ameryce Południowej) przygotowali oni CRF450 Rally - motocykl enduro bazujący na specyfikacji jednocylindrowego CRF450X, na którym wystartowało trzy zawodników. Wszystkie maszyny dotarły do celu, co było podstawowym założeniem zespołu HRC.
W 2014 roku, z zupełnie nowym CRF450 RALLY, zespół HRC wystawił w Dakarze 5 zawodników; Hiszpan Joan Barreda wygrał 5 etapów.
Dakar 2015 jeszcze bardziej przybliżył zespoł HRC do ich ostatecznego celu, Portugalczyk Paolo Goncalves dojechał do Buenos Aires na drugim miejscu. Zespół HRC zdobył największą liczbę zwycięstw etapowych i Joan Barreda okazał się nieustępliwym liderem w całym pierwszym tygodniu rajdu zbierając więcej zwycięstw etapowych, niż jakikolwiek inny zawodnik w Dakarze 2015. Laia Sanz, na dziewiątym miejscu w klasyfikacji generalnej, osiągnęła więcej niż oczekiwała i przeszła do historii jako najwyżej sklasyfikowana kobieta w historii Dakaru.
Więcej informacji na temat zespołu HRC można znaleźć na stronie www.rally.hondaracingcorporation.com
*** Honda, od premiery dwusprzęgłowej przekładni (DCT) w 2010 roku, sprzedała w Europie ponad 35000 motocykli wyposażonych w tą innowacyjną skrzynię biegów. W 2015 więcej niż połowa (53%) klientów wybrało wersję motocykla z DCT, zamiast tradycyjnego przeniesienia napędu z gamy modeli (VFR1200X Crosstourer, VFR1200F, NC750X i NC750S), które opcjonalnie są wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię. Africa Twin będzie oferowana w opcji z nową ewolucją DCT, która uwzględnia terenowe właściwości jezdne.
Zobacz także: EICMA 2014: Honda True Adventure - czy będzie jak Africa Twin? »
Ponadto, pierwszy raz w tym segmencie motocykli, Africa Twin będzie opcjonalnie wyposażona w dwusprzęgłową przekładnię (DCT) *** - technologii, która pozostaje unikalna i jest dostępna jedynie w motocyklach Hondy. Najnowsza ewolucja DCT została specjalnie zaprojektowana i zaprogramowana pod kątem zdolności terenowych, których Africa Twin jest synonimem.
Zupełnie nowa CRF1000L Africa Twin została przygotowana, aby na nowo zdefiniować potencjał i oczekiwania wobec dużego motocykla segmentu adventure, zarówno na drodze jaki i w terenie. Otwiera całkowicie nowy rozdział w sławnej historii motocykli Hondy dedykowanych do przeżywania prawdziwej przygody (True Adventure).
* NXR750V, fabryczna maszyna HRC, w obliczu silnej konkurencji wyczerpującego rajdu Paryż-Dakar, w późnych latach 80tych, wygrywała w rękach Cyril Neveu edycje w 1986 i 1987, w 1988 roku - z Edi Orioli i wreszcie w 1989 roku - pilotowana przez Gilles Lalay’a. Drogowa wersja XRV650 Africa Twin HRC, w hołdzie dla wysiłków utytułowanych zawodników, produkowana była w latach 1988-1989 i stała się podwaliną legendarnej maszyny.
Pod koniec 1989 roku została zaprezentowana XRV750 Africa Twin i szybko stała się punktem odniesienia turystycznego motocykla klasy adventure. Wyposażona była w 6-zaworowy, chłodzony cieczą silnik V-twin, o pojemności 742 cm3 i mocy 61 KM (z momentem obrotowym 62,7 Nm). Charakteryzowała się długim skokiem zawieszenia, dużym zbiornikiem paliwa, przeniesieniem napędu łańcuchem, 21-calowym kołem przednim (z szerokim wyborem opon off-roadowych) i podwójnymi hamulcami tarczowymi z przodu. Dwukrotnie modyfikowana, była w produkcji aż do 2003 roku i do dzisiaj pozostaje jednym z najbardziej poszukiwanych motocykli używanych, których ceny pozostają na wysokim poziomie.
** Po 24 latach nieobecności, Honda z zespołem HRC powróciła do Dakaru w 2013 roku. Do tej edycji wyścigu (obecnie organizowanego w Ameryce Południowej) przygotowali oni CRF450 Rally - motocykl enduro bazujący na specyfikacji jednocylindrowego CRF450X, na którym wystartowało trzy zawodników. Wszystkie maszyny dotarły do celu, co było podstawowym założeniem zespołu HRC.
W 2014 roku, z zupełnie nowym CRF450 RALLY, zespół HRC wystawił w Dakarze 5 zawodników; Hiszpan Joan Barreda wygrał 5 etapów.
Dakar 2015 jeszcze bardziej przybliżył zespoł HRC do ich ostatecznego celu, Portugalczyk Paolo Goncalves dojechał do Buenos Aires na drugim miejscu. Zespół HRC zdobył największą liczbę zwycięstw etapowych i Joan Barreda okazał się nieustępliwym liderem w całym pierwszym tygodniu rajdu zbierając więcej zwycięstw etapowych, niż jakikolwiek inny zawodnik w Dakarze 2015. Laia Sanz, na dziewiątym miejscu w klasyfikacji generalnej, osiągnęła więcej niż oczekiwała i przeszła do historii jako najwyżej sklasyfikowana kobieta w historii Dakaru.
Więcej informacji na temat zespołu HRC można znaleźć na stronie www.rally.hondaracingcorporation.com
*** Honda, od premiery dwusprzęgłowej przekładni (DCT) w 2010 roku, sprzedała w Europie ponad 35000 motocykli wyposażonych w tą innowacyjną skrzynię biegów. W 2015 więcej niż połowa (53%) klientów wybrało wersję motocykla z DCT, zamiast tradycyjnego przeniesienia napędu z gamy modeli (VFR1200X Crosstourer, VFR1200F, NC750X i NC750S), które opcjonalnie są wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię. Africa Twin będzie oferowana w opcji z nową ewolucją DCT, która uwzględnia terenowe właściwości jezdne.
źródło: informacja prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Africa Twin powraca! Honda CRF1000L Africa Twin pojawi się jeszcze w 2015 roku
Podobne: Africa Twin powraca! Honda CRF1000L Africa Twin pojawi się jeszcze w 2015 roku




Podobne galerie: Africa Twin powraca! Honda CRF1000L Africa Twin pojawi się jeszcze w 2015 roku



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter